-> #6
"Equilibrium" er en voldsomt overset film, desværre 🙂
-> Alle
Min top 5, i rækkefølge:
1: Godfather (1) - Det er, nok, den mest perfekte film*.
2: Pulp-Fiction
3: Inception
4: Star Wars, Episode III
5: Batman Begins - The Dark Knight
Der kunne være endnu flere. At kalde mig "filmnørd" ville være en mild underdrivelse.
Jeg har netop set en nyere film, "Source Code", som jeg prøver at få drejet hjernen omkring. Generelt, kan jeg godt lide den slags film, som rent faktisk overrasker mig. Det sker sjældent.
Der er en lang række film, som jeg mener et dybt oversete. 'Sunshine' er en af dem. Måske ikke så meget for det dybe plot (*suk*), men fordi filmen er fantastisk godt skruet sammen.
Hvis der er noget, ved en hvilken som helst (god) film der kan tale til mig, så er det et rigtig lækkert soundtrack. 'Pirates 3' synes jeg ikke får den opmærksomhed den fortjener, for den er ekstremt godt lavet (både hvad angår visuelle effekter, men også lydsiden).
Af selvsamme grund, købte jeg 'Inception' soundtracket, nærmest 5 minutter efter at have set filmen. Idéen er sindssygt genial, og selvom Nolan ikke løfter den helt op på podiets top, så er det sgu rart at se noget nyt fra Hollywood. Det samme gælder 'The Prestige' som har lidt den samme "lad os gemme afsløringen af meningen til sidst".
M. Night Shyamalan var god til at gøre det, men nu er det blevet hans varemærke, og han kan derfor ikke så godt overraske, for da slet ikke at nævne 'The Happening' som jeg ikke forstod en skid af.
Nu er det heller ikke fordi at jeg skal lyde som en vildt avancerede akademiske filmanmelder-wannabe, for jeg kan sagtens få tiden til at gå med film som "R.E.D." (som er hysterisk morsom), "Hot Fuzz" o.lign.
Men når der er film, som jeg synes er gode, og selv ikke Tom81 kan overbevise mig om: "kun er for Mac-elskende bøsserøve", så vil jeg gerne stå ved min top 5, og en lang række andre film som jeg jævnligt får lov til at høre for.
"Bridget Jones' Diary", "Stolthed og Fordom", "Titanic", "The Notebook" osv. - som alle vel pr. definition er 'tøsefilm' synes jeg samtidig også er åndssvagt sjove/gode. De to sidstnævnte er nok mest i kategorien "åndssvagt gode".
Jeg har, som så mange andre, set rigtigt mange film, og der er endnu flere som jeg ikke får set - slet og ret fordi jeg ikke har tid 🙂
* - Og modsat mange andre: "Man SKAL bare have set 'Godfather', ellers er man ikke, blah blah blah"-gratisavis-belemrende-caffee-latte-tyllende-halstørklæde-bærende-metroseksuelle-fucked-up-akademiker-wannabe-smart-asses-med-kraftige-sorte-briller-se-mig-sutte-pik-på-mig-selv-og-min-selvfedme-idioter, så har jeg rent faktisk set de fleste (større) Coppola og Kubrick film. Og jeg kan rent faktisk godt lide film i den genre.
Indrømmet. De er ikke fremført i et high-tension action-packed tempo. Men hey. Jeg har også en blød plads for Columbo, så helt slemt kan det vel heller ikke værre? 😉
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af NoNig d. 07-08-2011 04:13:05.