Sælger har annulleret min ordre

Hyggehjørnet d.  10. august. 2011, skrevet af SoundWave
Vist: 2798 gange.

SoundWave
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2011 10:45:22
Svar/Indlæg:
3011/103
Jeg har købt et produkt hos en forhandler.

Forløb:
Jeg bestiller vare
Modtager bestillingsbekræftelse
Modtager mail om, at varen først er på lager en given dato
Modtager mail om, at varen er pakket og faktureret
Modtager mail om, at varen afsendt

Varen er så blevet afsendt i går med GLS og kan afhentes i GLS-pakkeshop i dag på et tidspunkt, og i dag modtager jeg en mail fra forhandleren om, at der har været en prisfejl, og de har annulleret min ordre og tilbageført pengene. Men, de har jo sendt den og trukket pengene for den.

Hvordan står jeg stillet i den sag?
NickKokkedal
 
Superbruger
Tilføjet:
10-08-2011 10:46:41
Svar/Indlæg:
2600/84
Lad som om du ikke fik den sidste mail 😀


SoundWave
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2011 10:50:27
Svar/Indlæg:
3011/103
#1
Jeg vil stadig gerne vide hvordan jeg står rent juridisk. Jeg vil mene at sælger er forprigtigt til at sælge mig til prisen som jeg allerede har betalt, og når den ér afsendt, så burde det ikke være muligt at annullere?

Jeg har talt med GLS, og sælger har tilbagekaldt pakken, så det er ikke muligt for mig at hente den.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af SoundWave d. 10-08-2011 10:56:52.


NickKokkedal
 
Superbruger
Tilføjet:
10-08-2011 10:56:31
Svar/Indlæg:
2600/84
Hehe, jeg aner det ikke...

Du kan jo bare ringe og spørge dem, hvad de havde tænkt sig?


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2011 10:57:44
Svar/Indlæg:
5474/39
Jeg går ud fra forbrugerkøb. varen må være af typen genus. Jeg mindes, at firmaet ikke kan hæve salgt når varen er solgt. Med mindre at prisen har været urealistisk billig i forhold til at købe varen et andet sted. Derfor burde have tjekket op på prisen, men mindes at det skal være en del billigere. Jeg har ikke lige min Jurabog ved hånden. Dette er hvad jeg husker.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shadowhunter d. 10-08-2011 10:58:43.


BigGuy2
 
Nørd
Tilføjet:
10-08-2011 11:04:55
Svar/Indlæg:
177/10
den er din når du har fået ordre bekræftigelsen,

de kan kun annulere det ved bestillingsbekræftelsen, men når den er sendt osv så er den din :)


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2011 11:24:53
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Der står sikkert noget smart fikumdik i deres salgsbetingelser. Tjek dem igennem, og led især efter passager der formulerer hvornår du og de har "ret" til at annullere ordren.

Lad os lege, at det er en af de der prisfejl, hvor et komma bliver flyttet en plads eller to.

Således at en vare der normalt koster kr. 1.000,- pludselig står til kr. 100,-

Så har forretningen god ret til at ophæve købet. Men jeg ville da mene, at hvis de har godkendt ordren, trukket pengene OG afsendt varen, så er det din.

Lad os så sige, at de først opdager fejlen, da produktet er på vej ud af huset eller er afsendt. Så tilbyder de at annullere købet, tilbagefører pengene. Så skal du, reelt set, blot nægte modtagelse.

Hvis det er ovenstående, så snak med butikken og hør dem ad. De har jo nok en grund (det må man da formode) til at annullere købet.

Men tjek først deres salgsbetingelser, og om det evt. er en butik du vil handle med igen, hvis der er for meget bøvl med det, og alt det der.


SoundWave
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2011 11:31:53
Svar/Indlæg:
3011/103
Jeg har ikke fået en ordrebekræftelse, kun en bestillingsbekræftelse. De har dog efterfølgende sendt mig 3 mails, så prisfejlen burde de have opdaget tidligere. Den første mail var endda skrevet personligt af en af medarbejderne.

Prisen er noget lavere end normalt, men jeg tænkte bare det var et rigtig godt tilbud. Den er ca. 1/5 af normalprisen.

