Hjælp til fejlfinding af hjemmenetværk/gruppe

Diverse d.  30. juli. 2011, skrevet af Akal
Vist: 521 gange.

Akal

Erfaren rotte
Tilføjet:
30-07-2011 21:19:34
Svar/Indlæg:
0/1
Halløjsa.

Jeg har et problem med at oprette en hjemmegruppe mellem min stationær med kabel og min bærbar der kører trådløs.

I for sig har jeg sådan set ikke problem med at oprette gruppen, men problemer med at åbne filerne jeg deler.

Når jeg har lavet hjemmegruppen, er det meningen jeg vil kunne afspille film på den bærbare, fra den stationære. Jeg kan sagtens se de mapper jeg deler og filerne i mapperne. Når jeg så vil åbne en film, skriver VLC at den ikke kunne åbne filmen, og så er det ligesom det.

Det mærkelige er så, at jeg kan godt afspille film eller små videoer på den stationære fra den bærbare, men det skulle jo helst være omvendt så jeg kan få det ind på fjernsynet.

Hvad går der galt?

Jeg kører win 7 ultimate x64 på den stationære og win 7 x64 home premium på den bærbare.

Den bærbare er sådan en fætter: http://www.sony.dk/product/vn-...

Jeg har en 15/15 fiber, kabel ind til en Linksys WRT54GC Router, kabel til den stationære og trådløs til bærbar.

Jeg kan jo som sagt godt se filerne og hele når jeg går ind på den stationære fra den bærbare.

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe eller i det mindste forklare det, og på et rimeligt newbie sprog.

Hvis der er yderlige spørgsmål til noget så spørg endelig, hvis det kan hjælpe med at løse mit problem.

Mvh. Allan
Riis

Elitebruger
Tilføjet:
31-07-2011 04:12:26
Svar/Indlæg:
4657/53
begge pc skal være på den samme gruppe og ha samme adgangskode. så højreklikker du på en mappe og vælger del med hjemme gruppe.

Du finder det i kontrolpanelet under system (skift gruppe) og netværks og delingscenter til adgangskode.