Apple stopper salget af Galaxy Tab

Litteratur d.  10. august. 2011, skrevet af Emillos
Vist: 9082 gange.

Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
10-08-2011 12:15:00
Svar/Indlæg:
14079/622
I alle EU-lande, Holland undtaget

Læs mere her: http://hwt.dk/LiteratureDetail...
BigGuy2
 
Nørd
Tilføjet:
10-08-2011 12:17:44
Svar/Indlæg:
177/10
det sku da bare at stoppe produktionen af ting til apple.

utroligt apple tør


saffi
 
Nørd
Tilføjet:
10-08-2011 12:33:42
Svar/Indlæg:
168/32
Typisk Apple. Jeg kan bare ikke rigtigt forstå at de gør sådan noget, da de vist lige havde vetalt 47 milliarder til Samsung for dele til deres iPhone 5


nikolajs12
 
Superbruger
Tilføjet:
10-08-2011 12:47:29
Svar/Indlæg:
94/17
#2 Hvorfor er det et problem? Samsung for da intet ud af at lave vrøvl over en ordre.

Prøv lige at tage jeg sammen, jeg ved 80% af denne tråd bliver fuck Apple indlæg.

Samsung har kopiret, og Apple har fået medhold, tag dog og kig på modellerne, sjovt nok må man ikke kopiere, i ville sgu også blive sure hvis folk stjal jeres arbejde.

Det er absolut intet nyt at firmaer sagsøger hinanden for tyveri.

Havde det derimod væres Apple der havde kopiret Samsung, havde folk nok set helt helt anderledes på det.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
10-08-2011 12:53:47
Svar/Indlæg:
15982/637
Ja tab på Tab er ikke sjovt.


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2011 13:03:23
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #3

Så havde det ikke været kopier, men originale designs med nytænkning 😴

-> Alle

At nogle firmaer, heriblandt Samsung (hvilket, synes jeg, er en større overraskelse) ikke har fantasi nok til at gøre det modsatte kan jo kun undre.

Men noget der kan undre mig mere er, at folk ikke kan se problemet. Det er jo Jantelov og "fuck panserne" om igen, og det er til at brække sig over.

Vi lader lige billedet stå et øjeblik:






Jeg er ikke mere fanboi, end jeg elsker gode produkter. Uanset producent og ophav. Men kopivarer er nu en gang kopivarer.

Man skulle jo næsten tro, at Gucci, Donna Karen osv. "moden" har ramt PC-nørderne.

Jeg kan lige forestille mig tøserne på caféen:

"... og så har de forbudt kopivarer!"
"Hva' bilder de sig ind?!"
"Ja. Hva' fanden skal alm. mennesker, der ikke er lavet af guld, så gøre, når vi gerne vil have en Gucci?"

Jeg fornemmer en parallel, og folk der bitcher over Apples søgsmål (mod en producent der endda har Apple som kunde), skulle hellere tage at bitche over Samsungs manglende kreativitet.

For det Samsung har gjort, er sgu langt mere kriminelt end en producent der lukker af for kopivarer.

Hvis I (Apple-haters) er så f*cking højt og hellige på det, så kan I lige så godt gå i gang med kopitøj, kopitasker, osv. For jeg tror sgu at der bliver omsat for flere penge dér, end jeres elskede Samsung-kopi nogensinde kommer til.

Tag en:



Onanér over den, og træk vejret dybt.

Så skal I nok se, at Jorden bliver ved med at dreje rundt, og der er en dag i morgen ❤ 😎


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af NoNig d. 10-08-2011 13:03:36.


FLD
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2011 13:18:49
Svar/Indlæg:
417/68
Hvad er det lige det er, er det designet der er kopivarer? Hvis det er det... så skal skal det næste rammeløse tv også beskyttes af "design rettigheder" eller... hov du må ikke lave et hul, vi fik ideen til designet først... Har hverken noget fra Apple eller Samsung, men det her er sku for lamt!


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2011 13:21:26
Svar/Indlæg:
7765/230
#3
Right Fuck Apple. 😛 :yes: :yes:


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2011 13:23:44
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #6

Så vidt jeg har forstået, er det faktisk ikke direkte designet, men nogle patenter Apple mener er blevet brudt - af Samsung.

Jeg er ikke nok inde i jura til at skulle kunne gøre mig klog på det. Men ja. Det er klamt, fra begge sider.

Det er klamt at Apple "får lov" til at udelukke salg af en vare - de potentielt tjener på (da de jo ejer patentet).

Det er klamt at Samsung ikke tænker længere og mere innovativt, når de jo faktisk er ret store.

-> #7

😀


FLD
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2011 13:36:48
Svar/Indlæg:
417/68
#8 Jeg har lige læst lidt mere på det... det er design rettigheder og så er det et par, eller nogle patenter på nogle funktioner.

Men jeg er helt enig med dig


kvist1992
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2011 13:52:29
Svar/Indlæg:
3565/372
Efter at have talt med Komplett.dk, fik jeg afvide at komplett.dk MÅSKE får mulighed for at sælge dem, da Norge IKKE er med i EU, og forbudet derfor ikke gælder her.



#11
DUUS
 
Superbruger
Tilføjet:
10-08-2011 13:55:47
Svar/Indlæg:
215/14
#8 i EU
"The copying is so pervasive, that the Samsung Galaxy products appear to be actual Apple products -- with the same rectangular shape with rounded corners, silver edging, a flat surface face with substantial top and bottom black borders, gently curving edges on the back, and a display of colorful square icons with rounded corners," the complaint said."

Den med patenter er i Australien hvor apple fik spærret for Galaxy Tab fordi den har "slide to unlock & pinch to zoom"


da9els
 
Chefredaktør
Tilføjet:
10-08-2011 13:57:19
Svar/Indlæg:
4437/91
Jeg syntes ikke engang de ligner hinanden ret meget?!

Men hvor har alt det patent crap dog sat udviklingen hundrede år tilbage. Giv dog alle få ret til at lave alt og må det bedste produkt vinde. Det kunne jo være der var nogen som kunne gøre det bedre.
Frit marked? Yeah right.

EDIT: FUCK APPLE!


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af da9els d. 10-08-2011 13:58:02.


Tha_noob
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2011 13:58:18
Svar/Indlæg:
3854/175
Jeg troede at det kun var kinesere der var gode til at kopiere vestlige ting.. Sydkorea er åbenbart kommet med på samme bølge.

Men, shit samsung får sig en ordenlig økonomisk lussing. Godt nok har du lige fået 47 milliarder af apple, men kunne forstille mig de mistede temmelig meget hvis salget også bliver forbudt i Japan, USA og nogle af de andre sted, hvor der er retssag.

#1 uden at vide det, så kunne jeg forstille mig at det ville være kontrakt-brud og så skulle Samsung pludselig betale de 47 milliarder tilbage til Apple, og det tror jeg ikke de har lyst til, nu når de ser ud til at miste en hulens masse penge på salget af Tab'en

#4 haha, dansk humor når det er fedest

Okay, vil sige at efter at have et #5's sammenligning må jeg nok sige at mobilen og 3GS'en ligner hinanden lidt for meget til at de kun er blevet inspireret af dens design

Er Samsung nød til at lave en ny model eller kan de få åbent for salget af dem igen på en eller anden måde?


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2011 14:00:04
Svar/Indlæg:
6181/270
De 2 patenter patenter de slås om, er det ikke patentet på pinch to zoom og selve tablet teknologien?


