Fucking kopisikring!

Hyggehjørnet d.  02. august. 2011, skrevet af NoNig
Vist: 1764 gange.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2011 14:07:55
Svar/Indlæg:
23132/740
Så er den gal igen. Det er simpelthen idiotisk.

Man går ind på Crossovers hjemmeside, ser at 'Supreme Commander' og 'Supreme Commander: Forged Alliance' er kompatible. Installationen går uden problemer, og så mødes man med et:

"Spillets ophav kunne ikke verificeres, vi mistænker det for at være en piratkopi. Farvel!"

Fuck de fuckhoveder. Hold kæft hvor kunne jeg ærlig talt godt tænke mig, at idioten der fandt på det snublede ud foran en lastbil.

Argh!

Hvorfor gør de det? Er der nogen fornuftig forklaring på det? Folk der downloader det, er jo pisseligeglade med kopisikring alligevel... nå nej! DE DOWNLOADER DET JO!!!

Så er der os tåber, der stadigvæk køber vores spil og film, som er DE ENESTE der bliver generet af denne geniale opfindelse.

Et eller andet sted, så håber jeg ikke at spasserne får den geniale idé at opfinde en tyverisikring til biler. Jeg kan levende forestille mig, at deres logik siger, at det skal se sådan hér ud:

- Argument: Så er der jo ingen som kan stjæle den.
Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2011 14:32:06
Svar/Indlæg:
4263/107
trolol ragepost +1

Så giver det mere mening hvorfor du nu har ramt TYVETUSINDE PÅWSTSSSS

SoundWave

Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2011 14:39:44
Svar/Indlæg:
3011/103
Ja, det gør det jo ikke mere ønskværdigt at købe spillet.

SilentX

Nørd
Tilføjet:
02-08-2011 14:51:13
Svar/Indlæg:
54/3
har selv for nyligt oplevet noget lignende med nfs: shift2 unleashed, du logger ind på din konto og blir TVUNGET igennem cutscenes hvorefter du SKAL køre 2 baner og SÅ finder du ud af at dit kodeord desværre ikke var rigtigt, hvorefter din eneste mulighed for at rette op på det er at slette dit saved game, og starte forefra

DUUS

Superbruger
Tilføjet:
02-08-2011 15:03:39
Svar/Indlæg:
215/14
He mad.

koenigimus

Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2011 15:16:35
Svar/Indlæg:
202/9
Nu har det været kopisikringer af forskellig art i ca. 30 år... Og ja, piraterne kunne ikke være mere ligeglade, det går kun ud over dem der køber lovligt. :)

besse

Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2011 16:39:39
Svar/Indlæg:
1326/83
I sådanne tilfælde plejer jeg at indlæse en crack. Så sent som i går hjalp jeg en på min vej som ikke kunne få et ganske almindeligt point and clik-adventurespil til at køre fordi at den ikke kunne finde den originale disk som sad lige der i dens dvd-drev.
DRM fortjener en pinefuld død.

TAK for en fantastisk rage-post #0, den reddede virkelig min dag 😲

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af besse d. 02-08-2011 16:40:34.

genuz

Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2011 18:48:40
Svar/Indlæg:
798/19
#6 Er det et af familiebillederne, der har været en tur i photoshop? 😀

angloamerikansk

Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2011 19:24:14
Svar/Indlæg:
978/160
Du skal rette din vrede mod alle dem som ikke vil betale men blot nasse.
Det er dem som er skyld i den slags 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af angloamerikansk d. 02-08-2011 19:24:30.

