Erfaringer som telefolsælger?

Hyggehjørnet d.  02. august. 2011, skrevet af darkplayer
Vist: 759 gange.

darkplayer

Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2011 15:14:24
Svar/Indlæg:
1123/442
Nogen der har erfaringer som telefonsælger? Hvordan er jobbet? Får man en fast løn, eller afhænger lænnen af, hvor meget man sælger?
Tripoden

Overclocker
Tilføjet:
02-08-2011 15:23:45
Svar/Indlæg:
283/5
I det firma jeg arbejder for har vi også telefonsælgere. Har dog aldrig arbejdet med det selv, men kender da en del af dem.

Om man kan lide jobbet eller ej, tror jeg kommer meget an på hvilken type person man er. Det kræver at man er glad for at snakke med mennesker og ikke er bange for at blive afvist ret brutalt nogle gange.

Desuden skal man kunne stå inde for det produkt man sælger (eller være ret skruppelløs 🤣 )

Hos os er man garanteret en minimumsløn de første par måneder og går derefter over til at være rent provisionslønnet.

Notika

Superbruger
Tilføjet:
02-08-2011 15:34:11
Svar/Indlæg:
649/37
Jobbet er sådan set fint nok, hvis man kan finde sig i mange af de svinere man får i løbet af dagen. Dermed kræver det en rigtig god psyke for ikke at tage tingene til sig.

Jobbet kræver desuden også at man er god til at tale for sin sag. Er man ikke det, så kan man hurtigt vinke farvel til det igen.

Med hensyn til lønnen, så har jeg hørt om to måder:
Den ene med fast minimumsløn det første stykke tid og så derefter provisionsløn som nævnt ovenfor.

Den anden er minimumsløn med bonus for hvert solgte produkt.

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
02-08-2011 16:02:26
Svar/Indlæg:
15982/637
Det er meget forskelligt om det er provision eller ej. Jeg sidder som timelønnet, men det er ikke helt telefonsalg som sådan med leadgenerering, mødebooking lidt salg mv.

Jeg har siddet i stillingen næsten 1år og jeg søger med næb og klør for at komme ud af det, for det er ikke noget man bliver klogere eller motiveret af.

darkplayer

Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2011 16:59:03
Svar/Indlæg:
1123/442
Det er et job som jeg absolut ikek har i sinde at bruge flere år på 🙂 er ve dat tage en bachelor i jura så har brug for lidt småpengte ved siden af studiet, indtil jeg findet et "ordentligt" job 🙂

Tahiti

Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2011 18:33:19
Svar/Indlæg:
2676/147
Har haft et job i 2 dage som telefon sælger.

Syndes det var noget pis, og gider ikke selv folk ringer til mig med dårlige tildbud, og derfor kunne jeg heller ikke være der, så jeg sagde op og smuttede igen :D

Men, det skal være op til en selv :)

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2011 18:42:50
Svar/Indlæg:
7765/230
Fanme nok de mest irriterende folk at få i røret..Ønsker jeg at købe noget som helst skal jeg nok selv bevæge min røv ned i butikken eller bestille på nettet, uden der skal en smartass i røret og prøve at fortælle mig at han da lige har et pisse godt tilbud til mig...NEJ TAK.. :no: :no:

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af crankyrabbit d. 02-08-2011 18:46:28.