BigGuy2
 
Nørd
Tilføjet:
10-08-2011 14:00:36
Svar/Indlæg:
177/10
de kan nok godt få åbent salget igen, men så skal de vel betale penalty fees eller royalty fees eller hvad det nu hedder


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2011 14:09:52
Svar/Indlæg:
5474/39
Kopivare er et kæmpe problem, men så længe man kan se det er et kopi går det nok for mig. Kopivare er først slemt, når man ikke kan se forskellen med det blotte øje. Jeg kan godt forstå, at Apple er imod vare der minder for meget om deres.


gaming-king
 
Superbruger
Tilføjet:
10-08-2011 14:10:09
Svar/Indlæg:
1001/5
#14

Det er aldrig tablet "teknologien", for så var der jo heller ingen der kunne sælge biler, eller computere... eller ja, alle andre ting i verden.. :P

Desuden var det overhovedet ikke Apple der opfandt tablet'en, men lad os nu lige lade det ligge..


genuz
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2011 14:25:40
Svar/Indlæg:
798/19
#5 Hvis ikke det var en fucking firkant med runde hjørner, så kunne jeg måske se hvorfor Apple fik tudefjæs på.

Der har jo været lavet 100 mobiltelefoner i sort med metalramme før Iphone. Det eneste de har gjort, er at de har fjernet tasteturet.

Ham der første gang tegnede en gul cirkel kunne lige så godt sagsøge ham, der opfandt Smileyen.


Hakankitir
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2011 14:32:13
Svar/Indlæg:
714/95
FUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUCCCCCCCCCCKKKKKKKKKK APPLE!!!!!!


da9els
 
Chefredaktør
Tilføjet:
10-08-2011 14:43:57
Svar/Indlæg:
4437/91
#19 .. Man kan ikke trække på konsonanterne. Kun vokalerne. Så det du mener er:
FUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUCK AAAAAAAAAAAAAAAPPLEEEEEEEEEE

😀


ace1234
 
Newbie
Tilføjet:
10-08-2011 14:44:29
Svar/Indlæg:
94/1
det er vel lidt ligesom patent på noget ,for at beskytte et firma der har brugt mange kr,på at opfinde et produkt.jeg ville da heller ikke bruge 100 millioner på at opfinde en pille og så naboen bare kunne kopiere den gratis.Men det er jo snart umuligt at sætte en græse for noget.Men nu husker i jo at købe jeres spil og film og musik lovligt ikke 😀 nul kopier kun originaler


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2011 14:44:53
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #12

Så når én elev rent faktisk laver sine lektier og afleverer en opgave til et 12-tal, skal resten af klassen have lov til at kopiere den?

-> #17

Hvis du har så ondt i røven over det med "hvem der opfandt tablet'en", så støt dem da. Men indrøm i det mindste:

- at det var (og til dels stadigvæk er) en pine at bruge touchpads, indtil Apple fik styr på det.
- at folk ikke var interesserede i smartphones, før Apple fik styr på iOS og iPhone.
- at folk ikke skænkede tablets en tanke (med mindre man var 'hyperzmardt' PR-guy), før iPad.

Det kan godt ske at VW, Ferrari og Bugatti ikke opfandt bilen. Men de har sgu lavet noget der sparker røv på en Ford T.

Så please. Stop dit tøsefnidder og læg pengene hvor dine ord lander, for det andet er sgu lige så seriøst som dem der mener at alt er Apples skyld og pænt meget overser alle de andres plagiater.

Jeg ved sgu ikke hvad der er mest træls efterhånden. Folks had eller folks kærlighed til had.

-> #18

En gul cirkel er en gul cirkel. Men den første der opfandt en gul cirkel med fjæs, kan vel med rette kalde sig smiliens opfinder og ikke opfinderen af den gule cirkel.

Det er præcist dér folk går amok i stavehat og gumminisser, når de ikke ser Samsungs kopivarer eller Apples søgsmål.

Det er jo ikke fordi Apple (modsat eks. Microsoft) har monopol. Se på markedsandelene. Læs nogle artikler, fra andre end sure bloggere der ikke selv har råd til de fede produkter eller få dem udleveret fra producenterne.

"Der har jo været lavet 100 mobiltelefoner i sort med metalramme før Iphone." - Præcis!

-> #21

Det var faktisk en ok sammenligning.

Fifa og PES er jo ikke hinandens kopi.
Need for Speed og Gran Turismo er jo ikke hinandens kopi.
Red Alert og Warcraft er jo ikke hinandens kopi.

De har det samme koncept (som eks. en tablet eller smartphone), og deler måske mange af de samme funktioner. Men de ligner ikke hinanden i andet en funktionalitet.

Det er når teknologierne bliver blandet sammen og man deler interface, at det går galt.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af NoNig d. 10-08-2011 14:47:07.


da9els
 
Chefredaktør
Tilføjet:
10-08-2011 14:48:58
Svar/Indlæg:
4437/91
#22 .. Ja, de skal bare dumpe fordi de ikke har lært lekiten.
Men hvis alle ville blive bedre elever af at få indsigt i hvad eleven med 12-tallet har lavet, skulle de så fortsat holdes i skyggen og begrænses?


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2011 14:59:17
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #23

Der er forskel på at lære af andres arbejde og blive klogere, og så at kopiere andres arbejde, lancere det som sit eget og tage penge for det.


nikolajs12
 
Superbruger
Tilføjet:
10-08-2011 14:59:36
Svar/Indlæg:
94/17
#23 Nej ikke hvis de fik lov af den pågældende elev.

Desuden kan du da på ingen måde være seriøs med, at sammenligne en skoleelev, med 2 gigant firmaer. Intet er gratis.


Grymok
 
Superbruger
Tilføjet:
10-08-2011 15:03:25
Svar/Indlæg:
656/40
Kan virkelig ikke se hvad problemet er?
Design ligner måske en lille smule hinanden, men indmaden er jo forskelligt, interface er heller ikke det samme eller dens funktioner.


da9els
 
Chefredaktør
Tilføjet:
10-08-2011 15:04:01
Svar/Indlæg:
4437/91
#24 .. Men det er jo ikke en kopi?! Der er ligheder, ja.
Mange patenter forbyder jo netop folk at lære af andres arbejde. Så igennem de sidste 100 år er den dybe tallerken blevet opfundet maaange gange.
Jeg forstår ikke hvorfor det hele skal være så lukket.


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2011 15:04:42
Svar/Indlæg:
7765/230
#22
qoute:
Så når én elev rent faktisk laver sine lektier og afleverer en opgave til et 12-tal, skal resten af klassen have lov til at kopiere den?

Ja hvorfor ikke, de fleste lære er jo alligevel for uengageret eller dumme til at opdage det... 😛


KinGzeDK
 
Superbruger
Tilføjet:
10-08-2011 15:14:34
Svar/Indlæg:
411/7
#5


Fuck Apple!


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af KinGzeDK d. 10-08-2011 15:16:14.


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2011 15:23:59
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #26

Indmaden er faktisk næsten identisk.
Galaxy S'eren har samme chip som i iPhone 4 (A4)
Galaxy S II'eren har samme chip som iPad 2'eren (A5)

Den største forskel er blot, så vidt jeg har forstået, at Apple har skåret unødvendigt fedt fra. For, som #27 formulerer siger "det hele skal være så lukket."

-> #28

Det følte jeg som et personligt anstød det dér. Som kommende (matematik)lærer, håber jeg da på at kunne spotte kopierede opgaver.

Jeg har da før oplevet at nogle ville skrive af efter mig. Jeg har gerne villet låne mine opgaver til folk, der måske havde problemer eller ville finde en forklaring (jeg skrev, hvis man kan forestille sig det, ganske udførlige løsninger til de fleste af opgaverne).

