WD Elements 2TB Failer for vildt

HDD/SSD/RAM d.  05. august. 2011, skrevet af kerovan
Vist: 3005 gange.

kerovan
 
Superbruger
Tilføjet:
05-08-2011 10:29:39
Svar/Indlæg:
146/18
Hejsa.

Jeg købte for nogle uger siden en WD Elements 2TB hos DustinHome.dk

Hurtig levering som altid.. kom dagen efter :clap:

Pakkede den ud, satte usb stikket i maskinen og strømmen til via den medfølgende adapter

Harddisken begynder derefter at spinne op, og køre helt fint. Vælger så at kopierer alle min film over på den. (ca 245gb.)
Men så stopper alt det positive så også, da den skulle være færdig med kopieringen så kan jeg høre harddisken laver en buzzing lyd som den blir ved med.
Jeg kan stadig se harddisken inde under 'denne computer' og også under 'diskhåndtering' men jeg kan ikke tilgå filerne på den.

Tager derefter strømmen fra den og starter den op igen, hvorefter den laver samme lyd, men denne gang dukker den hverken op under 'denne computer' og 'diskhåndtering' ej heller under 'enhedshåndtering'

Tager endnu engang strømmen fra den og starter op igen. Men denne gang laver den ikke buzz lyde, men derimod kan jeg høre at den spinner op, laver derefter et par klik lyde, og spinner ned igen..

Jeg gir op. Jeg laver derefter en RMA sag hos dustinhome, som også bytter den.
En uge senere dukker min nye WD Elements så op. og jeg prøver endnu engang.
Pak ud -> Sæt den til -> Kopier filer -> Og hvad sker der... nøjagtig det samme som sidst.

Nu tænker jeg så, kan jeg virkelig være så uheldig at jeg får 2 defekte diske, eller gør jeg et eller andet galt.. Jeg mener, der er jo grænser for hvad jeg kan gøre galt i processen, og har trods alt rodet med computer i godt og vel 20 år, og har også andre eksterne harddiske som køre helt fint.

Er der nogen herinde der har nogen forklaring eller kender nogen som kender nogen som har oplevet noget lignende ? 😕

For jeg er sku forvirret!


Tråden blev redigeret 3 gange, sidst af kerovan d. 05-08-2011 10:31:17.
Notika
 
Superbruger
Tilføjet:
05-08-2011 10:35:03
Svar/Indlæg:
649/37
Sætter du dem til samme USB port?
Hvis ja, så prøv en anden. Det kan jo lige så godt være en defekt på dit bundkort


kerovan
 
Superbruger
Tilføjet:
05-08-2011 11:02:34
Svar/Indlæg:
146/18
#1
Har prøvet alle usb porte på computeren, har også prøvet et andet kabel..


Fiddoo
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-08-2011 11:30:09
Svar/Indlæg:
1293/104
Og prøvet den på en anden PC ?


besse
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-08-2011 11:34:55
Svar/Indlæg:
1326/83
#2 Send den tilbage igen og bed om pengene tilbage, og køb en anden HDD.


kerovan
 
Superbruger
Tilføjet:
05-08-2011 13:01:10
Svar/Indlæg:
146/18
#3 har også prøvet på en anden pc ja, same result :(

#4 har snakket med dustinhome tidligere idag, og de sender en retur label. Men ville bare lige hørt lidt omkring om der var nogen der kunne komme med et bud på hvad fejlen kunne være, inden jeg sender den afsted :)

Bare surt at jeg for anden gang for en defekt hdd


SIOUX
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-08-2011 13:14:48
Svar/Indlæg:
1478/40


Jeg havde en der gjorde det samme. Den døde 2 dage efter. Fik en ny, og det samme skete inden for 2 uger. Det er noget bras de elements, og jeg vil anbefale dig at tage backup af dine data 🙂


F!X
 
Overclocker
Tilføjet:
05-08-2011 15:18:14
Svar/Indlæg:
129/8
Min erfaring er at ting der bliver købt hos dustin generelt har en større fejlrate - virker bare underligt.


Ubehage
 
Superbruger
Tilføjet:
05-08-2011 16:12:15
Svar/Indlæg:
905/100
Min erfaring med WD er, at man skal holde sig til deres Caviar Blue-serie. Alt hvad de ellers laver, er 3.-rangs.


sesam
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-08-2011 16:22:19
Svar/Indlæg:
2516/381
Har altid været glad for mine WD produkter.

