E-bookreader

Diverse d.  07. august. 2011, skrevet af funzie
Vist: 985 gange.

funzie

Overclocker
Tilføjet:
07-08-2011 21:00:32
Svar/Indlæg:
110/13
Hej
kigger efter en e-bookreader.
nogen der kender noget til dem.
der er jo mange at vælge imellem, hvad skal man kigge efter..?.
🙂 Funzie
svedel77

Grafiker
Tilføjet:
07-08-2011 21:18:41
Svar/Indlæg:
2263/307
Der er jo altid Amazon's kindle, som fåes i flere forskellige størrelser. Og så er der Nook, som kan rootes og køre Android. Men det er vist kun for ninjaer. Alternativt er der iPad, men den er lidt dyr. Den kan du til gengæld også bruge til mange andre ting. Fordelen ved Kindle er at den har en e-ink skærm, som fungerer som en side med trykfarve på. Dvs. at man sagtens kan læse på den i fuldt dagslys.

koenigimus

Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2011 22:17:59
Svar/Indlæg:
202/9
Du skal helt klart gå efter en rigtig e-reader hvis det er bøger du vil læse på den. iPad er forfærdelig at læse på i længden, men rigtig god til f.eks. pdf publikationer, som f.eks. magasiner.

Jeg vil anbefale den nyeste Kindle der har en virkelig lækker e-ink skærm og et godt interface. Den er dog ikke kompatibel med bibliotekernes system.

immortaldk

Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2011 22:26:10
Svar/Indlæg:
1166/120
Kender mange som har kindle og den bestiller jeg også selv i næste måned.
http://www.amazon.com/dp/B002Y...

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2011 23:32:38
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Af dem jeg (kort) har kigget på, virker Kindle som et produkt der klart har fortjent sin popularitet. Jeg så også en fra Sony, som var ret lækker - designmæssigt. Men funktionelt, lignede de fleste andre "rigtige" e-readers.

Jeg ville ikke vælge en iPad, hvis dens primære funktion skulle være som e-reader. Dertil er skærmen ikke praktisk.

Espersen

Nørd
Tilføjet:
08-08-2011 07:39:43
Svar/Indlæg:
7/3
Jeg stod i samme situation sidste år og der faldt mit valg på en Sony E-Book: PRS-900, da skærmstørrelsen og rigtig lækker! 7 tommer betyder mere end man tror.

Den understøtter adskillige E-book formatter, hvilket er en købe fordel ved brug af bibliotek.

Hvis jeg var dig ville jeg overveje at snuppe en PRS-950, da den er super lækker! (Nyere model end min)

Min iPad egner sig overhovedet ikke til litteratur læsning, men powerpoint og PDF er den bare top.

E-book er elendige til PDF formatter, da man konstant skal bladere op og ned og zoome på siden...

Sony har også deres egen E-book store, der har priser tæt på Amazon Store. + Du er ikke bundet til at købe hos Sony hos, hvor kindle er bundet til Amazon

Uanset hvilken E-bog læser du vælger vil du elske den! Elsker hvert fald min 😛

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
08-08-2011 13:12:37
Svar/Indlæg:
3943/44
Jeg har en Kindle som er jeg rigtig glad for.

Og man er ikke bundet til at købe bøger ved Amazon, det er bare det nemmeste.

Ellers kan de hvis de ikke er kopi sikret konverters til et format kindle kan tage, dette gøres nemt med "calibre" et gratis program som bare virker.

Ellers kan man bla. købe bøger på købes bla. på http://da.riidr.com og de har også guide til at få dem over på kindle

funzie

Overclocker
Tilføjet:
10-08-2011 17:12:42
Svar/Indlæg:
110/13
Tak for inputne. 🙂
skal hvis læse lidt mere igennem inden jeg beslutter mig..

funzie

Overclocker
Tilføjet:
11-08-2011 14:27:46
Svar/Indlæg:
110/13
Hvad med told og moms når man køber på amazon.com ?
Hvor meget skal man lægge til 🙂