5970 tips/erfaring

Grafikkort d.  21. august. 2011, skrevet af hhb65
Vist: 577 gange.

hhb65

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2011 00:17:56
Svar/Indlæg:
454/85
Hej

Jeg har i en måned leget med et XFX 5970 BE 2GB kort, og her er lidt erfaringer/tips andre måske kan bruge til lignende kort.

- Efter jeg fandt stabil overclock grænse, ændrede jeg bios med værdier til overclock og flashede begge bioser på kortet med den nye volt og de overclockede værdier. Fordelen ved dette er at et spil som BF2 har haft tendens til at kunne crashe folks systemer, når man eksempelvis brugte afterburner eller andet software til overclock/spændingsændringer. Jeg oplevede det selv, men efter at have falshet med overclockede værdier har den aldrig crashet. Ved biosflash ændrede jeg også 2d idle hastighed fra 157/300 til 400/1150.

- Ved driver installation unistall først gammel driver og reboot, derefter kør driver sweeper og fjern ati display og genstart igen. Herefter installer ny driver og alt kører perfekt.

- Hvis man bruger en anden køleløsning en standard, har jeg oplevet at kortet skulle op på 55 grader som minimum i 3d, ellers kan billedet finde på at "flimre" Efter jeg sænkede køler til 70% har jeg aldrig set det siden.
Samtidig kan man sagtens køle så kraftigt et dualkort ned så det ikke støjer, hvis man gider ofre et bedre køler end standard.

Alt i alt har jeg haft 0 problemer med driver eller andet. Jeg forstår ikke helt at snakken stadig kører om ati's driver, da jeg i lang tid ingen problemer overhovedet har haft med dem.

Det var lige de ting jeg har opdaget og måske kan nogle herinde bruge det til inspiration og til andre modeller/kort.
Shutdown

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2011 09:56:24
Svar/Indlæg:
8947/160
Jeg har som sådan ikke haft problemer med overclock og crash i spil. Jeg bruger så trixx til at overclocke mine 2 5850, men det kunne da være fint at lave et biosflash så man slap for at rode med software. Og jeg har heller ikke haft problemer med drivere overhovedet, jeg ved ikke om det er fordi jeg ikke spiller de rigtige/forkerte spil eller hvad, (spiller ikke strategispil, og har heller ikke spillet Battlefield serien) Men COD, Dirt, Crysis, FEAR,Unreal,Half-life serierne osv har der aldrig været problemer med.!! Men nu skal jeg igang med tri-fire, så kan det være der er noget der driller (det har jeg hørt der skulle være 😛 ) Men vi får se. 😉

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
21-08-2011 16:55:55
Svar/Indlæg:
15982/637
Du er der jo ingen systemer der er ens, der er utallige BIOS kombinationer og driver kombinationer, hvor "buggen" kan ligge ml. bundkortdriver, grafikkortdriver eller lydkortdriver eller en evt flash version der kan forårsage problemer.
Des simplere du holder et system med komponenter des mindre risiko for problemer, så snart du øger kompleksiteten begynder tingene at blive vanskeligere.

F.eks Forceware 266.58 serien havde en bug i driveren der fik den til at køre ad H til på P55 systemer med NF200 chipset - det var nVidia så klar over og fik rettet i en efterfølgende Beta.

Derfor er mit råd også når du finder en driver hvor alt spiller sammen så lad vær med at opdatere ind til det er nødvendigt iforht spilkompabilitet.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 21-08-2011 16:56:53.