-> #8
Jeg tror der har eksisteret nassere i længere tid end der har eksisteret kopisikring.
Men hvis vi skal drage dén parallel, så er problemet jo ikke at der findes samfundsnassere. Problemet er alle dem er der berettiget til førtidspension, som bliver røvrendt af systemet.
Problemet er ikke, at der findes folk som springer sig selv i luften, men at folk pludseligt tror at alle med fuldskæg, går og springer sig selv i luften.
Problemet er ikke, at der findes folk som - uden respekt for eget og andres liv - kører med hovedet under armen, men at forsikringsselskaberne ser forkert på statistikkerne og glemmer at nogle forældre betaler for deres børns ulykker og BANG! Så ryger alle i min aldersgruppe op i forsikring.
Problemet er ikke, at der findes folk som ikke vil betale for deres lort og bare vil "prøve" tingene. Men at industrien tror, at netop dé der omgår deres kopisikring (og har gjort det siden de fik sutteflasken med transistorsuppe) er dem som vil blive mest generet af lortet.
Hvis der er nogen som har bevist, at folk sagtens kan finde ud af at købe deres lort, så er det iTunes og App store - hvor folk glædeligt betaler i dyre domme, så længe stk. prisen er fair.
Hvis der er nogen som har bevist, at folk sagtens kan finde ud af at betale deres lort, er det dagligvarebutikkerne, hvor folk glædeligt (mere eller mindre) lægger halvdelen af deres årsløn.
Hvis der er nogen som har bevist, at folk gerne vil være med på beatet - sommetider uden at betale det som det koster, så er det dem der sælger kopivarer. Folk vil åbenbart gerne betale for kopier, så det er ikke dér problemet ligger.
... ergo.
Folk der har opfundet, videreudviklet, implementeret og stadigvæk taler for kopisikring, skal lide i mindst lige så lang tid som os andre der køber vores ting.
- måske der findes en plads i Helvedets inderkreds, netop forbeholdt alle de antikopister der står ved Himlens port og har husket deres DRM-pass.
Fy føj hvor burde de skamme sig.
Og tro mig. Jeg har skam også snakket grimt til dem fra Buena Vista, som slet ingen ting fatter: "Det er mærkeligt. For vi kender slet ikke til det problem..."
Nej tror du? Din snotdumme gumpegås?! Kunne det tænkes, at alle de der har fundet en løsning på problemet har skrevet eller ringet til jer og sagt: "Hey! Vi fandt ud af hvordan vi kunne få det til at fungere."
"Interessant. Hvordan?"
"Vores NAS kan selv downloade torrents, og det er hurtigere at downloade filmen i 720p, med undertekster og fuldt DTS lydspor, end det er at komme igennem til jeres support eller få et svar på mail."
"A hva'?"
"*klik*"
Jeg køber sgu da heller ikke en bil, fordi jeg elsker at kigge på den i indkørslen. Jeg forventer at bruge den, når jeg har lyst og køre hvorhen der er asfalt og antikopisterne leger på vejen.
-> #15
Takker 😀
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af NoNig d. 02-08-2011 21:34:25.