Da jeg så opdagede at de skrev efter, tog jeg opgaven og de fik ikke mere hjælp end at jeg ville forklare dem opgaven. Det var de oftest ikke interesserede i, og ville blot have facit.

Lidt analogt til hele debatten hér. Så er der jo nogle der gerne vil lave arbejdet og finder en glæde ved det. Man deler måske gerne sine resultater, men fandme nej om andre skal have æren for det.

Nu hvor jeg læser til lærer, har jeg da opdaget en vis tendens til, at der først kommer opgaver ud på intranettet når undertegnedes gruppe har lagt sin op.

... det kan man jo tolke som man vil. Men det er påfaldende som de andre tit løser opgaverne på samme manér... endda med de samme fejl, der måtte (måske med vilje?) være, som så senere bliver rettet lige op til deadline.

Er vi svinske, fordi vi narrer de andre?

Måske, lidt.

Men hvis de der skrev af (det skal dog påpeges, at det ikke er alle der respektløst kopierer vores opgaver) selv havde indsigt i matematikken bag, ville de jo hurtigt opdage fejlene.

Det gør de så bare ikke...

Om de så er uengagerede eller dumme, eller vi er nogle møgører fordi vi hader andre som bare skriver af, vil jeg så lade blæse i vinden...

-> #29

Jeg begynder efterhånden at finde de parafiliske tendenser bekymrende 😐


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af NoNig d. 10-08-2011 15:25:52.


martinbg
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2011 16:23:50
Svar/Indlæg:
2076/119
#3

skrev Fanboyen :D hahahah
...


men nu er jeg forviret, er lg optimus 2x så en kopi af appel eller samsung?


syntes det er noget pis med appel, bare fordi samsung har noget som mindre om appel (eller er det omvendt? ;) ) så smider de dem i retten

det er jo ikke fordi det samsung laver er 100% det samme som appel


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2011 16:28:32
Svar/Indlæg:
7765/230
#30
hvis andre lærestuderende kopiere jeres opgaver/løsninger blindt, uden at opdage evt. indlagte fejl og mangler..
Beviser det vel at min påstand passer på ihvertfald en del af de kommende lærer...right.. 😳


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af crankyrabbit d. 10-08-2011 16:32:15.


martinbg
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2011 16:37:33
Svar/Indlæg:
2076/119
#30

så er vi bare nød til at spørger hvem der har taget fra hvem? for vist appel mener det er deres indmad, hvorfor laver de dem ikke bare selv?

vist appel ikke selv har lavet det indmad, så er der jo ingen ting at tude over


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2011 16:57:44
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #31

Så hvor går din grænse for kopier? 99,9 % 😛

-> #32

Desværre, ja. Men der er jo mange (gode) kommende lærere, som måske ikke er gode til matematik, og derfor skal have lidt 'hjælp' til nogle opgaver. Men jeg ville da personligt sætte en ære i at hjælpe dem, i stedet for at skulle bekymre mig om plagiat.

Ikke fordi jeg er bedrevidende og lever højt på andres faglige mangler... så meget, men fordi jeg synes det er bedre at man siger til, når der er noget man ikke forstår.

Det er en kvalitet jeg forventer af mine kommende elever, frem for at de kopierer opgaver ved hinanden, bare for ikke at se dumme ud og imponere mig eller deres forældre.

Det lærer man jo ikke noget af.

Jeg tror bare, at de godt kan finde ud af tingene, og de tror at de er gode. Men så rammer virkeligheden dem, og pludselig bliver de sagsøgt af sidemanden for overskridelse af patenter.

... det er måske dér problemet stammer fra?

Elever der hele livet er sluppet af sted med at kopiere andres arbejde eller mobbe dem til at udlevere det 😐

Hmm 😲 😛

-> #33

Så skal jeg prøve at forsimple min forståelse af det:

Apple står og skal lave et nyt produkt, men mangler en chip der har de egenskaber de skal bruge. De ser at ARM (som Apple selv er en del af) har en teknologi der kan bruges. De ved at Samsung har fabrikker (og arkitektur) der kan fremstille chippen.

Apple tager designet fra ARM, tilpasser det, sender tegningerne til Samsung, som de i forvejen køber hukommelse hos, og beder dem om at lave chippen baseret på en i forvejen-eksisterende arkitektur (System on a Chip).

Det er et LEGO-klods princip, hvor man kan diskutere om figuren skal laves af røde klodser, blå klodser eller gule klodser, og en hvilken som helst kombination heraf.

Apple har ikke selv fabrikker, men designer og køber komponenterne.

Lidt som en arkitekt/bygherre der ikke selv bygger huset, men bestiller en entreprenør til det.

Lad os så sige, at du har designet det fedeste hus, ever. Du har brugt timer og ressourcer på at finde frem til de rette materialer, som har den rette bæreevne og holdbarhed. Sender planen til en fabrikant, som så beholder tegningerne. Ændrer farven på facaden, spejlvender stuen og vælger klinker på badeværelset i stedet for marmor.

Hvor tæt på, skal "tæt på" være, for at designspørgsmålet bliver stillet? 🙂


da9els
 
Chefredaktør
Tilføjet:
10-08-2011 17:08:38
Svar/Indlæg:
4437/91
#34 .. Som jeg ser det, så er det kun snæversynede, pessimistiske, forsmåede og egoistisk mennesker som ikke vil dele verdens fedeste design med andre, men derimod bidrage til fremmedgørelse og strid.


martinbg
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2011 17:09:58
Svar/Indlæg:
2076/119
#33

jeg kan bare ikke se de er så ens, og vist folk mener de er det, hvor er LG så i den her sag, for deres nye mobiler mindre godt nok også om Samsung GS2 :)


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2011 17:11:05
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #35

De vil da gerne dele designet. Jeg vil da også gerne dele mine opgaver. Men man skal da betale for begge dele. Enten via patenter på teknologi eller kreditere en for arbejdet.

Tyveri og benægtelse, er de første trin ad en sti der ikke tjener nogen noget godt.

-> Alle

Fandt lige denne. Synes den var lidt sjov:



da9els
 
Chefredaktør
Tilføjet:
10-08-2011 19:16:53
Svar/Indlæg:
4437/91
De vil gerne dele designet, men slæber dem lige i retten og stopper salget af deres seneste flagskib.
Men, ja. Lad endelige dem uden midler blive på bunden. Hvad skal vi ellers bruge patenter til?

FYI så er Mac en PC 😉
Den her er sjovere 😛




ryqiem
 
Superbruger
Tilføjet:
10-08-2011 19:23:29
Svar/Indlæg:
35/2
#38 Sådan som jeg har forstået det er Mac = UNIX?


Tha_noob
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2011 19:26:51
Svar/Indlæg:
3854/175
#35 Der kom du da vidst lige til at bøje #34's ord betydeligt

#34 skrev "Lad os så sige, at du har designet det fedeste hus, ever. Du har brugt timer og ressourcer på at finde frem til de rette materialer, som har den rette bæreevne og holdbarhed. Sender planen til en fabrikant, som så beholder tegningerne. Ændrer farven på facaden, spejlvender stuen og vælger klinker på badeværelset i stedet for marmor. "

Undskyld mig meget, men det er da IKKE at dele, men at stjæle.
Der er en verden til forskel


Daltona
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2011 19:27:50
Svar/Indlæg:
666/166
#20
Hmmmmm, kan man ikke det.


Kasseren
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2011 19:44:05
Svar/Indlæg:
1814/48
@NoNig: Det er ikke kun Apple der burde betales for at Samsung har ladet sig inspirere. Ser man på den nederste del er det svært ikke at se en vis lighed med den første mobil med kapacitiv skærm, som ses herunder.


