Tips til WoW.

Spil d.  02. august. 2011, skrevet af Teresa
Vist: 1144 gange.

Teresa

Moderator
Tilføjet:
02-08-2011 18:59:02
Svar/Indlæg:
2458/91
Jeg vil lige høre om nogen kan give mig nogle tips.

Jeg har startet en arcane mage og er for nylig nået level 85. Jeg har lidt problemer med hvordan jeg giver mest mulig skade med hende... og hvilke stats jeg skal fokusere mest på. Jeg får lidt forskellige svar.

Jeg har forsøgt at læse op på det på nettet.. engelsk er ikke noget problem, men det er ofte iblandet en masse WoW-slang.. hvilket jeg har ret svært ved at forstå.

Så er der nogen der har lidt tips? Til dét jeg efterhånden har forstået hedder rotation... hehe... og til stats på gear... OG hvad er det dér for noget med "hit-cap".. noget med 17% og bosser eller lign.... jeg er ikke helt med..

Nå.. fyr løs fellow-wow´ers...

gandalf18

Ny Skribent
Tilføjet:
02-08-2011 19:02:27
Svar/Indlæg:
5679/460
google er din ven ...der finder du sider til hver enkelte class ..hvad du skal gå efter og hvad specc og glyphs osv. og gear

http://www.askmrrobot.com/wow/... er en god start til gear og gems osv.

Teresa

Moderator
Tilføjet:
02-08-2011 19:13:46
Svar/Indlæg:
2458/91
Hej Gandalf..

Jeg har jo så googlet en del før jeg skrev herinde. Grunden til at jeg skriver herinde forklarer jeg jo så foroven...

Men tak for linket...

Jet

Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2011 20:31:30
Svar/Indlæg:
129/16
http://elitistjerks.com/f75/

En side som også er god til at læse op på ens karakter, hvad man skal gå efter af stats, gems, rotationer og evt nyttige addons der måske kan gøre det lidt nemmere for en.

Teresa

Moderator
Tilføjet:
02-08-2011 20:50:19
Svar/Indlæg:
2458/91
Oki. er de rnogen der kan svare mig uden bare at linke mig væk fra tråden hér?

Jeg har googlet min røv i laser.. og for at gentage dét jeg skriver længere oppe og igen henviser til i #2 så er problemet ikke at finde sider omkring dette på engelsk.. det er et problem når jeg ikke forstår "WoW-slang"...

Bare et eksempel:

RE: Arcane Mage "rotation". I've read some light theorycrafting to a second, smaller burn phase using fire orb. Essentially, after you're back to 100% after the first burn, you do a 2nd smaller burn and use fire orb arcane missile procs to get back to full once that's over. Is this in any way substantiated? I didn't see anything in the arcane mage compendium regarding this.

Jeg fatter bjælde af dét..

Så jeg undgår gerne alle mulige links.. og ønsker en forklaring...

Timozzdk

Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2011 21:56:43
Svar/Indlæg:
1636/115
Først vil jeg bare sige, jeg har IKKE været en hardcore gamer, og har ikke spillet længe.
Så folk må gerne rette mig hvis jeg skriver noget bull.

Altså hvis du bare er en casual gamer som bare skal hyggespille, quest´s og normal dungeons, og ikke i raids så skal du bare hygge dig og bruge de spells, rotations og evt. gear DU syntes der er fedest.

HVIS du skal raide, og du ikke har en guild til at hjælpe dig, så er rotations det første sted du starter. Jeg har kun haft en low lvl mage, så der kan jeg ikke hjælpe dig. Men det går ud på du finder ud af hvilken specs du vil have, feks. arcane, og så finder du et godt arcane build på en wow-sorc guide side. Feks. her http://www.icy-veins.com/arcan...

Har lige skimtet den hurtigt og den ser brugbar ud...!

Når du har din rotation på plads, så afprøver du den lige på en dummy og ser om det funger for dig. Det er begrænset hvor meget damage du kan lave hvis dit gear ikke er super. Så lad dig ikke skræmme hvis det ikke er vildt højt.

Når du har dit build på plads så finder du ud af hvilke glyphs du kan få gavn af. Det står også i guiden foroven. De giver måske bedre damage eller hurtigere casting eller måske mindre mana brug. Der kan være mange fordele.

Når du har styr på din rotation så kan du begynde at tænke på at få bedre gear. Hvis du allerede har feks. godt gear fra factions hvis du er exhalted, så kan du måske kun få bedre gear fra raids på lige de punkter.