besse

Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2011 19:33:26
Svar/Indlæg:
1326/83
#7 Haha, google-billedesøgning, men måske var det engang 😉
#8 Næh, det er ikke deres skyld. Piratkopiering har jo eksisteret siden floppydiskens tid, og indtil nu har der ikke været et spil som ikke er blevet piratkopieret på trods af deres "avancerede" DRM systemer. Disse systemer som gør det pisseirriterende for os som faktisk køber spillene, er til ingen gene for dem der kopierer spillene. De lægger slet ikke lægger mærke til det.
I stedet for at straffe dem som køber spillene burde de i stedet belønne dem. Tag nu mig, jeg elsker at få achivements i spil, og blot disse er grund nok til at jeg køber spil. 😀

KeeZor

Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2011 19:53:42
Svar/Indlæg:
1063/54
#8 det er netop den holdning som giver de betalende brugere problemer.

for at tage et eksempel, hvorfor skal jeg belastes med at skifte cd/dvd når jeg vil spille et andet spil end det jeg sidst spillede? det er ikke lovligt at hente en no-cd crack, selvom jeg har betalt for spillet.

Dvs. at hvis jeg skal nem tilgang til mine spil, skal jeg udføre en ulovlig handling.
Det er flot tænkt, når det er mig der er med til at betale for deres arbejde, mens dem der "nasser" sparer både penge og besvær.

Hvorfor er det nu lige der bliver piratkopieret så meget :no:

Jeg kan desværre ikke finde link til artiklen, men læste på et tidspunkt en sammenligning mellem spilsalg, og dem uden drm, solgte faktisk mindst lige så meget som dem der havde diverse forhindringer indlagt for den betalende bruger.

Konklusionen var meget tydeligt at dem der køber spil, gør også gør det når der ikke er drm, hvorimod dem der piratkopierer også gør det uanset, fordi drm ofte er brudt af releasegroups, allerede inden spillet er udgivet.

Drm er ikke vejen frem mod piratkopiering, det eneste fornuftige tiltag der har været de seneste år, er mere fokus på onlinedistribution af spil.
Ja tak til at kunne sidde fredag aften, og spille et spil under en time efter jeg har købt det, uden jeg har behøvet at bevæge mig udenfor, og slås med forretninger der ikke har spillet hjemme.

Swayde

Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2011 19:59:37
Svar/Indlæg:
2246/14
#10 så vidt jeg kan læse mig til er det lovligt at bryde alle kopisikringer, hvis det er nødvendigt for at du kan udnytte "produktet" (dvs hvis din cd er defekt - så er det lovligt at bruge en no-cd)...

jeg HADER også drm - specielt windows live og origin er det ringeste software jeg længe har været bebyrdet med...
jeg er blevet helt glad for steam - selv med drm, da det bare virker... (jeg købte BFBC2 til EA/origin, jeg har købt det igen til steam for at kunne holde ud at bruge det)

SoundWave

Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2011 20:01:35
Svar/Indlæg:
3011/103
Det er da også bare møjirriterende, at når man SKAL smide skiven i, hvis man gerne vil spille et spil. Det gør at den bliver ridset med tiden og det er besværligt.

Selvom jeg helst vil købe spillet, så kan jeg godt se fordelen ved download, da netop er meget mindre besværligt.

Fonneren-

Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2011 20:05:17
Svar/Indlæg:
2235/138
Sidst jeg købte et spil i en butik var da SC2 kom ud, ellers er det godt nok lang tid siden. Mit Steam rummer omkring 100 spil, og må sige jeg syntes bare det fungere super godt - De har ofte ret fine tilbud, og så skal jeg ikke gemme nogle kasse, dvd`er, koder osv.

KeeZor

Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2011 20:16:09
Svar/Indlæg:
1063/54
#11 det er korrekt, men desværre bliver mine skiver aldrig ridset, så kan ikke rigtig bruge den undskyldning.

Jeg er dog nu gået helt over til onlinedistribution, der er nogle rigtige gode, og nogle enkelte dårlige.
Men netop at jeg kan spille spillet kort tid efter at have besluttet at købe det, samt kunne have installationsfilerne på min NAS i stedet for at skulle have covers, cd'er osv. til at fylde rundt omkring, har gjort at jeg ikke længere køber spil på fysiske medier.