Om ikke andet syntes ikonerne i bunden at lede til det samme, som for LG KE 850 er: Menu, Opkald, Beskeder, Telefonbog.
Især hvis man ser på det nederste af LGs KP501 Cookie er ligheden slående.




Forskellen er at selvom at LG og Samsung er rivaler i Sydkorea så er de ikke typerne der holder innovation tilbage i frygt for at kopien kunne overgå originalen. Apple derimod har pga. sejren besluttet sig for at der er for store ligheder mellem de nedenstående:




Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Kasseren d. 10-08-2011 19:45:41.


da9els
 
Chefredaktør
Tilføjet:
10-08-2011 19:47:48
Svar/Indlæg:
4437/91
#40 .. Næ? Jeg tog udgangspunkt i at designeren til at starte med ikke ville dele. Efter som #34 ikke havde afsluttet tesen, er det vel frit for, at fortolke som man ønsker.
Desuden beholder producenten under alle omstændigheder tegningerne, hvis man giver dem en opgave, og med mindre andet er opgivet kan de bruge dem som de lyster.

#41 .. 😛 Ohhhh! Den overså jeg...


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af da9els d. 10-08-2011 19:49:30.


Tha_noob
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2011 19:52:41
Svar/Indlæg:
3854/175
#43 hvis han sender sine tegninger til en entreprenør eller hvad han nu sender den til, vil han jo gerne dele.
Ingen steder i teksten står der noget om at designeren ikke ville dele? Jeg kan ikke se det


rolfiboy
 
Overclocker
Tilføjet:
10-08-2011 19:54:12
Svar/Indlæg:
19/1
Det svarer jo til at pioneer skulle sagsøge alle andre tv producenter for at lave fladskærme i pianolak og dermed det samme finish.

Hvis folk kan se at de på de postede billeder er helt ens, så burde de seriøst pudse deres briller, eller anskaffe sig nogle, der er flere forskellige design detaljer og der er flere ens design detaljer. Men det er der også på alle andre produkter af samme type over alt. Alle biler deler også design detajler uden at man kan begynde at kalde dem kopier og lur mig om der ikke skulle være nogle biler hvor fronten ligner hinnanden og det er klart fordi det er det optimale design. fordi der er fandens til forskel på resten af designet end lige produkterne set forfra og bagfra, men forskelle man også tydeligt ser fra siderne osv.

Har selv en galaxy s2 og har flere venner med iphone 4 og det er på ingen måder som om man står med 2 ens telefoner i hånden, designet er forskelligt.

Det med metalrammen rundt om fronten havde jeg også engang en nokia med. Måske nokia skulle hive apple i retten for at bruge deres design.


da9els
 
Chefredaktør
Tilføjet:
10-08-2011 19:55:59
Svar/Indlæg:
4437/91
#44 .. Hvad er der så galt med at de bruger hans idéer?
Man er vel næsten nød til at gøre rede for hvad man gerne vil have bygget - i form af tegninger el. lign.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af da9els d. 10-08-2011 19:56:17.


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2011 20:21:02
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #42

Smag og behag er forskelligt, som denne tråd tydeligvis er udtryk for. Jeg sympatiserer ikke med Apple, da jeg sjældent tror på at én virksomhed (eller producent) har hele sandheden - der i øvrigt er et rent filosofisk udtryk.

Det der irriterer mig, er at nogle folk ikke kan (vil?) se ligheden mellem produkterne.

Imitation er jo en slags kompliment. Men imitation og plagiat ligger ret tæt op ad hinanden. Ligesom kærlighed og sindssyge.

Som komiker, ville jeg da blive lidt stolt (og måske, i længden, irriteret) over, hvis folk gik og citerede mine jokes.

Men at en anden håbefuld ung komiker stiller sig op, og laver mine jokes, blot med ændrede navne, og selv tjener penge på det, ville jeg da blive ret så ked af.

Ikke af griske årsager, men fordi jeg jo har brugt meget tid og nok også en del penge, på at formulere de jokes og rutiner.

Hvis hele Verden var en gratis holdeplads, ville det være fair nok. Men transport koster, mad koster, tøj koster, osv.

Det er mere dén (og måske Apples) vinkel jeg er lidt trist over, at folk ikke kan se.

Det er en smuk tanke, at vi allesammen kan deles om tingene og være venner allesammen. Men sådan fungerer Verden desværre ikke.

Hvis så bare det var innovation for innovationens skyld, og alle så kunne være glade.

Men, det jeg mener er blot. Hvis folk er så harme over Apples patentrytteri. Hvorfor langer man så ikke ud efter eks. bilindustrien der jo, om nogen, har opkøbt patenter for milliarder, holder dem for sig selv.

Hvorfor?

For at tjene penge på forbrændingsmotorer, teknologier der holder lige til grænsen, inden de erstattes af det næste revolutionerende, som de tilfældigvis havde på lager, i form af patenter fra universiteter osv. Som jo også har udgifter til bygninger, personale, undervisning etc.

... igen. Hvis vi allesammen kunne deles om tingene, ville det være en smuk Verden. Men det kan vi jo desværre ikke. Ellers ville der kun findes tre slags computere. Billig, medium og supercomputer 🙂


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2011 20:50:03
Svar/Indlæg:
6181/270




🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣


Benjih
 
Superbruger
Tilføjet:
10-08-2011 21:23:28
Svar/Indlæg:
639/57



Chrlol
 
Newbie
Tilføjet:
10-08-2011 23:02:02
Svar/Indlæg:
2/0
hmm, sådan som jeg ser på det, så ja der er store ligheder mellem 3GS og galaxy serien fra Samsung.

først er der ikonerne og den måde de er sat op på, nemlig i et 2d array, det er jo ikke noget nyt, bare se på skrivebordet på de fleste windows os'er.

så er der det med det rektangulære design med afrundede sider og som andre også har påpeget, så er det heller ikke noget nyt.

alt i alt synes jeg ikke der er noget rigtig at komme efter.

Det er nice med smartphones og tablets, men for mig er det hele bare gammel vin på nye flasker og de fleste design principper der er i smartphones UI, de stammer fra deres større forgængere(pc'er)



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Chrlol d. 10-08-2011 23:04:21.


laerling
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2011 23:33:45
Svar/Indlæg:
922/13
så kan samsungs design/kopi afdeling lære det 😛


DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2011 05:05:43
Svar/Indlæg:
2957/206
http://en.wikipedia.org/wiki/D...

Den har godt nok et fysisk tastatur i stedet for Digitalt, men den har en ramme og en Skærm, jeg syntes lidt den ligner iPad, jeg syntes han skal sagsøge dem for at bruge hans 40 år gamle idé.

Oh vent.. Sagde jeg her at stort set alle tablets og mobiler nu om dage? Nej det gjorde jeg sku vist.

Galaxy Tablet osv Samsung produkter er stort set alle nu om dage, tilbage fra min 226BW skærm Black Piano. Jeg er næsten sikker på at hvis jeg leder godt nok kan jeg finde noget fra Samsung i Black Piano farvet/stil som jeg kan sige Apple har stjålet deres idéer fra.

Oh noes! SAMSUNGEN HAR JO EN HØJTALER DU KAN BRUGE I SAMTALER, OG EN KNAP I MIDTEN! KOPI! KOPI SIGER JEG!




Lad os glemme at denne pocket pc et par år ældre havde en knap i midten, endda nogle på hver siden af denne knap.. Igen hvis jeg leder længe nok skal jeg sku nok finde en i sort med en rund knap i midten som jeg kan skrive at Apple har stjålet.