De har i hvert fald afsendt pakken og trukket pengene. Nu har de jo også bare bedt GLS om at tilbagelevere den.


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2011 11:38:26
Svar/Indlæg:
7765/230
quote:
"Prisen er noget lavere end normalt, men jeg tænkte bare det var et rigtig godt tilbud. Den er ca. 1/5 af normalprisen."

Noget lavere end normalt 🤣 🤣 Ej er vel nærmest det man så kalder et kanon tilbud..
og næsten har pligt til at dele med andre.. 😳


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af crankyrabbit d. 10-08-2011 11:41:40.


Nittenti
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2011 11:39:45
Svar/Indlæg:
1495/34
#7

Aftalelovens §32 - Den, der har afgivet en viljeserklæring, som ved fejlskrift eller anden fejltagelse fra hans side har fået et andet indhold end tilsigtet, er ikke bundet ved erklæringens indhold, hvis den, til hvem erklæringen er afgivet, indså eller burde indse, at der forelå en fejltagelse.

Det er dig der skal bevise at du ikke handlede "i ond mening" ved at bestille en vare der åbenlyst var prissat forkert.

Er det en vare der burde koste 100 kr og den er prissat til 20 kr, så vil de fleste butikker nok sælge dig varen og få ændret prisen i en fart. Burde varen koste 10.000 kr og en ferieafløser el.lign har prissat den til 2.000 kr, så er det en åbenlys fejl, og så skal du dæleme have mundtøjet i orden for at overbevise sælger og retsinstanser om at du ikke har handlet "i ond tro" 🤡


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Nittenti d. 10-08-2011 11:40:48.


Sjakalen
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2011 11:59:36
Svar/Indlæg:
1978/216
#0 Det ville være lidt nemmer at gøre sig klog på, hvis du oplyser folk om hvad du har købt?? du kan jo læse her på EB at der er stor forskel på sådan sager

Meget godt gået at købe en havetraktor til 899 kroner, hvor prisen retteligt skulle have været 8999 kroner. også at Forbrugerklagenævnet giver kunden medhold i at den er god nok 😀 tro han er en glad mand når han slår sin plæne 🤣

http://ekstrabladet.dk/kup/for...

Eller den med et kameraobjektiv. En endnu heldigere kunde fik sig et kameraobjektiv for bare 1.459 kroner, mens det rigtige prisskilt skulle have vist 14.595.

http://ekstrabladet.dk/kup/for...



Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Sjakalen d. 10-08-2011 12:09:22.


SoundWave
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2011 12:07:40
Svar/Indlæg:
3011/103
#10
Det er en bærbar der stod til 1200 kroner. Den koster hos billigste forhandler omkring 5750 kroner.
Forhandleren siger, at varen stadig er i deres varetægt, da jeg ikke har modtaget den endnu, og at jeg er velkommen til at lægge en ny bestilling til den pris de har nu.

Jeg har godt læst den artikel på EB, og der er kæmpe forskel min sag og så et tv til 49 kroner. Det er jo ikke en gang en tiendedel af prisen som med havetraktoren, men ca. en femtedel.

Forhandleren undskylder sig med, at der har været en manuel fejl.

I og med at ordren er gået så langt som at blive afsendt og de har trukket pengene, så mener jeg i hvert fald ikke, at de er i deres gode ret til at annullere ordren.

Forhandleren udsender ikke ordrebekræftelser. Jeg har tidligere handlet hos dem, og der fik jeg heller ingen ordrebekræftelse. De udsender kun bestillingsbekræftelser, og så sender de varen. Hvordan står jeg, når jeg ingen ordrebekræftelse har, og forhandleren normalt ikke udsender disse?


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af SoundWave d. 10-08-2011 12:10:34.


Sjakalen
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2011 12:12:16
Svar/Indlæg:
1978/216
#11 Bare hold fast i at du har handlet i god tro!! vil mene det er svært at modbevise at du har handlet i ond tro

Har de trukket de 1200 kr. eller det rigtige beløb?? jeg ville skrive til de kloge hoveder på EB eller endnu bedre til Forbrugerklagenævnet


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Sjakalen d. 10-08-2011 12:19:30.


