delene er hurtigere i mange ting, men en X6 AMD er også godt nok. Det er mere hvad ens behov er, om man kan klare den bruger 4-5 min mere på starte op eller vil man have sekunders opstart tid og bruger mange programmer til at åbne og lukke meget. Strømforsyning handler om hvor effekitiv den er til omdanne strømen til komproneterne inden i pcen. Det vil sige, at der er en modstand i strømforsyning og der tages energi i form af varme. Det er så her man kigger efter guld, sølv, bronze også vidre. Det er for at få så lidt energi tab til varme og mere omdannet til strøm. Grafikkortet handler om man spiller meget, så er det vigtigt for nogle have alt slået til. Så er der nogle ældre grafikkort kan gå i knæ og ikke kan leve op til sende billeder per sekund hurtigt nok i nyere spil. Grifikkortverden er også noget, som hedder DrictX ver. xx. Dette er en teknologi windows bruger til at køre spil. Så kig efter noget dx 11 vil være fint, så kan du køre nu titler.
CPU er forskellen meget stor, men jeg syntes ofte de minder meget om hinanden og man er ofte er det ikke cpu som er begrænsende. Dette er typisk grafik kortet, som ikke kan følge med i spil.
Jeg tror havde taget en til 3k ved komplett med AMD X2 250 Cpu.