_________________________

Med andre ord, det her er det mest latterlige bullshit.
Alle tablets, pocket pc'er, smartphones ligner sku hinanden - Skærm, højtaler, knapper, ramme.
- og ja, jeg håber virkelig at det rammer Apple direkte tilbage tifoldigt, latterligt patent pis. Det her er heller ikke om min had til Apple, det kunne lige så godt være HP eller andre.

Btw sagsøger Apple også Motorola's Xoom -

Jep, den er Piano sort.. Ud over det syntes jeg nu ikke de ligner hinanden ret meget.

http://www.engadget.com/2011/0...
Der var den nyhed.


Lige nu syntes jeg mest af alt at det ligner at Apple er bange.
De kan ikke længere kan finde ud af at lave noget nyt som det ser ud.
iPhones der ligner hinanden med lidt bedre specs engang hver år til halvandet, en forvokset iPhone, iPad.. iPod so bare er en iPhone.. osv.
- Med det sagt, se, selv ikke Apple kan finde på andre designs til deres telefoner - Okay, fair nok at det skal være i natur med deres gamle produkt, forstår jeg helt fint, men det ændrer ikke på det.

Jeg vil gentage - Latterlige patenter.


Edit: Arh, var ikke meningen den skulle lave billeder, bare linke til dem, det undskylder jeg.


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af DjeavleN d. 11-08-2011 05:15:19.


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2011 08:09:44
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #52

Selv hvis det bare var derfor, kunne jeg måske godt forstå det. Men hva' så med flg.:

MacBook vs. HP Envy



MacBook Air vs. "UltraBook"






Når det producenterne oftest hører er: "Jeg ville gerne have en Mac, men de er for dyre" - tænker de: Hovsa. Folk fatter jo ikke spec. alligevel, så vi laver noget der ligner en Mac til dem.

Hvorfor folk hårdnakket bliver ved med at benægte det, fatter jeg ikke. Der er jo en grund til, at Apples mest populære laptop er den billigste, og ikke den mellemste eller dyreste model.

Jeg kan bare ikke tage den slags brand-snobberi. Og endnu mindre folk der lader som om det ikke eksisterer.


da9els
 
Chefredaktør
Tilføjet:
11-08-2011 09:33:50
Svar/Indlæg:
4437/91
#53 .. Jeg syntes ellers lige du havde skrevet at indmaden i Galaxy Tab og iPad2, er næsten identisk.

Men jeg er enig med dig, NoNig - i store træk. Jeg syntes bare stadig det er en tarvelig måde at kneppe forbrugeren på. For der er ingen tvivl om hvem der i sidste ende kommer til at betale de 47 mia. eller patent-royalties. Ledelsen skal nok få deres Bentley'er, yatch og "tøj på kroppen", som du formulerer det.
Komponenterne koster ikke mere fordi de sidder i en Apple, og fabriksarbejderen får bestemt heller ikke mere i løn når han sætter en chip i en iPad, frem for en Galaxy Tab.
Jeg forstår ikke hvorfor markedet skal udsultes på den måde, når alle ville få mere ud af at samarbejde. Vi er jo dumme nok og skal nok købe næste generation af hvad end det nu er de desker op med.


HoPLa
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2011 09:44:53
Svar/Indlæg:
338/34
umiddelbart vil jeg mene det er svært at lave noget der kun er en skærm og ikke få det til at ligne hinanden... Smartphones, pads osv.


@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
11-08-2011 09:57:09
Svar/Indlæg:
4033/364
#30

at sammenligne Exynos 4210 med A5 er nok lige en tand for ambitiøst.. de er begge Cortex A9 baseret, men fx bruger A5 PowerVR SGX GPU hvor Exynos bruger Mali.. die sizen og print er også forskellig etc.

A4 og Hummingbird der er mindre klare forskelle, men da Samsung har andre Cortex A8 baseret enheder , vil det nok være mere oplagt at Apple har brugt Samsungs knowhow - da Apple trodsalt ikke er en chipproducent i modsætning til Samsung.

Stort set alle CPUer / SoCs bruger ARM når de er til smartphones (der findes enkelte x86 baseret) - fx er nVidia Tegra2 også ARMv7 baseret - via licens som de andre. Nu skal vi også huske at Samsung laver mange CPUer med ARM arkitektur.

Om touchwiz ligner , tja det har jo eksisteret i mange år, og F480 har da også design og menuer a la iOS / iPhone.. så i min optik, så må der være sket noget som har fået Apple til at tage kampen op..

hvis man skulle være lidt konspirationsteori, så kunne problemet være A5 - hvis rygterne er rigtige at:

A5 bliver for varm til iPhone 5 ==> Exynos 4210 kører fint (såvidt vides) og Samsung bruger deres ressourcer på at få produceret exynos 4210 (kunne jo være at Apple vil have den som A5 som "kompensation" for at A5 måske har et varmeproblem???

Det må jo ikke være fedt for Apple at når de starter deres store PR show med en dualcore iphone, når konkurrenterne har haft de i mange måneder og endda måske kommer med 2. generation dualcore telefoner...


Samsung har fået for meget vind i sejlene , og det er jo også forretningskritisk at de både er leverandør og konkurrent (selvom det nok er juridiske to firmaer(?)) og Android 3.x gør gabet imellem iOS og android på tablet platformen mindre (iOS 5 har en del Android lign. features).

Produktionskapaciteten er for lav hos Samsung - de bruger jo selv tegra2 (som vist er lavet af TSMC) i nogle af deres produkter - kan jo godt være at der var lavet en "gentlemen agreement" om at Samsung ikke måtte lave for mange exynos chips (så de sælger begrænset antal Galaxy S2 / tabs) , men Samsung udnytter Tegra2 som alternativ for at sælge mange Galaxy S2 og Galaxy tabs....

alt i alt, så har Apple valgt et genialt juridisk spin, de har sværere ved at slæbe fx Motorola i retten (formodentlig har de også nogle patenter som Apple måske overtræder) - for de kan kæmpe med alle de beskidte tricks.. Samsung derimod er pga. den dobbelte rolle lidt klemt - for salg af CPUer (og formodentlig andre komponenter) gør det lidt sværere at bruge beskidte tricks, da det også er en stor kunde.

#53
umiddelbart så har envy en hel anden form i bunden (det er jo "bare" en bærbar i aluminium).

nu er der begrænset muligheder når en man skal producere en tynd computer - så formen kommer til at ligne hinanden, da der skal bære plads til fx CPU køling (nu kommer macbook air vel ikke med "fuld hastighedsCPUer" som fx. Asus u serie.
Macbook air, der er tastaturet måde lavet anderledes, touchpadden, siderne og hængslingen. Mange bærbare ligner jo hinanden med opbygning fordi når man sætter 30 ingeniører sammen, så er den logiske løsning også den der virker i praksis..


Zorba
 
Superbruger
Tilføjet:
11-08-2011 10:22:07
Svar/Indlæg:
1142/59
Jeg må sige, at jeg i den her sag endnu en gang ikke kan holde med Apple. Det er fint at de vil beskytte deres markedsandel, men de praler jo af at det er brugervenligheden der især gør deres produkter super. Dernæst praler de over sikkerhed, som nu er en joke da virus udviklere har fået øje på dem. Generelt har Apple bare levet længe på deres one-time fame, som nu er ved at forsvinde. Ligesom alle andre grådige patent ejere, så går de nu i flæsket på dem der "stjæler" deres markedsandele.

