Hjælp: Sort skærm men stadig lyd i spil

Spil d.  16. august. 2011, skrevet af Tim Jay
Vist: 1900 gange.

Tim

Overclocker
Tilføjet:
16-08-2011 18:39:52
Svar/Indlæg:
7/2
Hej,

Jeg har for nylig købt og samlet en ny PC. Hurtig og lækker er den, men problemet er at den i spil pludselig går i sort skærm og lyden kører fortsat i baggrunden. Spillene dette sker ved er Crysis 2 og Bad Company 2. Det sker rimelig tilfældigt men typisk efter mellem 10-45 minutter. Jeg prøvede også Bulletstorm og Homefront hvor problemet slet ikke opstod på trods af at jeg tog en session på ca. 2 timer i hvert spil.

Jeg har kørt Furmark, Unigine/Heaven og Prime95 tests, uden at se nogle problemer, herudover har jeg også prøvet at formatere for at sikre mig det ikke var driverne den var gal med.

Er der nogle der kender til problemet eller kan hjælpe mig med at finde en løsning?

På forhånd tak
Tim Jay

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Tim Jay d. 16-08-2011 18:42:33.
f4rf4r

Overclocker
Tilføjet:
16-08-2011 19:31:14
Svar/Indlæg:
242/25
Min gjorder det samme i bad company 2. Det er sådan at lyden og noget af billede stadig er der ikke? alstå selve banen bliver sort, men radar og de andre små ting er der stadig ikk?

Lige som dette link: http://www.youtube.com/watch?v...

Jeg fiksede det ved at bruge en anden grafikkort driver.

Tim

Overclocker
Tilføjet:
16-08-2011 19:55:04
Svar/Indlæg:
7/2

Nej, det er det desværre ikke. Det er hele skærmen der bliver sort. Jeg kan tabbe ud i windows, så den er ikke crashet. Samtidig virker det som om der er strømsvigt da grafikkortets blæser stopper og startet op igen, men jeg har ikke udstyret til at tjekke om det er PSU'en og jeg vil gerne være næsten 100% sikker inden jeg sender eventuelle dele tilbage.

Tim

Overclocker
Tilføjet:
17-08-2011 19:49:59
Svar/Indlæg:
7/2
Er der ingen andre som har nogle idéer? Jeg er ved at blive skør i hovedet af at næsten alle spil crasher...

loopstr

Ny Skribent
Tilføjet:
18-08-2011 08:23:50
Svar/Indlæg:
494/66
Den eneste måde at finde udad det på er at skiftede dele en for en, har du ikke en kammi som har en PSU du kan låne et par timer, hvis den stadig gør det ville jeg prøve med et andet gfx som det næste. Derefter en anden cpu, ram og bundkort i nævnte rækkefølge

Problemet er at det faktisk kan være alle de dele som er skyld i det så den eneste rigtige måde er at starte fra en ende af.

IgIbUu

Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2011 12:41:07
Svar/Indlæg:
639/66
har du patchet spillene?

myrizzle

Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2011 13:27:46
Svar/Indlæg:
1895/41
Det er vist et driver issue.. Min gør det nogengange, men langt fra i alle spil.

Men tror det er et grafik driver problem du er ude i.

Tim

Overclocker
Tilføjet:
19-08-2011 06:21:55
Svar/Indlæg:
7/2
Alt er patchet og jeg har prøvet 4 forskellige drivere til grafikkortet, alle andre drivere er også de nyeste og BIOS er flashet til den seneste version. Jeg begyndte dog at lede efter spil specifikke løsninger og har både i Crysis 2 og Bad Company 2, "påtvunget" dx9 istedet for 10/11, det ser ud til at have løst problemet, men så forstår jeg ikke hvordan Unigine/Heaven kan kører i over en time med dx11? Temperaturene ser generelt fine ud, grafikkortet kommer max op på 85 og det er kun i Furmark. Kan man opgradere dx11? Eller kan det være en specifik fejl, ved GPU arkitekturen? Jeg må indrømme at jeg ingen anelse har om hvad, der gør det, men jeg er netop i gang med at bestille noget nyt kølingsudstyr for at se om det i et desperat forsøg kan afhjælpe problemet.