Tænkte på om det kunne være controlleren der ikke kan klare, så stor en mængde data.. på engang, at den brander af..

Skal ikke kunne sige, Jeg har selv flere diske fra wd, og aldrig haft problemer, ar, passer ikke helt, min ene raptor er lige stået af, en 74gb der er over 6 år, så det kan jeg som godt leve med..

Mine back-diske er deres mybook serie, har aldrig fejlet, kun når jeg har begge til på engang, så fucker den..


kerovan
 
Superbruger
Tilføjet:
05-08-2011 16:23:25
Svar/Indlæg:
146/18
#8 det er jeg så ikke helt enig i. har faktisk kun WD diske i min computer og der er sjovt nok ingen af dem der har fejlet. dette er faktisk min første WD disk der fejler.

Mine maxtor diske som jeg brugte før i tiden fejlede væsentlig mere.


Sjakalen
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-08-2011 18:31:43
Svar/Indlæg:
1978/216
Jeg har sådan 2 stk WD Elements 2 TB købt i år hos Dustinhome (De køre perfekt på mit WD TV live Hub!) jeg har også købt 2 stk WD TV live Hub som også virker perfekt! også fra Dustinhome. så jeg har kun rigtig godt at sige om Dustinhome! synes helt klart de er på linje med Komplett. de har også en super retur vare service

Også har jeg 6 diske i dyret under bordet, som også er fra WD.. de køre som en fisk svømmer i vandet!! plus en WD My Book Essential på knap 2 år virker også perfekt!! må tilstå at jeg er lige Fanboy af WD 😀


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sjakalen d. 05-08-2011 18:32:44.


patrick1994
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
05-08-2011 19:57:56
Svar/Indlæg:
77/8
Enig med #11
Har selv en WD Elements 2 TB fra december, som jeg bruger sammen med min WD TV live HD, og den bliver brugt nærmest hver dag, og den hverken larmer eller noget.

Og jeg har som #0 kopieret meget store mængder filer på en gang uden at der er sket noget ved det :D


Jegergrim
 
Superbruger
Tilføjet:
05-08-2011 21:36:13
Svar/Indlæg:
23/2
Har lige købt 2 styks af disse WD Eæements 2TB fra Elgiganten for 477kr stykket, og de virker skam fint. Flyttede 600gb over af gangen uden problemer, og det er controlleren nok også vandt til.. Du beskriver at den samme fejl skete to gange i træk, føler jeg lidt at der må være noget som forsager det, kunne AC adapterens strøm slot være defekt?


Sjakalen
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-08-2011 21:39:27
Svar/Indlæg:
1978/216
#12 Ja de er måske ikke så hurtige, men de arbejder som en gammel bryggerhest! 🙂 selv har jeg også kopiret op imod 3-400 GB ad gangen, over mit netværk når den er sat til WD TV, eller når den er til PC'en på USB'en


kerovan
 
Superbruger
Tilføjet:
06-08-2011 18:34:38
Svar/Indlæg:
146/18
Glad for at høre at jeres diske køre som jeg gerne så mine også skulle.

Så jeg har sku nok bare været skide uheldig at få 2 defekte.

Jeg havde nemlig også den tanke at det kunne være adapteren der var af skidt koreansk kvalitet, som måske ikke leverede den rette mængde strøm.

Men nu blir den ihvertfald sendt tilbage til Dustin igen igen, og så må vi se om den næste der kommer har lyst til at samarbejde 😀

PS. Jeg er selv rigtig tilfreds med at handle hos dustinhome, og har gjort det adskillige gang, og vil da også fortsætte med det.

De kan vel ikke holdes til ansvar fordi et par harddiske fejler. De yder tilgengæld en rigtig fin service når det sker.. ihvertfald for mig :)


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2011 22:50:10
Svar/Indlæg:
5504/640
#15

Kan det tænkes du har fået en version af den harddisk som der måske har været fejl på, lige som med mange andre ting hvor der kan der være fejl på en række produkter der er produceret på et bestemt tidspunkt ?).

Har en 500gb wd mybook som er ca 4 år gammel den virker bare godt og er støj svag, men skal snart skiftes ud med noget størrer når der er råd, gerne wd elements på 2Tb til under 500kr hos elgiganten (må da være pt det bedste køb man kan gøre når man skal købe ny harddisk, den 500gb version koster 299kr regn det selv ud hvad er et godt køb 😉)


Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af gasolin d. 13-08-2011 22:54:35.