Afprøvning af Kindle 3

Diverse d.  23. august. 2011, skrevet af KeeZor
Vist: 946 gange.

KeeZor

Elitebruger
Tilføjet:
23-08-2011 05:36:30
Svar/Indlæg:
1063/54
Jeg er på grænsen til at bestille en kindle 3 i weekenden, ud fra det positive jeg har set folk udtale sig om den.

Men inden jeg når dertil, vil jeg høre om nogle af jer har en jeg kan få lov til at komme forbi og se/prøve i en 10-20 minutter, før jeg tager min endelige beslutning.

Selvfølgelig jo tættere på Hvidovre jo bedre, men alt indenfor rimelig afstand har interesse.

Alternativt, er der nogle der kender en butik hvor den kan opleves? jeg har ikke fundet nogle, og går ud fra grunden er at amazon er eneforhandler af den, hvilket virker logisk.
Er der måske nogle butikker der har ereaders af konkurrende mærker som kan prøves, sonys ser på specs ud til at have meget til fælles med kindlen.

Alt input er velkomment, og jeg takker på forhånd for jeres tid og hjælp.
heinrich

Elitebruger
Tilføjet:
23-08-2011 12:29:49
Svar/Indlæg:
1341/56
jeg har netop bestilt en. og kan kun bestilles via amazon.com.

den største grund til at jeg valgte den var at jeg kunne få indbygget 3g i den, syntes det er en super feature at du kan få bøger ned på den lige meget hvor man er (næsten), også har amazon et enormt katalog af bøger..

også syntes jeg egentligt også det er meget rart at den ikke er thouch, så man sliper for fedt fingrer der hvor man skal læse..

det største problem (for nogen) er at der ikke er nogle danske bøger i amazons butik.... og mener ikke den kan tage de formater som de danske bøger udgives i, måske de kan konvateres til kindle.. ved det ikke. jeg læser næsten altid bøger på engelsk så er ikke noget problem for mig..

KeeZor

Elitebruger
Tilføjet:
23-08-2011 14:21:54
Svar/Indlæg:
1063/54
#1 tak for dit input.

Du arbejder vel ikke tilfældigvis i københavn eller omegn?
Jeg arbejder nemlig om natten, så er hjemme om eftermiddagen, og vi kunne måske mødes et sted når du har modtaget den, hvis vi kan finde en løsning, så det ikke giver dig noget besvær?

Hvad er din holdning til skærmstørrelsen? Har du prøvet/set andre ereaders med den størrelse, eller har du bare taget chancen?

Ang. danske bøger, eller bøger generelt fra ebook shops, som sælger i epub eller andet format kindlen ikke kan tage som standard, kan du bruge calibre til at konvertere dem, og det skulle virke rigtig godt.

Madmanden

Superbruger
Tilføjet:
23-08-2011 17:45:17
Svar/Indlæg:
90/4
Jeg har en Kindle 3, som du kan prøve. Jeg bor på Frederiksberg.

Men du behøver ikke engang se den - bare køb, køb, køb! Hvis du kan lide at læse, så er det en no-brainer. 🙂 Det er mit bedste elektronik-køb nogensinde. Jeg er yderst glad for min!

Skærmstørrelsen er helt fin, som en (større?) paperback. Ellers kan man også rotere skærmen, så den bliver større - det har jeg dog aldrig haft behov for.

KeeZor

Elitebruger
Tilføjet:
24-08-2011 03:49:22
Svar/Indlæg:
1063/54
#3 jeg tager dig måske op på dit tilbud, men har fået info fra en ven om at fona skulle have nogle ereaders i udstilling, så det giver jeg lige en chance, for jeg kommer forbi og ulejliger dig 🙂

Har du noget cover til din? Jeg har kigget på dette: http://www.amazon.co.uk/Kindle...
Men som med alt andet der er vurderet af mange bruger, er der lidt uenighed om det, primært om lyset er godt nok.
Har du erfaring med det cover, eller andre lyskilder lavet til kindle?

Madmanden

Superbruger
Tilføjet:
24-08-2011 09:04:27
Svar/Indlæg:
90/4
Jeg har ikke noget cover, så det kan jeg desværre ikke være behjælpelig med. 🙂

KeeZor

Elitebruger
Tilføjet:
24-08-2011 14:43:49
Svar/Indlæg:
1063/54
#5 helt i orden, jeg sætter google på mere arbejde, og ser hvad jeg kan finde, umiddelbart har alt jeg har kunne finde om det, som ikke har været reviews på amazon, været positivt udover prisen. Så det ser ikke helt skidt ud 🙂