Jeg er blevet sat på den noget tvivlsomme opgave at finde en bærbar til min lillesøster. Så jeg håber jeg kan få lidt hjælp herinde.. :) ..
Hun bruger lige pt. en notebook, og den er så sindssygt langsom at det er til at få grå hår af. Derfor skal hun have noget med lidt mere spark i... Med den nuværende kan hun nå at handle ind, lægge makeup og sætte hår før den er klar til kamp.
Den skal primært bruges til skolearbejde, facebook, se film, høre musik og alt det dér. Så ikke nogle vilde tunge krav.
Prismæssigt ligger vi omkring de 6k, og herudover skal jeg have indkøbt en nyere 120GB SSD til den. Den indgår ikke i de 6k's budget.
Størrelsesmæssigt skal det gerne være en 13,3", da større er slæbbar, og mindre er lige småt nok at skrive på.
Desuden skal den gerne kunne give alle venindernes MacBooks baghjul. Det er ikke noget hun har givet udtryk for, men det skal den da selvfølgelig.... 🤣
Den må heller ikke ligne er fortidslevn. 😉
Nogen gode bud på en bærbar jeg kan parre med en ny SSD som er søstervenlig?
Enig med #2, hvis jeg skulle anbefale en til min søster nu ville jeg nuppe Asus'en. Dustin Home har den til 5500 så kan hun få et eksternt DVD-drev til.
På hvilke punkter skal den give Mac baghjul? Du kan jo få en Macbook Pro for 8458 kr. inkl. studierabat. Det er små 1000 kr over budgettet, hvis man regner SSD med i prisen.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af SoundWave d. 06-08-2011 16:42:17.
rent spec mæssigt er de meget ens, pånær gpu. og så selvfølgelig størrelsen og vægten selvom det selvfølgelig er småting når alt kommer til alt, og så er der lige prisen 700 dask mere
#7 De nyere Acer-pc'ere er af lige så ringe bygningskvalitet som de gamle, hvis du spørger mig ihvertfald. Acer er skam et fint produkt, hvis man ikke har så mange penge at gøre med og ikke sætter de store krav til "lækkerheden" ved produktet.
Jeg har selv en Acer Aspire 5943G,og den køre faktisk rigtig rigtig godt,og bygnings kvaliteten fejler heller ikke noget 🙂 jeg havde en lenovo thinkpad før den,som jo går for at være noget af det bedre,så jeg har da lidt at sammenligne med.
Men det da muligt de har lavet nogle serier der er knap så gode,jeg er ikke expert,men vis mig et mærke der ikke har det)men at sige at alt hvad Acer laver er noget crap den holder altså ikke. 😉
Jeg er her, jeg her her! :) .. Aftenarbejde er ikke for børn og tøser. Min kæreste bruger selv en Acer, og hendes kører nu på 6 år. Ja den er ikke specielt flot, af plastik og knirker, men det er et gammelt muldyr som bare virker. Min lillesøster er dog mere kræsen, så et ASUS dyr ville nok ikke være af vejen. Endnu et netbook skal hun ikke trække afsted med, de er simpelthen for sløve. Nej lidt muskler og en SSD skal hun altså have lov til at opleve.
Når jeg snakker om at den gerne skal kunne give en Macbook baghjul, ja så er det ikke på designet. Dér rammer de nemlig plet, det var nu mere på farten! :) .. Og selvfølgelig prismæssigt. Desuden fatter jeg hat og briller af MacOS, så jeg kan ikke hjælpe hende hvis hun kommer i knibe.
Jeg tror jeg løber afsted med sådan en 13,3" baby fra ASUS, så skal jeg lige kloge i hvilken SSD jeg skal smide iden. 😳
#13 den asus har sandsynligvis højest SATA2 til harddisken, så du bør hellere købe en vertex 2, og enten spare lidt penge, eller få lidt højere kapacitet.
Så længe computeren ikke har SATA3, vil du ikke mærke den ekstra hastighed du får ud af vertex 3 vs vertex 2, så det er mange penge til forskel for et klistermærke med et "3" tal på 😲
#16 som skrevet er jeg ikke 100% på at den ikke har SATA3, men jeg har endnu ikke hørt om en bærbar der har det.
Bærbare er dog ikke mit primære fokus i hardwareverdenen, så det er muligt jeg har overset hvis der er et chipset til bærbar som har det.
Måske der er en herinde der er lidt mere engageret i bærbare, som kan give et endeligt svar på det. Ellers prøv at slå dens chipset op på google, og se hvilke standarder den understøtter, det burde give svaret.
Hvad med en Mac Air med studierabat? Det rammer lige budgettet hvis du alligevel skulle købe ssd. Jeg har selv en windåse slæbbar, men det jeg har set fra Apple's side virker bare så meget mere gennemført og smart.
Bare en nogenlunde anstændig touchpad findes stort set kun hos ibm og scroll samt andet lir på touchpad'en virker af bæ til på samtlige windows bærbare jeg har prøvet.