SoundWave
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2011 12:15:37
Svar/Indlæg:
3011/103
#12
De trak de 1200 kroner, og skriver at de har tilbageført pengene.


Sjakalen
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2011 12:18:06
Svar/Indlæg:
1978/216
#13 OK. held og lykke med det!


Nittenti
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2011 12:19:27
Svar/Indlæg:
1495/34
#11

Det er stadig dig der skal bevise overfor sælger og diverse retsinstanser at du ikke har handlet "i ond tro", men -

Sælger HAR annulleret handlen
Sælger HAR gjort dig opmærksom på at der er sket en fejl
Sælger HAR varen i hans varetægt
Du har ikke en faktura eller ordrebekræftelse

Så får du sku svært ved at vinde sagen



BigGuy2
 
Nørd
Tilføjet:
10-08-2011 12:20:30
Svar/Indlæg:
177/10
har du overhovedet været nede i den gls pakke shop og tjekket om din pakke rent faktisk er der?


SoundWave
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2011 12:28:05
Svar/Indlæg:
3011/103
#15
http://ekstrabladet.dk/kup/for...
Citat:
Sælger skal bevise ond tro
Hvorvidt han har retten på sin side afhænger af, om han har været i god tro eller ej.

- Hvis kunden har været i god tro, kan sælger ikke annullere ordren. Det er op til sælgeren at bevise, at køberen har været i ond tro i købsøjeblikket, siger jurist hos Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen Henrik L. Sedenmark til ekstrabladet.dk

#16
Nej, GLS siger at den er på vej tilbage efter sælgers ønske.


Swayde
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2011 14:05:47
Svar/Indlæg:
2246/14


KeeZor
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2011 14:27:24
Svar/Indlæg:
1063/54
#0 Du har bestilt en vare, som tydeligt har været prissat forkert,, og det vidste du også godt da du lavede ordren, du har bare under forløbet håbet at handlen ville gå gennem alligevel.

Du har prøvet at score en vare til en utrolig lav pris, og var "uheldig" at forhandleren opdagede det, og trak handlen tilbage.

Tag det som det er, og stop med at tud over det.
Sælger har tydeligvis retten på sin side, og der er da ingen grund til at du spilder en masse energi på at snyde dem.

Hvis de bevidst havde den til salg til 1/5 af normalprisen, havde de nok gjort en del for at reklamere for det, alternativt når du er i tvivl om korrektheden af prisen, kunne du jo have skrevet til dem, efter du havde lavet ordren og spurgt om prisen var korrekt.
Så havde både du og sælger sparet en masse besvær.


Fonneren-
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2011 14:31:55
Svar/Indlæg:
2235/138
Når vi snakker en bærbar til 1/5 del af prisen, må der da have noget hvor der stod:

"Super tilbud"
"Spar 80%"
"Dagens tilbud"

Hvis der ikke har stået noget af dette, vil jeg da godt nok mene man er optimist/naiv for at tro prisen er reel, eller også prøver man bare at score en billig varer.


Hakankitir
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2011 14:43:12
Svar/Indlæg:
714/95
Får du slet ikke dårlig samvittighed over at overhovedet tænke på at sagsøge et firma der har lavet en fejl hvor de ville miste en masse penge. Fejl sker og jeg tror ikke forhandlere bevidst har prøvet at snyde sig selv men du har bevidst prøvet at snyde dem. Et simpel spørgsmål, når nu den koster 5750kr det billigste sted ville du så stadig have haft købt den hvis de sagde 5000kr? og lad mig gætte dit svar : NEJ


SoundWave
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2011 14:55:51
Svar/Indlæg:
3011/103
Hold venligst ligegyldige meninger for jer selv. Jeg spørger til juridiske rettigheder, ikke til personlige meninger.


Swayde
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2011 14:56:10
Svar/Indlæg:
2246/14
#21 har man indgået en aftale så er man bundet af den. firmaet har indgået en aftale med #0...
se evt. linket i #18... firmaet må bare lære af deres fejl...