Jeg ser meget frem til at filmbranchen også tager skridtet i samme retning, men de har slet ingen forståelse for forbrugernes behov og ønsker, så de dør nok af piratkopiering inden de får gjort noget fornuftigt.

KeeZor

Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2011 20:18:28
Svar/Indlæg:
1063/54
#0 fik da slet ikke nævnt at du har fundet det perfekte billede til at beskrive hvad drm er for den lovlige bruger 🙂

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2011 21:33:59
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #8

Jeg tror der har eksisteret nassere i længere tid end der har eksisteret kopisikring.

Men hvis vi skal drage dén parallel, så er problemet jo ikke at der findes samfundsnassere. Problemet er alle dem er der berettiget til førtidspension, som bliver røvrendt af systemet.

Problemet er ikke, at der findes folk som springer sig selv i luften, men at folk pludseligt tror at alle med fuldskæg, går og springer sig selv i luften.

Problemet er ikke, at der findes folk som - uden respekt for eget og andres liv - kører med hovedet under armen, men at forsikringsselskaberne ser forkert på statistikkerne og glemmer at nogle forældre betaler for deres børns ulykker og BANG! Så ryger alle i min aldersgruppe op i forsikring.

Problemet er ikke, at der findes folk som ikke vil betale for deres lort og bare vil "prøve" tingene. Men at industrien tror, at netop dé der omgår deres kopisikring (og har gjort det siden de fik sutteflasken med transistorsuppe) er dem som vil blive mest generet af lortet.

Hvis der er nogen som har bevist, at folk sagtens kan finde ud af at købe deres lort, så er det iTunes og App store - hvor folk glædeligt betaler i dyre domme, så længe stk. prisen er fair.

Hvis der er nogen som har bevist, at folk sagtens kan finde ud af at betale deres lort, er det dagligvarebutikkerne, hvor folk glædeligt (mere eller mindre) lægger halvdelen af deres årsløn.

Hvis der er nogen som har bevist, at folk gerne vil være med på beatet - sommetider uden at betale det som det koster, så er det dem der sælger kopivarer. Folk vil åbenbart gerne betale for kopier, så det er ikke dér problemet ligger.

... ergo.

Folk der har opfundet, videreudviklet, implementeret og stadigvæk taler for kopisikring, skal lide i mindst lige så lang tid som os andre der køber vores ting.

- måske der findes en plads i Helvedets inderkreds, netop forbeholdt alle de antikopister der står ved Himlens port og har husket deres DRM-pass.

Fy føj hvor burde de skamme sig.

Og tro mig. Jeg har skam også snakket grimt til dem fra Buena Vista, som slet ingen ting fatter: "Det er mærkeligt. For vi kender slet ikke til det problem..."

Nej tror du? Din snotdumme gumpegås?! Kunne det tænkes, at alle de der har fundet en løsning på problemet har skrevet eller ringet til jer og sagt: "Hey! Vi fandt ud af hvordan vi kunne få det til at fungere."

"Interessant. Hvordan?"

"Vores NAS kan selv downloade torrents, og det er hurtigere at downloade filmen i 720p, med undertekster og fuldt DTS lydspor, end det er at komme igennem til jeres support eller få et svar på mail."

"A hva'?"

"*klik*"

Jeg køber sgu da heller ikke en bil, fordi jeg elsker at kigge på den i indkørslen. Jeg forventer at bruge den, når jeg har lyst og køre hvorhen der er asfalt og antikopisterne leger på vejen.

-> #15

Takker 😀

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af NoNig d. 02-08-2011 21:34:25.

