#22 Juridisk kan du da måske godt vinde sagen, hvis du gider at bruge energien på det.
Jeg synes ikke min mening er ligegyldig, hvis alle tænkte som dig, ville priserne i webshops blive sat op, for at kompensere for evt. tab de måtte have på varer som er forkert prissat, og bliver købt af forbrugere i "ond tro", som derefter kører en sag og vinder.
Forhold dig lidt til virkeligheden, der sidder en person i den anden ende af webshoppen, som skal tjene penge for at kunne betale sine udgifter, med færre mennesker som dig, ville verden være et rarere sted, og garanteret også med færre unødvendige love.
Hvis du havde købt en vare fra mit firma, som tydeligvis var forkert prissat, og hverken informerer om det, eller spørger til det, for efterfølgende at køre en sag, så havde du været blacklistet hos mig, samt de virksomheder jeg samarbejder tæt med.
På den anden side, hvis du havde gjort mig opmærksom på en prisfejl, havde jeg nok tilbudt dig varen billigere end den normalt ville blive solgt, som tak for din venlighed.
Kør du bare videre i dit juridiske fis, men ofte kommer man længere med god moral/etik.
Det må være ærgerligt at sidde nu og vide, at du sandsynligvis kunne have fået 30%-40% rabat på den vare, og endt med at have den i din besiddelse, hvis bare du havde sendt dem en mail, for at gøre opmærksom på fejlen, så de havde sparet besværet med dig, og potentielt andre der også bare vil udnytte prisfejlen.