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
10-08-2011 15:06:34
Svar/Indlæg:
15982/637
Altså firmaet er kommet deres egen fejl i forkøbet - så er den jo ikke meget længere uanset hvad.

Hvis man havde fået varen etc så kan firmaet ikke kræve den retur imo, men de nåede jo at stoppe processen.
Men hold dog øje med at de 1200kr ryger retur.

Jeg fik da også to vaskemaskiner leveret fra vupti.dk, men jeg beholdt da ikke den jeg fik ekstra - den måtte budbringeren tage med retur efter et tjek på at jeg faktisk allerede havde fået en den forgående dag.
Han var taknemmelig for at jeg ikke "scorede" en gratis vaskemaskine, men forholdt mig ærlig overfor ham. Jeg havde overhovedet ikke skænket det andet en tanke.

Måske er et hvad der er juridisk og retsligt andet er hvad der er moral/etik og den ved vi alle i hvertfald ikke er ens.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 10-08-2011 15:08:45.


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2011 15:08:46
Svar/Indlæg:
7765/230

Hold venligst ligegyldige meninger for jer selv. Jeg spørger til juridiske rettigheder, ikke til personlige meninger.

SoundWave skrev d. 10-08-2011 14:55:51

Nej du er bare blevet et lille stædigt barn, der nu fanme også vil have det du havde sat næsen op efter.. :yes:
Du troede den gik, men det gjorde den så ikke..synd for dig, eller :no: ikke rigtigt.... 🤣 🤣


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af crankyrabbit d. 10-08-2011 15:24:42.


Sjakalen
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2011 15:08:51
Svar/Indlæg:
1978/216
#0 Jeg håber du får din bærbar! om du har været i god eller ond tro, hænger jeg mig sgu ikke i 🙂 men går den, så går den 🤣 så må de sgu da bare lade vær med at sove i timen sådan nogle kødhoveder 🙂


#27
Riis
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2011 15:09:46
Svar/Indlæg:
4657/53
Når du køber noget til 1200kr og det normalt koster ca 5700kr
Så handler du i ond tro.


Fonneren-
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2011 15:18:54
Svar/Indlæg:
2235/138
Syntes nu ikke det er ligegyldige meninger - Det kunne da være rart at vide om der ikke har stået at det er et tilbud eller lign ?

For tvivler på at ret mange firmaer giver 80% rabbat uden at lave noget reklame for det.


Sjakalen
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2011 15:22:46
Svar/Indlæg:
1978/216
#27 Så må ham det der fik en havetraktor da også ha handlet i ond tro. men han fik jo altså medhold i sagen og fik sin havetraktor

Eller hvad med han der fik et kameraobjektiv for bare 1.459 kroner, mens det rigtige prisskilt skulle have vist 14.595. han må jo så ha været satan selv

Men Forbrugerklagenævnet har åbenbart ment noget andet i de 2 sager



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sjakalen d. 10-08-2011 15:26:21.


Hakankitir
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2011 15:26:11
Svar/Indlæg:
714/95
Nå men hvis min mening er ligegyldig så værsgo og sagsøg dem og hvis du taber sagen så bliver det nok en dyr fornøjelse for dig bare så du ved det


OpaqueCypress
 
Overclocker
Tilføjet:
10-08-2011 15:34:39
Svar/Indlæg:
139/8
ring til forbrugerklagenævnet de kan sikkert give dig et svar..

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af OpaqueCypress d. 10-08-2011 15:54:45.


OpaqueCypress
 
Overclocker
Tilføjet:
10-08-2011 15:51:26
Svar/Indlæg:
139/8
http://www.forbrug.dk/Artikler...

Forkerte priser i en internetbutik

ifølge klagenævnet: Du kan normalt forlange at købe varen til den pris, du har fået oplyst på nettet. Specielt hvis du modtager en ordrebekræftelse, kan sælgeren ikke bagefter forlange, at du skal betale mere.



illuzioN
 
Superbruger
Tilføjet:
10-08-2011 15:54:01
Svar/Indlæg:
264/40
Af og til kan jeg godt få ondt af erhvervsdrivende. Hvad de dog ikke skal finde sig i :no:


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
10-08-2011 16:02:03
Svar/Indlæg:
15982/637
#29: Men du kender vel ordsproget; eet er at gøre det forkerte selv om det er rigtigt, og andet er at gøre det rigtige selv om det er forkert. !
Det er når moral/etik og jura/lovgivning strider mod hinanden.

