Jeg står og kigger efter strømforsyning. Det SKAL være 80+ GOLD eller derover og meget helst fuld modulær. Jeg ved bare ikke helt hvor stor strømforsyning man skal have, hvis man måske også skal fremtidssikre sig en smule?. Nu når CPU og GFX kommer til at bruge mindre strøm her ved de næste serier, så skal PSUen jo hellere ikke være nær så stor. Men har kig på http://www.caseking.de/shop/ca... og http://www.caseking.de/shop/ca... Men det er sgu mange penge for en PSU. Jeg tror alligevel ikke jeg kommer til at bruge i nærheden af de Watt. Regner med når de nye cpuer og gfxer fra intel og nvidia kommer at jeg skal have nogen af deres top serier og noget noget SLI/tri-sli. Hvad mener i?. Og som sagt helst FULD modulær
Ny Skribent
Tilføjet: 12-08-2011 00:43:00
Svar/Indlæg:
5679/460
AX1200 er stadig en af de bedste PSu'er på markedet ..læste en TEst på jonnyguru og den har næsten ingen støj på linierne samtidig med at den sparke røv :) ...den er så heller ik billig ...men vis det var mig ville jeg tage den Corsair :) ....og når jeg selv skifter en gang bliver det den regner jeg med
De nye Thermaltake Toughpower Grand, de er altså superb (80plus gold). Har lige fået min 1200w i dag (7års garanti). ❤ http://thermaltakeusa.com/Cate...
Det der med at bruge mindre strøm til de næste generationer vil jeg altså tage med et gran salt ! Vi sidder stadig med nogle af de største PSU'er i dag end for 5-6år siden... watt niveauet er ikke gået proportionelt nedaf for ellers bruge 400w psu'er snart være riglige til high end rigs.
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Gripen90 d. 12-08-2011 01:33:12.
Det der med fuld modulær holder jo heller ikke, jeg mener, man SKAL jo bruge strøm til bundkort osv, hvilket typisk er dem der "sidder fast". hvilket imo er at foretrække da jeg har en idé om at de giver en mere "ren" strøm når det er loddet fast istedet for en stikforbindelse. Og hvis den er til at købe for menneskepenge ville jeg snuppe sådan en 850w Tt gripen90 linker til.
#8: Ja det minimerer i hvertfladen risikoen for kortslutninger ml stik etc, som JG også har haft nævnt i andre anmeldelser. Men altså... "whatever floats your boat", som man siger 😛
Ja jeg har også haft for øje på den Thermaltake:P. Den ser også ret awesome ud!. Gider ikke rigtig Nzxt, ved ikke hvorfor men synes bare ikke de er mig. Ja Corsair ax1200 er pretty awesome :D. Flere gode forslag?. Vil godt give et par tusinde for en god PSU:). Kvalitet frem for kvansiskrammel :D
Der er slet ingen grund til at smide en masse penge efter en psu for at få super kvalitet. Flere tusind er ihvertfald overkill i min verden. Allerede ved 1000-1200kr finder du top-gold-deluxe-modulær-namnam psu. Feks fandt jeg en 750w silverpower, som faktisk er en seasonic der yder op mod 1000 ægte watt. Den har stadig 87% effektivitet ved 950W. (hvem sagde 750w 😲 ) Den kostede mig 300kr i demoshoppen og var sprit ny fra fabrik. Den har fremragende reviews nærmest HELT uden ripple (flatliner) 😛 Det eneste der er et minus i de test jeg har set er det klistermærke med en gorilla på, og det må jeg give dem ret i.!!. Anyway, læs nu en masse reviews så du bliver klog på hvad der er hvad inden du køber. Tit er diverse topmodeller de samme fra feks Tt/Corsair/silverstone, bare med forskellige priser osv. Johnny guru er et godt sted at starte. 😉
Det marked er jo som at spille lotto, måske vinder du, måske ikke :S. En del mener at XFX laver nogle pokkers gode psuer:S. Det er jo umuligt at bestemme.
2-3 grafikkort, med et par pumper til vandkøling plus en del faner, et par harddiske. Noget OC af det hele også:). Corsair og OCZ er mulige ting. Men der er bare så mange andre som ser ligeså godt ud vist ikke bedre :). Men det er satme et gigantisk marked :O
Ingen lotto i det. Når man læser test finder man jo ud af hvad der er hvad. Om det er CWT (channel well tek) eller seasonic, eller....Faktisk er fandt jeg et site der havde sat sig som mål at finde ud af hvem der havde lavet hvad mht psu´s. (kan ikke huske hvor ) Men Feks johnnyguru skriver altid hvilken oem/fabrikant der står bag. Så der er intet lotto i dét, bare fast arbejde mht læsning hvis man vil have det bedste til prisen. Et andet eksempel er en LC metatron 850w, LC er jo netop IKKE kendt for specielt gode strømforsyninger, men ihvertfald lige dén model var produceret af CWT og var/er magen til flere andre gode modeller fra Bla corsair (tx850) og Tt Toughpower, chieftec m fl. Men man kan som sagt læse sig til det, bare på med handsken.... Og hvis det er til tri-fire med 58xx serien er 850w rigeligt.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shutdown d. 12-08-2011 21:54:26.
jo da. hvis man ligger inde med 4*GTX 580. der er den første kw væk hvis man kan få dem til at yde max på alle, men det sker nok aldrig 😛 det er os bar for ikke at mangle power i kværnen 😀
Det marked er jo som at spille lotto, måske vinder du, måske ikke :S. En del mener at XFX laver nogle pokkers gode psuer:S. Det er jo umuligt at bestemme.
SeaSonic laver de fleste af XFX's PSU'er. XFX laver ikke PSU'er selv, men derimod køber indholdet og sætter et brand-klistermærke på. Stort set. Det er det samme med Corsair, men deres mere high-end PSU'er er så vidt jeg husker ikke konstrueret af SeaSonic. Det er der dog en del af deres PSU'er der er. AX-serien mener jeg er, jeg er dog ikke sikker.
SeaSonic er kongen indefor dette område. Det betyder dog naturligvis ikke, at de er de bedste hver gang.
Seasonic er min yndlingsfabrikant, det har stort set ikke produceret noget der ikke var/er top iorden. Men 0# HER er en komplet liste over alle psu, hvem der står bag, hvem der har testet dem, osv osv. http://www.realhardtechx.com/i... . Så er det bare at gå igang.