Jeg kører feks et q6600@3+ghz setup med et 5850 på en 300w mini-itx psu. Og det kører fint. Også med OC af gfx. Det ER rart at have rigeligt, men mange overdriver virkelig når det kommer til psu. 😉 Dybest set handler det vel om at ramme strømforsyningens bedste effektivitet. Altså der hvor den er mest effektiv.Så 0# skal vel have en psu der yder sit bedste ved ca 400w, så sparer man penge, har en psu der ikke larmer og ikke bliver så varm. En 1000w vil feks IKKE være optimal til det setup.
Men stadig, så indikerer mærkningen, hvad producenten mener at strømforsyningen kører optimalt ved.
En billig 500W PSU kan skam sagtens yde fint til almindeligt brug (endda også overclocking). Det man er mest interesseret i, er vel egentlig støj, strøm (læs: Ampere) og spændingsafvigelserne på de forskellige linjer?
Pålidelighed kan jo variere mellem de samme modeller, så man kan jo aldrig være helt sikker.
Selvfølgelig vil man gerne have noget der er stabilt osv. Men derfor behøver man jo ikke købe det dyreste.
Og hvis man taler om pålidelighed, så vil jeg da nok mene at Corsair's tidligere strømforsyninger ikke passede særlig godt til det ord... Med det menes at jeg selv har haft 5 forskellige corsair strømforsyninger, som alle er brændt af inden for et halvt års brug.
Nu har jeg selvfølgelig ikke haft en Corsair PSU siddende i min comp i snart halvandet år, men jeg ved med sikkerhed at jeg ikke går tilbage til en fuser.