Hej Jeg skal til at have samlet mit vandkøler system i min PC igen. Det eneste jeg mangler er et reservoir. Men hvor stort skal sådan et være for at kunne rumme nok vand til mit setup?
Mit setup er et kølerhoved på CPU og Grafikkort og en dual radiator. Jeg vil senere have det udbygget så jeg kan have kølerhoved på to grafikkort og muligvis en triple radiator.
Hvis størrelsen på reservoir skal have indflydelse på temp, skal det være over 25 liter. 😲 😀 Cranky har ret. Meeen hvis du køber en Laing D5, kan der komme lidt skvulp hvis du ikke sørger for at fylde HELT op. 🤣
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sandi.dk d. 19-08-2011 15:01:14.
mit forslag er at købe et reservoir hvor pumpen er nedsænket. Og ellers sørg for at det er fyldt, som #2 siger, de der klukke lyde kan man godt blive rimelig syg af at høre på
#3 Det forslag er bare ikke specielt godt hvis man vil bruge en ddc eller d5 pumpe. Hvis man køber det rigtige reservoir er der heller ikke klukkelyde.
ja resovair (staves) betyder ikke noget. Du kan helt køre uden resovair og bare bruge et t-stykke (kan dog ikke anbefales, da det er et helvede at efterfylde og udlufte, men det kan lade sig gøre 😛 )
jeg vil anbefale dette her: http://www.itrends.dk/29190/3/ det er super godt, primært fordi vandet bliver tømt for luft rigtigt hurtigt, og det er nemt at fylde på fra toppen af res'et. (jeg tror endda jeg har præcis det der er anmeldt dér, jeg har ihvertfald købt det af p0pe 😛 )