Jeg kan især godt li' eksemplet i #52 med en iPAQ. Læg lige mærke til navnet. Jeg synes det minder meget om iPad. Hvorfor nævner jeg dette? Endnu en gang pga. Apple's klynkeri om f.eks. navnet "App Store". De er ikke en skid bedre selv, men har desværre nu nok penge til at sagsøge alle andre. De skal nok bare passe på at de ikke selv ender i et masse søgsmål fra alle de små patenthajer. Jeg ville nok forholde mig lidt passivt, hvis jeg vidste at jeg ikke var en skid bedre end dem jeg overvejede at sagsøge. Desværre bliver mennesker, dermed også firmaer, nogle store egoistiske svin når først de har lidt penge.

Til jer der nu mener jeg er en Apple hater, så ja det er jeg. Skyldes dette priser, produkter osv? Nej! Det skyldes deres klamme smålige politik som hører fortiden til. Lad os nu forhelvede få gang i udviklingen. Den er jo næsten gået i stå pga. alle de grådige svin der vil have flere penge end de nogensinde får brug for.


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Zorba d. 11-08-2011 10:24:12.


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2011 10:50:04
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #54

Ja, desværre 😉

-> #56

Jeg tror også at deres næste iPhone har gjort ondt. Der må være en grænse for, hvor tynd man kan lave tingene, og samtidig have plads ydelse og batteritid.

Mht. MacBook Air-klonerne, så giver jeg ikke en fis for det argument. Biler, ja måske. Skeer, ja. Men hvis der er noget computerindustrien har bevist, så er det, at lign. teknologier sagtens kan have forskelligt design og møde de samme specifikationer.

Tag blot Lenovo X300 og Toshiba R500 som eksempler.

Men deres design er ikke i folkets smag, så derfor skal det helst ligne noget de kender og synes om, eks. MacBook Air. Så føler producenterne sig pisket til at kopiere dét design.

Stort set alle andre producenter gjorde det jo med Samsungs TV, der - uretfærdigt, synes jeg - fik en masse credit for "lækkert billede", når sandheden var, at folk bare godt kunne lide deres glossy look.

Det er ikke en skid andet og mere end det, for ellers skulle de nok kunne finde på at foretage andre designændringer end farver og placering af stik.

Og, så vidt jeg har forstået, dækker UltraBook-platformen over stort set samme spec. som MacBook Air.

13.3" skærm, dual-core i5 el. i7, op til 4 GB RAM osv.

- hvilket sjovt nok også har gjort, at ASUS, Acer og alle de andre har haft problemer med at få prisen ned under de famøse $ 1.000

-> #57

Jeg håber seriøst ikke du sammenligner en iPad med en iPaq?!


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af NoNig d. 11-08-2011 10:51:07.


@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
11-08-2011 13:43:59
Svar/Indlæg:
4033/364
#58

nu sidder CPUen på størstedelen af de bærbare jeg har set tættest på bagsiden, da det vægtmæssigt er mest optimalt og fx ultrabook er forbindelserne på bagsiden kontra siden på macbook air. Formodentlig er de begge lavet hos samme underleverandør og mit gæt er at de bruger samme motherboard evt. med små modifikationer.

Lenovos design er jo stort set identisk med det de altid har lavet (men nu er x300 og R500 begge baseret på ældre hardware + DVD drevet giver en udfordring mht design.


mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2011 13:50:16
Svar/Indlæg:
4217/223
#alle 😲


Tha_noob
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2011 14:10:58
Svar/Indlæg:
3854/175
#60 haha, husk nu at der er dobbelt så mange Apple-haters som de har $ på kontoen


#ALL
For at jogge lidt i det, så er Apple idag (eller igår alt efter hvordan man tager det) blevet det mest værdifulde brand/firma i verden. Samtidig har de nu flere penge end den amerikanske stat.. 😲

Så et eller andet må de kunne 🙂


DetIkkeVidereVilde
 
Superbruger
Tilføjet:
11-08-2011 14:36:27
Svar/Indlæg:
77/9
Det stadig sjovt at se apple haters.. love em :)

Samsung der er så store har bare set apple laver super lækre produkter og vælger at kopiere. De fejler dog groft.

fordi FUUUUUUCK SAMSUNG.. FUUUUUUUUUUUUUUUUCK SONY ERICSSON FUUUUUUUUUUUCK HTC. FUUUUUUUUUUUUUUUUUCK ACER, FUUUUUUUUUUUUUCK HP, FUCK DEM ALLE.. Det er bare platik producenter :)

og til jer haters, fuck jer også ;) i hater fordi i ikke har en kroner til kvalitets varer og må købe plastik potensforlængere istedet. :)



DetIkkeVidereVilde
 
Superbruger
Tilføjet:
11-08-2011 14:38:12
Svar/Indlæg:
77/9
og det kan godt være der kommer flames nu.. care less. Jeg ved også godt at der kommer ting med at Samsung osv måske er større end apple, JA det da meget muligt, men det da fordi mange forbrugere herinde køber deres bras der er total lookalike :)

Fortsat god krig fellas.. Im out 😎


Tha_noob
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2011 14:54:19
Svar/Indlæg:
3854/175
#62+62 var dit første ord "Fuck?" 😛


mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2011 16:48:15
Svar/Indlæg:
4217/223
[ot]#62 nu vi snakker om potensforlænger. Hvis jeg nogensinde køber mig en bil, så skal den være så lille som mulig, så kvinderne tror jeg har en stor diller 🤣 [/ot]


DetIkkeVidereVilde
 
Superbruger
Tilføjet:
11-08-2011 17:06:05
Svar/Indlæg:
77/9
#64. 😛 nope, læste bare lidt længere oppe hvordan man hoppede ned på børnestadie, så ville prøve at efterligne så man evt kunne nå ind..

#65 😀


Tha_noob
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2011 17:09:56
Svar/Indlæg:
3854/175
#66 learning by doing 😛


@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
11-08-2011 17:21:37
Svar/Indlæg:
4033/364
#62

Bare fordi et produkt ligner en iPhone - så kan folk rent faktisk godt købe det for dets funktioner.. det var da klart et minus i min bog at min Galaxy s ligner en iPhone 3GS - ikke at iPhone 3GS er grim tværtimod, men jeg hører tit fra iPhone bruger... plastik iPhone og jo bagsiden er lavet af plastik som kan tåle at man taber den. Men jeg valgte den for dens store 4" AMOLED, den hurtige 1GHz CPU, 5mpixel kamera, masser af RAM, mulighed for microSD på 32GB, flash i browseren og generelt en meget mere åben platform.

Og dit prisargument.. der er pt. en prisforskel mellem Galaxy Tab 10.1 16GB og iPad2 16GB m. wifi og 3G på under 3000kroner.. iPhone 4 er ca et par hundrede kroner dyrere end fx Samsung Galaxy S 16GB (som pt. fås hos 3 til samme pris som 3GS), og Galaxy s2 er lidt billigere, men har omvendt mindre internt hukommelse, så der skal et microSD kort til et par hundrede kroner..

på PCere... Tja min Lenovo T420 koster godt nok små 1K mindre (og jo designet er elendigt og kedeligt), men kvaliteten er bedre og specsne er bedre - men jeg kunne da godt få en Macbook Pro for samme priser.. Faktisk kan macbook (pro) godt konkurrere på prisen med de lidt bedre bærbare..

Tablet, tja ipad2 må jeg indrømme er en af de absolut bedste, selvom den er noget låst og har et lidt mystisk format til film - man bliver jo helt nostalgisk med 4:3 som ens gamle CRT monitor.. 😛


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2011 17:42:18
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #68

Det er nok også det designvalg Apple har foretaget, som er allermest noller (i mangel af bedre). Hvorfor pokker kan man ikke udvide hukommelsen på sit iDevice?

