jeg har lige bygget mig en komputer og synes det kunne være sjovt at kaste mig ud i vandkøling. kabinettet er et coolermaster cm 690 , der er plads til en 240mm radiator i top og i bund. i toppen er der dog kun plads til blæsere der er 15mm tykke :S. så jeg tænkte, ville man få noget ud af at bruge 2 radiatore men hvor der kun er blæsere på en af dem ? og i såfald hvor store krav bliver der til pumpen når man gør det sådan?
Det optimale ville være blæsere på begge, men det giver lidt ekstra køling selvom der ikke er blæsere på. En pumpe i dag kan sagtens trække 2x240 radiatorer
Ville finde et nyt kabinet hvis du skal bevæge dig over i vand, mærk dig mine ord, du vil alligevel have mere om et par måneder, du vil have langt mere, du kan ligeså godt bare gå all in nu, det er squ lettere....
der er ikke rigtig plads til det i kabinettet. hvis du smider en radiator i toppen vil den ramme bundkortet. ville have gjort det samme da jeg havde et. det bedste er en 120 i bunden og en 120 bag på kabinettet..
Jeg har vand i mit 690 II advanced. Det er muligt for dig at gemme "almindelige" 120mm blæsere væk i toppen, inden under top coveret, det er hvad jeg har gjort. Så har jeg brugt 2 12mm blæsere yderligere inde i selve kabinettet for at lave push/pull. Jeg har 2 grafikkort og en CPU under kølingen, hvor alt er overclocket, og det køre utrolig godt.
#14 jeg siger ikke der er plads til alt og det er det bedste til vand jeg siger bare hvis man har lyst så kan man og der er da plads til 2 radiatoret unden noget mod eller noget og det er da rimelig godt for sådan et lille kabinet?
fedt album freak master. og jeg troede godt nok ikke der var plads til alm 25mm blæsere inde i det rum :) jamen jeg tror faktisk bare jeg vil starte med en radiator i toppen der køre push and pull. og så se om det ikke er godt nok :)
#19 jeg har bestilt dele hjem idag til mit vand mod i samme kabinet. Så får det nk onsdag eller sådan og så kan ejg smide billeder op når jeg er færdig hvis du ønsker ? 🙂
#20 prøv at spørg pope han har rimelig godt styr på det der
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af noaim d. 31-07-2011 13:15:40.
Ja ved massere om den, pumpen skal altid vende nedad ellers virker den ikke (lidt det samme med at vandet ikke flyver op i loftet når du vælter et glas gætter jeg på)
Så den er meget smart hvis man har radiatoren siddende uden for kabinettet 🙂
Ja CM690 II er ganske fint, men iforhold til så meget andet i den prisklasse (måske ikke ligeså kønt) foreksempel xigmatek elyssium (120x4 radiator og SR-2) eller bare et haf 932 (tripple og E-ATX) Antec Dark fleet?