Den bedste måde at få gear og evt. xp til factions er i dungeons.
Hvis du ingen erfaring har fra dungeons, så er det bare at finde en random gruppe. Dog kan de godt finde på at smide en ud eller skride hvis de ikke syntes man er "god" nok. Derfor er det at foretrække at gøre det med nogle fra guilden. Jeg ved ikke hvor meget erfaring du har med dungeons, så nu siger jeg det bare som om du ingen havde.

Når du bliver "god" nok så bliver du nød til at lave HC dungeons for at få bedre gear. Det bliver også sværer, men du burde kunne klare det, det virker som om du har spillet længe nok. I takt med dit gear bliver bedre, så kan du se din dps bliver bedre.

Mht. hit cap ( spell hit rating tror jeg det hedder) osv, så det noget med at gøre hvad chancen er for din spell rammer en boss feks. lvl 88. Jo bedre hit rating, jo mere damage laver du. Feks. i en boss fight som kan være et par min, der bestyder det meget at du rammer hver gang. Når du er hit cap, så skal du ikke tænke på at få flere point i din hit rating. Men jeg aner desværre ik, hvad hit cap er på lvl 85.

Du kan lige læse i guiden hvad du ellers skal fokusere på.
Du kan evt. bruge reforging til at bytte om på nogle stats på dit gear.

Når du har fået det bedste gear du kan komme i nærheden af kan du begynde at bruge penge på enchanting og gems. Det har du måske brug for allerede inden du begynder på HC dungeons.
Hvad der lige er godt til mage, kan jeg ik hjælpe med.

Hvis du gerne vil til at spille lidt mere seriøst og få lidt ud af det vil jeg anbefale dit at finde en dansk guild som kan hjælpe dig.

Håber du kunne bruge det til noget.

DjeavleN

Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2011 00:00:07
Svar/Indlæg:
2959/206
Caster hit cap er 17%, alt efter hvilken race du er.
Hvis du er Draenei er det kun 16%, da de får 1% fra deres Racial.

Arcane Mage rotation er virkelig ikke den vilde, det består af "2 Phases".

1. Mana Conservation
2. Nuking

Når Evocation er klar (af cooldown) så starter nuking phase, det er at poppe alle dine ting som Mirror Images mm. og spamme Arcane Blast.

Herefter må jeg så sige at jeg er lidt 50/50, Mage er ikke min main, men en alt jeg raider med engang imellem.

Men fra hvad jeg husker, uden at læse Elitist Jerks igennem igen så bruger du Evocation efter Nuking phasen.

Her starter så mana conservation, altså du bruger Arcane Blast 1-3 gange indtil at Arcane Missiles proccer, og så bruger du dem, så du altid kommer langt ned i mana, og derved har fuld mana til at Evocation er af CD igen, hvor din nuking så starter.

Nuke > Evocation > Hold din mana oppe > Nuking osv.

Grunden til at du vil holde din mana oppe er pga. din Mastery, som giver dig mere Damage alt efter hvor meget mana du har tilbage, så når du skal holde din mana oppe til næste nuking er klar er det bedst at have høj mana da du derved vil kunne holde en højere dps igennem "Mana Conservation" phasen.

Gav det mening?
Ellers må du glædeligt spørge mig eller pm, messenger, skype, RealID eller hvad det nu er :P

Edit:
Mere om rotationen kan evt. læses på Elitist Jerks hjemmeside:
http://elitistjerks.com/f75/t1... _Cycles

Der er også alt andet om Arcane Mages hvis du nu skulle have lyst til at læse om det.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af DjeavleN d. 03-08-2011 00:01:09.

Teresa

Moderator
Tilføjet:
03-08-2011 00:14:53
Svar/Indlæg:
2458/91
Tusind tak begge to.. det hjalp faktisk meget...

Det jeg har forsøgt at finde frem til er vist at min rotation bør være noget lign:

4 x arcane blast
1x arcane missiles eller arcane barriage

forfra herefter.. og ja så mirror, arcane power osv når de ikke er på CD...

Djeavlen.. super dét du forklarer med mastery.. jeg kunne simpelthen ikke forstå hvad det betød for mig... Jeg fik det til at jo mere mana en spell kostede... jo større damage.. men det er det jo så ikke... hehe...

Timozz.. Jeg har fundet mig en flink og social guild.... dog er der flast normænd og englændere i. De vil gerne hjælpe.. men jeg vil ikke være for belastende...

Det er meningen at jeg gerne vil forsøge at raide med min guild senere hen. De starter også op som raiding guild for dem der gerne vil prøve det...

Mit itemlevel er pt 339... så jeg kan godt tage heroics... Dog er de svære for mig og angående damage ligger jeg somregel i af gruppen...

Men tak for tipsne begge to.. det hjalp en del. 🙂