iPad 2 vs Android tablet

Diverse d.  11. august. 2011, skrevet af Anzelz
Vist: 770 gange.

Anzelz

Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2011 12:24:09
Svar/Indlæg:
2343/272
Heysan, jeg tænker (har jeg også gjort før, men blev ikke til noget i første omgang) at investere i en tablet computer til mit studie og lir.

Jeg er ved at være småtræt af windows og android ift hvor smooth apples produkter kører. Er der nogen nævneværdige forskelle på android tablets og ipad?

Skal bruge den til:
*noter
*film på farten
*holde mig online når jeg ikke er hjemme (3g ikke nødvendigt)
*lir
@ngler

Redaktør
Tilføjet:
11-08-2011 13:26:00
Svar/Indlæg:
4033/364
Jeg tester pt. en super billig tablet (<1500kr) og den fungerer i store træk som en stor android telefon, men surf, film og noter kan den da godt klare.

Android er meget mere åbent, men langt fra så modent som iOS (til tablets) - så en iPad2 er klart toppen af poppen mht OS og hardware, men man kan få en fornuftig bærbar til de penge sådanne en koster. For en iPad2 er også en stor smartphone uden telefondelen og det er langt fra alt man kan med en tablet og at skrive på en tablet er ikke helt det samme som at skrive derudad med en bærbar. Godt nok kan man købe tastatur, men så er det begyndt at blive mere bøvlet.

Problemet er at de mere kompetente android tablets med dualcore (Asus transformer, Xoom , Galaxy Tab 10.1) koster i det store det samme som Ipad2 (iPad2 har dog en 4:3 skærm og ikke 16:9 som er noget mere optimalt til film). Hvis du overvejer at dele dit inet via din telefon, så bare husk det ÆDER strøm for vildt på din telefon..

Grundet forbud mod salg af galaxy tab i EU ved jeg ikke om du kan være heldig at prøve en Android tablet i fx Telia eller lign, iPad2 kan prøves i fx bilka, måske fona og lign.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2011 13:29:54
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Jeg har ikke været vildt imponeret over Android tablets, indtil videre. Men Asus Transformer (TF101) og Motorola Xoom er værdige konkurrenter.

Men der er, indtil videre, ikke noget der slår Apples ("lukkede") platform.

Måske det eneste jeg kan komme i tanke om, er film. Filmene skal være i et iTunes-kompatibelt format, ellers skal du installere en App som VLC, der - oprigtig talt - ikke gør det lige så godt.

Hvis dine film er egne rip (hvilket vi naturligvis går ud fra), vil Mpeg4 være passende. Ellers kan programmer som 'Handbrake' ret effektivt re-encode filmene i et format der passer til iPad'ens skærm (der er faktisk et preset til det).

Lir, må være personlig smag. Jeg synes ikke at iPad'en er så liret som mange andre produkter. Men jeg kan godt lide simpliciteten.

Noter, der kan nævnes et program som "Evernote", som også kan snakke sammen med PC/Mac OS udgaven. Noter, kan vist kun synkroniseres med Mail, men det er jeg til gengæld ikke 100 % sikker på.

Den største forskel, for mig, beskriver du ret godt selv. Jeg giver ikke det store for spec. og fine taler, hvis ikke oplevelsen lever op til det. Så jeg mener klart, at iPad 2 er meget smooth i sin brugeroplevelse 🙂

Generelt mener jeg, at iPad 2 er langt foran alt andet på markedet. Også den første iPad, som mange andre producenter har en værdig konkurrent til - men der er langt op til hele "iPad 2 oplevelsen".

Men, det er så bare min mening 🙂

-> #1

Netop. Der er en grund til at prisen er stabiliseret omkring iPad'ens priser. For det er nu en gang det det koster, at lave en "god" tablet. Uanset hvilket produkt man måtte vælge 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af NoNig d. 11-08-2011 13:31:20.

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
11-08-2011 19:42:00
Svar/Indlæg:
4033/364

bliver det ikke lidt underligt i format med handbrake, hvis man skal have en 16:9 til 4:3 ? (eller er det med sorte bjælker?) .... handbrake er rigtig godt, bruger det også til min sgs :) (selvom hb ikke kan bruge CUDA eller sandy bridge)

tja du har nok ret - der findes dog billigere versioner, men de går på kompromis med fx skærmen..

Nittenti

Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2011 22:51:53
Svar/Indlæg:
1495/34
Jeg valgte en Asus Eee Pad Transformer fordi jeg ikke kan døje Itunes!

De andre tablets kan man også få et fancy keyboard til, men ingen af dem har en dock så smart som den til Transformer!

Man får ofte hvad man betaler for

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Nittenti d. 11-08-2011 22:53:33.