Selv om du måske juridsk har ret, så står du socialt/menneskelig bare ret skidt.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 10-08-2011 16:02:51.


sesam
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2011 16:57:07
Svar/Indlæg:
2516/381
HVilket firma, var det du handlede hos??


KeeZor
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2011 17:15:38
Svar/Indlæg:
1063/54
#22 Juridisk kan du da måske godt vinde sagen, hvis du gider at bruge energien på det.

Jeg synes ikke min mening er ligegyldig, hvis alle tænkte som dig, ville priserne i webshops blive sat op, for at kompensere for evt. tab de måtte have på varer som er forkert prissat, og bliver købt af forbrugere i "ond tro", som derefter kører en sag og vinder.

Forhold dig lidt til virkeligheden, der sidder en person i den anden ende af webshoppen, som skal tjene penge for at kunne betale sine udgifter, med færre mennesker som dig, ville verden være et rarere sted, og garanteret også med færre unødvendige love.

Hvis du havde købt en vare fra mit firma, som tydeligvis var forkert prissat, og hverken informerer om det, eller spørger til det, for efterfølgende at køre en sag, så havde du været blacklistet hos mig, samt de virksomheder jeg samarbejder tæt med.

På den anden side, hvis du havde gjort mig opmærksom på en prisfejl, havde jeg nok tilbudt dig varen billigere end den normalt ville blive solgt, som tak for din venlighed.

Kør du bare videre i dit juridiske fis, men ofte kommer man længere med god moral/etik.
Det må være ærgerligt at sidde nu og vide, at du sandsynligvis kunne have fået 30%-40% rabat på den vare, og endt med at have den i din besiddelse, hvis bare du havde sendt dem en mail, for at gøre opmærksom på fejlen, så de havde sparet besværet med dig, og potentielt andre der også bare vil udnytte prisfejlen.


ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2011 17:23:02
Svar/Indlæg:
3799/43
Læs reglerne:
Forkerte priser i en internetbutik....
Du kan normalt forlange at købe varen til den pris, du har fået oplyst på nettet. Specielt hvis du modtager en ordrebekræftelse, kan sælgeren ikke bagefter forlange, at du skal betale mere

http://www.forbrug.dk/Artikler...


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2011 17:24:20
Svar/Indlæg:
20170/383
#22

Måske du så skulle finde et andet sted at søge hjælp, end i et offentligt forum.


Sjakalen
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2011 17:31:43
Svar/Indlæg:
1978/216
#36 Du er da vist lidt af en hellig ko... kan du også gå på vandet??? 🤣 piv piv snup du dig en tudekiks og tør en tårer


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2011 17:44:40
Svar/Indlæg:
7765/230
#39
og du er da vist en


🤣 🤣 🤣


Sjakalen
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2011 17:50:26
Svar/Indlæg:
1978/216
HAHA :yes: men kunne du ikke ha fundet et billedet af Sorte Slyngel eller Bjørne-banden istedet for 🤣 🤣

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Sjakalen d. 10-08-2011 17:51:43.


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2011 17:53:25
Svar/Indlæg:
5474/39
Jeg tror ikke på du kan vinde sagen.
1. du har ikke ordrebekræftigelsen, men de har trukket pengene.
2. Varen er ikke leveret, så havde sagen været anderledes.
3. Butikken har gjort opmærksom på, at der er tale om en fejl.
4. Jeg tror måden du har handlet på skal tolkes er det god eller ond tro.
5. typisk kan butiker skrive tages højde for prisfejl.


KeeZor
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2011 18:04:00
Svar/Indlæg:
1063/54
#39 Det vil jeg nu ikke betegne mig selv som, jeg synes bare det er ærgerligt at #0 vælger at bruge energi på at forhandleren skal bøde for en prisfejl, som #0 ikke var i tvivl om var en fejl, da han bestilte varen.

