Apple tv 2 og XBMC

Software d.  15. august. 2011, skrevet af Sønne
Vist: 1371 gange.

Sønne

Elitebruger
Tilføjet:
15-08-2011 08:34:32
Svar/Indlæg:
2263/135
Jeg er lige vendt hjem fra USA og købte 2 stk ATV2, da jeg ville have en lille streamin device til soveværelset. Da jeg ikke gider have en iTunes server stående eller have en computer stående tændt måtte der gøres noget andet.

Så fik installeret XBMC på den i går, men den crasher hele tiden og går tilbage til startmenuen.

Jeg ved godt at det ikke er det mest optimale lige til ATV med en version 4.3.

Har installeret nitroTV.

Er der nogen som har en bedre ide eller guide til noget bedre med hensyn XBMC.
KleitusIV

Redaktør
Tilføjet:
15-08-2011 08:59:47
Svar/Indlæg:
4295/306
Hej jeg har haft præcis samme problem. Det skyldes at Apple pusher en update igennem og rammer den din ATV mens du er i XBMC genstarter den maskinen.

Det du kan gøre er enten at vente et par minutter efter du har startet din ATV til du får spørgsmålet om at opdatere. Her vælger du selvfølgelig nej, og så kan du starte XBMC uden crash fordi Apple ikke længere pusher den forespørgsel.

Hvis du vil lave en permanent "lås" på at Apple pusher updates til dig kan du enten installere en "no updates" patch/hack, eller du kan FTP ind på ATV og tilføje en linje i Hosts filen så den peger på sig selv IP mæssigt og derfor ikke kan finde ud til Apples server.

Jeg har ændret min hosts fil og har ikke haft problemer siden.

Kan iøvrigt varmt anbefale Apple TV 2 med XBMC. Damn det spiller! Den æder alt direkte fra NAS'en. 🙂

Sønne

Elitebruger
Tilføjet:
15-08-2011 09:37:59
Svar/Indlæg:
2263/135
Hmm, tror du det kan være det der gør at den crasher hele tiden? Fordi den spørger hver time om opdatering i baggrunden at den så crasher. Jeg vil da kigge på det. Men har dog været ude for at den ikke vil æde alt, f.eks bluray film.

Den stopper også bare engang imellem når den ikke kan følge med i det trådløse, så crasher den også. Men om det løser det med et kabel ved jeg ikke, men da værd at prøve.

KleitusIV

Redaktør
Tilføjet:
15-08-2011 11:04:41
Svar/Indlæg:
4295/306
Jeg ved positivt at hver gang ATV spørger om opdatering vil den crashe din XBMC hvis du er inde i det.

Jeg har ikke haft problemer med at afspille noget som helst på min. Selv 10+ Gb store MKV blueray rips æder den uden problemer.

En vigtig ting (tror jeg) er at jeg har en forstærker den kan dekode digital surround så jeg lader bare ATV pass'e lyden ubehandlet digitalt via HDMI. Det betyder at det eneste ATV skal behandle er billedet. Tror det giver en del til afspilningen. Ved fra min iPad at det størte problem i afspilning af MKV'er er den digitale lyd og dekodningen af den. Det trækker virkelig tænder ud på den. Der findes programmer der udelukkende konverterer lyden til AAC 2-kanals analog lyd og så kan iPad'en afspille selv store MKV filer uden problemer.

Kunne være det samme på ATV. I Apple menu settings har jeg sat den til Dolby Digital "on" og "16 bit" og i XBMC settings har jeg sat den til at pass'e lyden digitalt over HDMI uden at behandle den.

Men det kræver selvfølgelig man har en forstærker der forstår og kan dekode digital lyd - DD og DTS. 🙂

Sønne

Elitebruger
Tilføjet:
15-08-2011 11:50:14
Svar/Indlæg:
2263/135
Jeg har sat den til at smide signalet op i tv´et som analog, da jeg ikke har anlæg inde i soveværelset. Så det burde vel ikke være problemet.

Men vil da helt klart kigge på det når jeg kommer hjem, og smider jeg lige en opdate her senere eller i morgen.

Hvad med film, som er rippet i Audio og Video mappe med vob filer? hvordan fungere det? Tænker om den selv kan finde ud af at tage den fil den skal?

KleitusIV

Redaktør
Tilføjet:
15-08-2011 16:14:19
Svar/Indlæg:
4295/306
vob filer klarer XBMC også. Jeg vælger bare den første og så åbner den "det hele" som en DVD skive. Hvis du ripper kan du også bare gemme DVD'erne som iso filer. Så er der kun een fil at åbne og det forstår XBMC også - så er det som at sætte DVD'en i. 🙂

Når du kører signalet op i TV'et som analog er det netop at ATV skal dekode lyden og så kan det måske blive svært for den at klare de store filer. Men du kan jo prøve at slå Dolby Digital til og lade den output'e digitalt og se om dit TV vil æde det. 🙂

Sønne

Elitebruger
Tilføjet:
15-08-2011 18:20:23
Svar/Indlæg:
2263/135
Tak for din god info omkring atv2, jeg vil kigge på det her til aften. Har allerede opdateret Nitro og installerede det, men ser om det kommer til at virke i aften.