Ja ja. De vil gerne sælge større modeller, og alt det der. Men hold op hvor kunne deres produkter være langtidsholdbare, hvis blot man kunne opgradere hukommelsen (også selvom det ligeså koster en arm).


Sjakalen
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2011 18:16:34
Svar/Indlæg:
1978/216
Gad vide om der i Hjulets barndom har været været lignende patentsager på hjulet?? eller den gang den første dybe tallerken blev opfundet??? som jeg ser det er en gang fis fra Apples side!! de kunne lige så godt kræve at der ikke er andre der må lave en tablet. ville da være meget nemmer!!

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Sjakalen d. 11-08-2011 18:31:44.


Kasseren
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2011 19:31:37
Svar/Indlæg:
1814/48
@47 Jeg forstår ikke din irritation "at nogle folk ikke kan (vil?) se ligheden mellem produkterne." når jeg giver et klart bud på en anden og mere sandsynlig inspirationskilde.

Der er ingen tvivl om at LG KE850 fortjener æren!

Ser man på de nederste fire ikoner er brugen på Samsung stort set identisk med LGs. Det eneste Apple kan have lidt i er at Googles Android kommer med fire applikationer på hver række, men som designer vil det vel også være et ganske naturligt skridt hvis man har ladet sig inspirere af at LG har fire ikoner i bunden. Måske har Apple endda ladet sig inspirere på samme måde da de så LG KE850 i september 2006.

Med hensyn til at vi skal vise respekt for det arbejde Apple har lagt i designet vil jeg først overveje det når Apple viser respekt for andre.
Hvor var Apples respekt for det arbejde Nokia har lagt i deres antennepatenter?
Hvor er Apples respekt for andres produktnavne/logoer?
Hvor var Apples respekt for udviklerne på Xerox PARC?
Hvor er den for udviklerne hos Kodak?
Hvor er den for udviklerne af multitouch Elan Microelectronics?
Hvor er Apples respekt for folkene hos Samsung?
Hvor er den for folkene hos LG?
Hvor er den for folkene hos HTC?
Hvor er den for folkene hos Motorola, der gav dem et indblik i mobiltelefoner?
Hvor er den generelt for de der udviklede de teknologier de baserer deres patenter på?
og der er sikkert mange andre... Hvorfor skulle vi vise respekt for nogle der selv er respektløse?

@61 Det er ikke svært at have flere penge end den Amerikanske stat når de har et gigantisk underskud. 😛

@63 Har du set Samsungs og Apples produkter ved siden af hinanden? for det er altså ikke ligefrem sådan at man kan komme til at tage den forkerte ved et uheld.

@70 Jeg giver dig helt ret.


philip337
 
Superbruger
Tilføjet:
11-08-2011 19:54:01
Svar/Indlæg:
452/124
Jeg ser da forskel, forstår godt nok ikke apple der -.-'
Det er derfor jeg købte en windows computer! 🤣


@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
11-08-2011 22:17:46
Svar/Indlæg:
4033/364
#69

hvis der er noget som jeg virkelig respekterer Apple for, så er at de stadig holder liv i selv gamle enheder.. man kan opgradere sine gamle iOS enheder endnu - noget som android i nogen grad kan, men ikke ligefrem noget fx en symbian eller windows Mobile telefon kunne....

jep - jeg skal da have et 32gb til min sgs, så kan den lidt endnu... 😛


Tha_noob
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2011 22:33:40
Svar/Indlæg:
3854/175
#71 det er fint med din respekt der. Men jeg tror helt ærligt, at hvis hadet som folk har, nu var rettet mod Samsung eller Motorola f.eks.. Så ville man også kunne finde alle mulige eksempler på at de var beskidte eller respektløse. Jeg tror ike at du kan finde noget som helst firma (bortset fra de ultra-små måske) som ikke på en eller anden måde er blevet jogget på eller pisset på eller hva ved jeg af et andet firma. Om de så producere tøjklemmer, dildoer, sofaer, fjernsyne eller iPad's og for faen, Apple kan jo ikke have trådt dem alle over føderne eller ikke udvist respekt over for dem, selvom nogle personer gerne ville have det til at lyde sådan.


Når alt kommer til alt, så har Apple været skide smarte og gjort deres hjemmearbejde til rent UG. Ellers ville de jo for faen ikke være det mest værdifulde firma på kloden. Det kan man sgu ikke tage fra dem om man vil det eller ej, punktum.


da9els
 
Chefredaktør
Tilføjet:
12-08-2011 10:28:55
Svar/Indlæg:
4437/91
#74 .. Hitler var også med på noderne og fik da taget på det meste af Europa i løbet af kort tid. Men det betyder ikke at dem der hadede ham var heeelt forkert på den, vel?


Sjakalen
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2011 12:49:46
Svar/Indlæg:
1978/216
McDonald's er jo også verdens største fastfood-kæde... (eller de var det) men derfor smager deres mad jo ikke bedre end Burgerking's burger.. eller den lokale grillbar næ MacD er blevet størst på at lave hundeæde!! som man kun æder for at overleve 🤣

Men sjovt at Apple folket altid tro at bare fordi man ikke gider at eje et Apple produkt så er det fordi man enten hader det eller ikke har kassen til et Apple produkt. min årsag er at jeg bare synes det er dødsygt at se på, deres hvide iMacs er noget af de grimmeste hardware jeg har set i mine 15 år med computer! og deres tastatur/mus dur slet ikke. har dog for en del år siden haft fornøjelsen at se opbygningen i en i5 tro jeg den hed. super fed opbygning, virkelig smukt at se på... men igen var det jo bare en ulv i fåreklæder, en baby computer i forhold til den PC jeg hadet der hjemme. også kan man jo ikke opgrader den ret meget. for ca 2½ hadet jeg en iPhone 1g. men efter 14 dage synes jeg den var dødsyg at lege med, så min niece på 8 år fik den at lege med i ca 2 måneder inden jeg solgte den igen. i dag har hun selv fået en iPhone4 og når jeg sidder og leger med den i den ene hånd og min HTC Desire HD i den anden hånd, så kommer jeg aldrig til at forstår hvorfor folk vil ha en iPhone4 istedet for en mobil med Android?? ja ok lækker indpakning er den da, men den der baby skærm er jo bare alt alt for lille og ikke til at ha med at gøre. også er den jo så også dødsygt at lege med... igen igen. ang deres iPads så synes jeg de er fede, har haft en af mine venners i hånden nogle gange. men har svært ved at se hvad jeg skal med den i sofaen

Jo også lidt komisk at det kommer bag på Apple at Samsung, HTC og LG & Android gør det billiger og bedre end de selv kan 😀 glæder mig til at se hvor meget de bliver nød til at Låne fra Android til deres iPhone5 🤣 🤣


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Sjakalen d. 12-08-2011 12:55:54.


madsØC
 
Newbie
Tilføjet:
12-08-2011 14:06:03
Svar/Indlæg:
2/0
jeg er lige glad med hvad folk siger og kommentere dette, men apple sagsøger kun Samsung fordi at de kan få lidt konkurrence fra dem, apple tør ikke lade dem havde bare lidt frit market, jeg ser ikke den store sammenligning mellem apples produkter og Samsungs, ud over den forskel og prisen..


Zorba
 
Superbruger
Tilføjet:
12-08-2011 15:08:31
Svar/Indlæg:
1142/59
#58 bedre sent end aldrig, men jeg sammenlignede ikke en iPad som fysisk enhed med en iPAQ. Jeg henviste til navnet og påpegede derfor, at jeg ikke forstår at Apple whiner over at andre bruger navne såsom "App store" når de selv har gjort noget lignende.

