Ikke Corsair Force3 - http://www.newegg.com/Product/... læs Reviews. Du kan self. også bare tage chancen og håbe på den virker, men lad dig dog ikke narre af den lave pris.
Og hvorfor lige de to overstående bærbare ? Jeg vil mene, at de begge er ret overpriced i forhold til, hvad de byder på. Vi kan sagtens hjælpe dig med noget bedre, hvis det har interesse.
For at svare på dit spørgsmål, vil jeg sige, at det godt kan betale sig med en selvmonteret SSD. Så ved du også nøjagtig hvad den er i stand til, hvor hurtig den er osv.
Udfra Intels side kan jeg se at det har mulighed for både Sata2 og Sata3, så medmindre du kan finde specs der viser at Vaio'en bruger Sata3 på Sata porten ved HDD kan du ikke være sikker på at de nyeste SSD'er kan udnyttes 100% (dog stadig laaangt hurtigere end en HDD)
Læs lidt anmeldelser af forskellige SSD'er inden du beslutter dig.
Har selv en OCZ Agility 3 som jeg er glad for og ikke har oplevet problemer med, men mange andre har oplevet BSOD, så det er også et sats.
Bærbaren er ikke så dyr, hvis man kigger på andre bærbare med de samme muligheder. Jeg har kigget på andre bærbare fra acer og asus, men bla. næsten ingen har indbygget 3G, så sony'en er bare den der ser ud til at passe bedst til mine behov.
Har også lige "lært", at garantien falder, hvis jeg udskifter HDD
Garantien i Asus bærbare frafalder i hvert fald ikke ved skift af HDD, det har jeg på skrift fra Asus themselves (og de reparerede også min gamle bærbar med en SSD i selvom jeg havde solgt de medfølgende HDDs)
hvad andre producenter gør skal jeg ikke kloge mig på
jeg synes du bør nuppe et system med en i3-2100 samt evt. HD 2000/integreret grafik; derefter installere en SSD deri - kig evt. efter en med to plads til to harddiske.
den kan sikkert erfares for 4500,- eller deromkring.