Reklamationstid hardware forhandler

Diverse d.  11. august. 2011, skrevet af The_wire_man
Vist: 743 gange.

The_wire_man

Superbruger
Tilføjet:
11-08-2011 18:07:36
Svar/Indlæg:
24/8
sidder og tænker lidt over hvor længe et firma kan tillade sig at bruge på reperation af en pc.

må heller lade være at nævne firmaets navn.

Indleverede en bærbar til reklamation den 2/5
altså 3 mrd og 9 dage siden.

føler lidt at selvom jeg får den er den vildt forældet pga den tid de har haft den.

nogen der ved om der er regler for sådan noget ?

Har rykket for den 10 gange mindst. og jeg skulle have den senest i starten af denne uge, hvor vi nu har torsdag...

Kan man klage og bare få penge tilbage, eller hvad er ens muligheder ? håber der sidder nogle derude og kender nogle regler ;)

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af The_wire_man d. 11-08-2011 18:08:35.
Invzr

Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2011 18:36:00
Svar/Indlæg:
1229/130
Hold kæft hvor latterligt.. Det kan man da kalde dårlig service!

Jeg synes du skulle skrive hvilket firma der er tale om, så vi andre kan undgå at handle der

Swayde

Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2011 19:08:32
Svar/Indlæg:
2246/14
Normalt to uger, de kan have lidt længere... Forlang dine penge tilbage, eller en ny computer...

gaming-king

Superbruger
Tilføjet:
11-08-2011 19:13:04
Svar/Indlæg:
1001/5
Send dette link til forhandleren med en smil. Og kræv at der sker noget inden for noget bestemt tid (1 uge), hvis ikke, så vil du kræve penge retur. Ellers er han velkommen til at få en rykker ind af døren!

http://www.forbrug.dk/Artikler...

SoundWave

Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2011 19:36:17
Svar/Indlæg:
3011/103
Jeg har selv prøvet noget lignende for 3½ år siden, hvor min bærbar gik i stykker. Det tog dem ca. 3½ måned for at lave den. Der skulle nyt bundkort i, og det skulle sendes fra østen, så det tog sin tid. Det var dog defekt da det ankom, så de skulle vente på et nyt, hvilket også tog sin tid.
Jeg skrev og skrev frem og tilbage med Computersalg.dk, og de var mere eller mindre ligeglade med, at det tog så lang tid. De mente ikke de kunne gøre det hurtigere. Bærbaren kostede ved køb 15.000 kroner, så jeg kan godt forstå, at de ikke bare ville give mig pengene tilbage.

I dag ville jeg dog klage til forbrugerklagenævnet, hvis det trak ud i så lang tid.

Danny

Overclocker
Tilføjet:
12-08-2011 04:52:31
Svar/Indlæg:
82/6
Det skulle vel aldrig være TDC?

Min fætter har nemlig været ude for samme nummer flere gange.
Han kontaktede TDC, som gladeligt tog imod hans PC for at finde fejl og reparere den/dem. Han ventede omkring 2 måneder så vidt jeg husker.
Da han så endelig fik computeren tilbage, gik der én dag før computeren stod med samme problem.
Endnu engang fik han lov til at vente, dog denne gang "kun" en måned.

De påstod at det var pga. travlhed hos reperatøren.

Lige siden, har han aldrig købt produkter hos TDC (forståeligt nok).

Håber dog at du har lidt held med dig inden længe, da det er noget BS!

SoundWave

Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2011 07:52:55
Svar/Indlæg:
3011/103
Det kan være mange forhandlere. Jeg oplevede også at skærmen på min første bærbar gik i stykker, og der var det Electric City jeg havde købt den hos. Da den havde været til reparation for 3. gang åbnede jeg den i butikken og tjekkede om fejlen stadig var der, og det var den. Det endte med, at de ringede til serviceværkstedet, og jeg kunne komme ud og hente en ny bærbar. Der undværede jeg også maskinen i flere måneder af gangen.

The_wire_man

Superbruger
Tilføjet:
12-08-2011 12:56:14
Svar/Indlæg:
24/8
Har sagt til dem at der skal ske noget nu, ellers bliver går jeg til forbrugerklagenævnet i eftermiddag hvis intet er sket.

Den er til reperation ved dem der hed SHG før.

colombodk

Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2011 13:24:52
Svar/Indlæg:
826/60
Du skal gå til Forbrugerrådet nu.

Læs eventuelt disse råd fra forbrugerbladet Tænk:
http://taenk.dk/gode-r%C3%A5d/... _fejl1