Derudover har jeg ikke så meget mere at sige. Jeg er dog irriteret over de tyske klovne, som nu har forbudt Galaxy 10.1. De kunne sku bare have givet Samsung noget royalty penalty aktigt noget så os der ikke kan li' iPad stadig kunne købe en tablet fra Samsung. Jeg synes dog stadig ikke det er fair at straffe dem, men så kunne man i det mindste nemt få fat på produktet.

http://epn.dk/teknologi2/compu...


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2011 15:56:39
Svar/Indlæg:
7765/230

[ot]#62 nu vi snakker om potensforlænger. Hvis jeg nogensinde køber mig en bil, så skal den være så lille som mulig, så kvinderne tror jeg har en stor diller 🤣 [/ot]

mfcods skrev d. 11-08-2011 16:48:15

Har du da ikke det... 😲 🤣 🤣 🤣


MaddPirate88
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2011 21:13:52
Svar/Indlæg:
2576/125
#53 Fy for satan den Acer ligner Air. Det er hvad jeg ville kalder plagiat. Men den er nu meget lækker 😛
Jeg forstår dog ikke at folk synes Tab og iPad ligner hinanden. iPad er jo meget pænere. Galaxy S og 3GS'eren kan jeg så godt forstå de synes ligner hinanden. Men fatter ikke lige hvad det er Apple frygter. Deres produkter er jo så lækre at de ikke har noget at frygte.

Men synes det har patent og sagsøgningshelvede er ved at tage overhånd.

Chill.


nikolajs12
 
Superbruger
Tilføjet:
13-08-2011 18:23:09
Svar/Indlæg:
94/17
#76 Prøv at tæl hvor mange gange der står fuck Apple i den her tråd.

Så kan du måske se, hvorfor det er svært at tro andet, end at folk ikke vil have det fordi de bare generelt er hater.


DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2011 02:49:58
Svar/Indlæg:
2957/206
http://portables.about.com/od/...



Den er fra 2008, sort og har en rund knap.. Så skal der sagsøges!
Altså, LG skal sagsøge Apple for at bruge deres sorte design, samt at de derefter skal sagsøge Apple på baggrund at Apple sagsøger andre ved brugen af LG's design :D
... Ja det er en DVD afspiller, men det kan vel være lige fedt.


- Ja, jeg syntes stadig det er komplet latterligt, og om jeg elsker eller hader Apple, så håber jeg stadig at de kommer ud af det her med en stor blå tud, dårlig PR og dårligt salg.

Samt at Galaxy Tabben bare får et ton reklame lige atm.


MaddPirate88
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2011 09:22:40
Svar/Indlæg:
2576/125
#82 Knapperne virker da også bekendt. De ligner dem på iPhone..?


Kasseren
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-08-2011 22:51:47
Svar/Indlæg:
1814/48
Jeg vil lige tilføje til nyheden at den hollandske hardwareside webwereld.nl har fundet ud af at billederne Apple har leveret til retten er blevet manipuleret så Samsungs Galaxy Tab og Apples iPad ligner hinanden endnu mere. Dette er sket ved på flere billeder at ændre størrelsesforholdet, fjerne et Samsung logo og mindske Home knappen på iPad.




Skulle nogle have behov for selv at se hvordan Apple har fremstillet sammenligningen kan den ses på http://www.scribd.com/doc/6199...

Til de der er interesserede i en Galaxy Tab kan det nævnes at Bilka har et par 16 GB WiFi modeller til 3699,-


da9els
 
Chefredaktør
Tilføjet:
16-08-2011 09:02:41
Svar/Indlæg:
4437/91
3700,- ?!? Så hellere købe en iPad 🤡


PCDania
 
Superbruger
Tilføjet:
16-08-2011 20:47:28
Svar/Indlæg:
598/0
Den tyske regionale ret i Düsseldorf har delvist ophævet forbuddet mod at sælge Galaxy Tab 10.1 i Europa. Forbuddet gælder stadig i Tyskland.

http://www.bgr.com/2011/08/16/...


da9els
 
Chefredaktør
Tilføjet:
17-08-2011 09:22:16
Svar/Indlæg:
4437/91
Det var da en god nyhed 🙂


DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2011 17:01:27
Svar/Indlæg:
2957/206
http://www.version2.dk/artikel...

Forbuddet er hævet.
Håber Apple fik en masse dårlig reklame med i det.


GrandDK
 
Superbruger
Tilføjet:
18-08-2011 18:15:46
Svar/Indlæg:
16/0
HA! hvor er det fryd for Apple håber virkeligt at dette stunt fra dem har kostet dem kassen!

Krydser fingre for en masse counter søgsmål mod Apple. 🤡


da9els
 
Chefredaktør
Tilføjet:
18-08-2011 19:33:44
Svar/Indlæg:
4437/91
HVIS de har pillet ved det materiale de har fremlagt som bevis, så fortjener Steve Jobs et nakkeskud og samtlige involverede et slag over baghånden med en lineal.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
22-08-2011 15:18:04
Svar/Indlæg:
15982/637
Og så er det fastlagt. Apple har photoshopped og chopped !
http://www.guru3d.com/news/app...
Der kommer med garanti et retsligt efterspil nu.


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-08-2011 16:04:24
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #91

Jeg har stadigvæk ikke set noget der tyder på andet end rygter. Alle og enhver kunne jo have lavet det "dokument"...

Men!

Hvis det er sandt. Så er det sgu for ækelt 😐


da9els
 
Chefredaktør
Tilføjet:
22-08-2011 18:06:32
Svar/Indlæg:
4437/91
#92 .. Nej, det er for ækelt under alle omstændigheder. Efter at have haft både iPad, Galaxy Tab, iPhone og Galaxy S i hånden, er det tydeligt at det bare er et stor beskidt kneb af Apple.


Tha_noob
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-08-2011 18:13:06
Svar/Indlæg:
3854/175
😲
Enten er Apple for dumme eller også er det bare rygter. Og helt ærligt så tror jeg sgu at Apple er for dumme til at manipulere med de billeder. Det ville jo tage dommeren 5 sekunder at bruge Google og så et andet billed af en galaxy og se at forskellen er til at se (hvis de har fjernet et Samsung mærke)


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-08-2011 18:15:34
Svar/Indlæg:
7765/230
Yes go for it Apple..
Et par fordærvede æbler mere og hele kassen rådner.. 🤣 🤣 🤣


da9els
 
Chefredaktør
Tilføjet:
22-08-2011 19:11:09
Svar/Indlæg:
4437/91
#94 .. Det må en dommer eller jury ikke selv gøre. Det er forsvarens job at fremlægge modbeviser.

#95 .. Det siger sig selv. Og alle ved hvor hurtigt det går ned ad bakke for et æble når man først har taget én bid 🙂


mark58
 
Overclocker
Tilføjet:
02-09-2011 16:21:06
Svar/Indlæg:
6/2
seriøst der er jo kæmpe forskel på apples og samsungs produkter
lol


Tha_noob
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2011 23:41:04
Svar/Indlæg:
3854/175
#96 Jo, men derfor kan Hr. Dommmer, jo godt selv lige kigge der hjemme, uden at det skal bruges som bevis.
Dog forstår jeg ikke hvorfor dommer ikke fik udleveret et eksemplar af hver, og bedømte derudfra. Så ville man slippe for fusk


da9els
 
Chefredaktør
Tilføjet:
04-09-2011 10:16:02
Svar/Indlæg:
4437/91
#98 .. Det er IMO også det største mysterie i den her sag. Samt selve kendelsen 😛