Desuden giver jeg da gerne tudekiksen til #0, jeg føler ikke behov for at indtage den slags humørmedicin 😛

Jeg prøver bare at tegne et billede af at det altså er en person med økonomiske behov i den anden ende, og ikke bare en webshop, som kan tåle at sælge vare under deres indkøbspris.
Med den respons der er kommet på mine indlæg, vil jeg da mene at budskabet er gået gennem 🙂

For også at skabe kontrasten, så er det fint for mig at #0 bestiller en vare der er forkert prissat, og prøver lykken.
Men synes bare han skal lade det ligge når nu sælger har opdaget fejlen, og (heldigvis) nået at trække varen retur inden den kom i købers besiddelse.

Jeg har da lige for et par uger siden selv købt en Vertex 3 240GB til ca. 1800kr, gjorde sælger opmærksom på fejlen, samt ordren jeg havde lavet på den, og de valgte at give mig den til den annoncerede pris, selvom den var fejlsat, alene fordi jeg valgte at skrive til dem.

Så det er ikke bare noget karmafis jeg hiver frem, fordi den slags tror jeg ikke selv på, men vil blot prøve at skabe en fornuftig vinkel på sagen i stedet for "lynch forhandleren" vinklen, som de første 20 indlæg bærer præg af i en eller anden grad.

Men som skrevet i #36, hvis #0 gider at bruge energi på det, kan han muligvis vinde sagen, min personlige holdning er blot, at han skal acceptere sit "nederlag", og lade være med at genere forhandleren yderligere.


Nittenti
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2011 18:24:03
Svar/Indlæg:
1495/34
#22

Tør øjnene og find et andet sted og bed om gode råd næste gang!

PS: Advokater tager som regel penge for at give gode råd, det gør vi ikke


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2011 18:33:05
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #43

Har oplevet noget lign., men det var med et (det er jo næsten pinligt at sige det, da de færreste nok ved hvad det drejer sig om) Geforce 256 SD, som jeg bestilte. Jeg fik, ved en fejl, tilsendt et Geforce 256 DDR - hvilket jeg gjorde dem opmærksom på.

Jeg fik dog lov til at beholde DDR-modellen, som tak for at gøre dem opmærksom på fejlen, og de fik sendt en ny faktura, efter jeg havde sendt serienummeret til dem.

Jeg endte da også med at lægge en god slat penge der igennem årene. Så det kan altid (som udgangspunkt) betale sig at sørge for at være gode venner med butikken 🙂


Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2011 18:55:47
Svar/Indlæg:
8947/160
45# Ja, en god handel er altid til begge´s fordel. Jeg har det sådan med komplett, (har engang fået 2 af en vare og fik lov at beholde begge) Siden dengang har jeg stort set ikke lagt penge andre steder. Også fordi der aldig har været det mindste når noget skulle byttes eller jeg havde en rma sag.!! Jeg har sparet en masse penge (demshoppen+ l33tweek) og har bidraget til deres omsætning med 100.000+ efterhånden.


Fonneren-
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2011 19:50:01
Svar/Indlæg:
2235/138
Komplett har også haft annuleret en demo vare jeg havde bestilt, grundet at deres system ved en fejl ikke havde opdateret antallet de havde.
Dette var ganske fint, og skrev at det trods alt ikke var noget at gøre ved. Kort efter skrev deres Salgs Chef en mail omkring at jeg bare skulle skrive hvad mit næste køb var, og de ville give mig en go pris på dette - Sådan noget er sku win win for begge partner 🙂



Morpheus@HOOD
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-08-2011 15:55:59
Svar/Indlæg:
637/63
Sælger er i sin gode ret til at gøre som han (de) har gjort.

En købt vare, som er købt over nettet, postordre mm., er stadig butikkens ejendom indtil, den er blevet levret til dig. Det vil sige at du skal fysisk modtage varen af pakkebud (post.dk, gls osv.).

Det samme gælder med garantien på en vare. Hvis en vare går i stykker under transporten til dig, så er det budfirmaet og sælger der skal finde ud af det sammen.

Varen er først din, når du står med den i hånden. 🙂