Tha_noob

Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2011 13:10:13
Svar/Indlæg:
3854/175
Et lille besøg på piratbugten, isohunt, kickass og hvad der ellers er af den slags beviser da hurtigt at kopisikring ikke hjælper en s***
Jeg tror de fleste herinde ved hvor nemt, det er at "cracke" et spil (at downloade det ulovligt, skrive en serial ind og vupti)
#16 det med at downloade film forstår jeg dog ikke. Har selv en samling på omkring 30-40 blu-ray film (lovlige og i cover) og der er ikke noget værrere end at downloade en film, lovligt eller ej. Kvalitet er så elendig IMO (ift. BD)

Men hvis de har folk der sidder og arbejder kun med kopisikring burde de måske finde nogle andre. For de gør godt nok deres job elendigt!

Må da også give #15 ret 😉

mfcods

Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2011 14:10:53
Svar/Indlæg:
4222/223
"9 piratkopiering er fra da man havde bånd og sad klar med 2 fingre ved radioen, for at optage ens ynglings sang

Tha_noob

Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2011 14:39:05
Svar/Indlæg:
3854/175
#18 hehe, det er jo også pirat kopering 😎

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2011 14:50:26
Svar/Indlæg:
20170/383

Nix.
Det er heller ikke forbudt at optage film fra TV på fx VHS og den slags. Eller fx med en HDD-recorder.

Jeg kender ikke reglerne 100%, men der skelnes også mellem analog og digital og en masse andre ting.

SoundWave

Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2011 14:53:16
Svar/Indlæg:
3011/103
Det er nu altså muligt at finde film på nettet, hvor kvaliteten på ingen måde er dårlig. Et bluray rip der fylder f.eks. 4.37GB er nu i ganske fin kvalitet. Det er også muligt at finde rip der fylder langt mere, og nogle ligger i fuld kvalitet - men det er selvfølgelig også muligt at finde dem i skod kvalitet, men det behøver man jo ikke.

KeeZor

Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2011 14:55:23
Svar/Indlæg:
1063/54
som #20 siger, så må man gerne optage fra tv, radio osv. til eget forbrug, det er altså først ulovligt når man begynder at distribuere det, med mindre de har ændret reglerne for nyligt.

På et tidspunkt måtte man kopiere cd'er lånt på biblioteket, jeg ved dog ikke om det stadig er lovligt.

Tha_noob

Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2011 14:56:48
Svar/Indlæg:
3854/175
#20 ja, der er sikkert 2500 A4 sider med regler omkring det 😀
#21 jeg er doven og syntes det er nemmere at give ekspidienten en hund og så gå hjem med en film hvor man ikke skal finde underteskter eller andet skidt.
#22 lyder underligt hvis det er lovligt. Men det er sikkert "moralsk forkert" 😎

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Tha_noob :) d. 03-08-2011 14:58:42.

KeeZor

Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2011 15:18:48
Svar/Indlæg:
1063/54
#23 kopiere en cd fra biblioteket? Det er som sagt nogle år siden jeg med sikkerhed ved at det var lovligt, og det skulle ikke undre mig at reglerne er ændret siden.

moralsk forkert er jeg dog ikke enig i, biblioteket køber jo en licens, når de indkøber nye materialer, og i den betaler de jo i forvejen for de rettigheder lånerne har over materialet.

På samme måde som at når de køber en ny populær bog hjem, så indeholder licensen x antal udlån, og skal "fornyes" når bogen har været udlånt det antal gange.

Tha_noob

Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2011 15:40:20
Svar/Indlæg:
3854/175
#24 moralsk forkert, der mener jeg at du "får" en CD uden egentlig at have betalt for den. Selvfølgelig betaler du i en vis forstand over skatten, men ikke direkte som i en butik

KeeZor

Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2011 15:58:47
Svar/Indlæg:
1063/54
#25 helt korrekt, men kunstneren/udgiveren har jo fået sine penge, så det er faktisk spildte skattepenge, hvis man ikke kopierer den 😲

Men som skrevet tidligere, tror jeg ikke længere det er lovligt at kopiere noget som helst fra biblioteket.