På udkig efter SSD, er der nyt forude?

Diverse d.  13. august. 2011, skrevet af Whiner
Vist: 780 gange.

Whiner

Overclocker
Tilføjet:
13-08-2011 15:53:38
Svar/Indlæg:
83/12
Ja, som jeg skriver i overskriften, så er jeg på jagt efter en SSD, har haft kig på Corsair's SeriesT 3, 120GB
Har ikke brug for den er større, men heller ikke mindre.

Men jeg vil helst gerne undgå at den evt falder gevaldigt i pris indenfor de næste par måneder, på grund af der udkommer nyt på markedet. (Er godt klar over dette sker regelmæssigt, men forstå mig sådan, at jeg sagtens kan vente et par måneder på udgivelsen af up-to-date disks)

Jeg har ingen anelse om, om der er nye SSD's på trapperne som ville være en bedre idé at vente på, eller også angribe overstående når det nye udkommer til er slik pris.

Så derfor vil jeg meget gerne høre efter om i kender noget til nye udgivelser eller prisfald indenfor de næste par måneder på SSD markedet?
Om ikke andet, har i så ikke nogle anbefalinger på andre diske som enten yder bedre, mindre fejl etc. og hvorfor ikke det ene mærke fremfor det andet? 🙂
På forhånd tak! 😀
og fortsat god weekend derude! 😎
Tha_noob

Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2011 18:14:12
Svar/Indlæg:
3854/175
Ehm SSD markedet lige for tiden er temmelig ustabilt, forstået på den måde at Sandforce oplever mange fejl på deres controllere, og der er også rapporterede om fejl på nogle intel diske. Så generelt set er det ikke det bedste tidspunkt at købe på, hvis du spørger mig.
Mht. om der kommer noget nyt, så skal du nok vente en del måneder endnu. Men du kan vente fra nu af og til du dør på at der kommer nyt hardware, strømmen stopper aldrig, så medmindre de nye modeller kommer imorgen, så køb idag.

BTW. Corsair force 3 serie bruger sandforce controllere og har fejl. Jeg har selv en som har BSOD'ede to gange nu. Dog har den kørt i 1 til 1½ uge så tror ikke der er fejl.

sortiarius

Superbruger
Tilføjet:
13-08-2011 18:47:14
Svar/Indlæg:
353/59
Som mange herinde sikkert også vil fortælle dig maxer de nuværende SSD'ere næsten / helt den nuværende SATA båndbredde ud, hvorfor du ikke skal regne med væsentlig større hastighed de næste lange stykke tid på SSD'ere (en ny standard er langt ude i fremtiden), desuden er vi efterhånden oppe på et sted hvor man ikke kan mærke megen forskel på fx 400mb/sek eller 600mb/sek i real-life apps

endelig så har SSDere ikke tendens til at falde sindssygt meget i pris fordi der kommer en ny model på markedet

inside

Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2011 00:08:45
Svar/Indlæg:
805/46
Hvis du vil have noget som yder ufattelig godt skal du prøve at kigge på OCZ's revodrive. den nye serie starter godt nok ved 240gb mener jeg. Men er ret sikker på at den forgående serie har en på 120gb :)

http://www.storagereview.com/o...

Tha_noob

Elitebruger
Tilføjet:
15-08-2011 21:33:11
Svar/Indlæg:
3854/175
#3 luder underligt hvis det mindste der findes er en 240 gb. De er temmelig dyre, og hvad er den nyeste serie egentlig.. Har indtryk af at de tit sender nye modeller af dem på gaden