#2 Det har overhovedet ikke have noget som helst at gøre med dette problem. Prøv at hente seneste drivere til dit gfx og chipset. Udfyld også venligst din profil, så vil vi bedre kunne hjælpe dig 😉
Kunne forestille mig at det var et chipsetproblem. Prøv at søg om du har seneste chipsetdriver her: http://www.intel.com/p/en_US/s... Har du også hentet de seneste opdateringer fra Windows Update?
Har du ellers oplevet "blue screens of death" på den?
Selv om Win 7 ikke melder fejl i enhedshåndteringen mangler den stadig chipset driver, grafikdriver og sandsynligvist også lyddriver med mindre du har installeret dem? (Specielt nu hvor dit grafikkort er ATI/AMD basseret... fordi Microsoft ikke er ret gode til at få lagt drivere på Win update til disse kort).
Du skriver at du lige har opgraderet din maskine, så tjek lige, at CPU-køleren sidder som den skal. Hvis den sidder skævt og ikke har ordentligt kontakt med heatspreaderen på CPU'en, så vil din CPU blive voldsomt varm og clocke laaaaangt ned i clockfrekvens, og så går det altså langsomt!
Du kan tjekke om din comp har smidt en driver ind til dit grafikkort, efter du selv har installeret en... Det var problemet i mit tilfælde, da jeg havde hastighedsproblemer i Win 7.
Jeg har lige instaleret nyeste driver for gfx.. chipset har jeg også ordnet, det føles som om det er hdd der ikke vil... CPU en kommer næsten ikke op over 10% lige meget hvad jeg køre...
Inde i resurseovervågning kommer hdd aktivitet ikke over 10mb/sek? Også selv om jeg har køre virus scan og defrag?
Jeg kan lige komme med en fuld list over hvad der er i den senere..
Okay... underligt: Jeg kan køre spil uden problemer, mass effekt 2 full Hd med alt på max uden problemer, men åbning af programmer er langsomt, og firefox er ulideligt langsomt... Eller er alt blevet lidt bedre... Men ikke imponerende..
det er meget godt at du bruger FF og jeg bruger Opera, men OS og FF/Opera bruger dele af EI og du kan ikke afinstallere EI for så starter win ikke op. så prøv lige og se hvilken ver. din EI er.
Start menu > skriv cmd i søgefeltet > Højreklik og kør som administrator > skriv fsutil behavior set disablelastaccess 1 og tryk Enter > Genstart. Dette hjælper en del og du skal være virkelig uheldig hvis et program brokker sig over denne indstilling. Du vil dog ikke få et SSD-lignende boost, men disken arbejder mindre.