Er der nogle refereancer der underbygger dette?
Er der nogle refereancer der underbygger dette?
Så det du siger er, at hvis vi installerer et alm. grafikkort i en Sandy Bridge/Fusion-maskine, så vil den integrerede GPU ikke blive benyttet?
Det jeg var interesseret i var, om hvordan den integrerede GPU samarbejde med grafikkortet - i samme stil som hvordan to grafikkort samarbejder i CrossFire/SLI.
#7 undskyld mig men du virker godt nok utroligt uvidende.
Ku ha brugt et værrer ord end det men vi la nøjes.
1: Intene gpu´er i cpu/APU´erne, slår fra når du smider et dedicated gfx i (lige meget mærket).
Dog kan de så med nogle bundkort (Z68)med virzu chips(mener jeg de hedder). Faktisk benytte begge gfx på samme tid, men hvor virzu/virtu systemet så slår din indbyggede GPU/APU fra når workloaden bliver for hård/vanskelig for denne, og derved åbner op for ekstra hestekræfter til når der skal arbejdes med grafik og eller spilles computer.
og Modsat lukkes det dedicerede gfx når maskinen id´ler eller du kun surfer/officer eller ser en film/HD film osv på din pc.
Altså har det INTET what so ever at sige, hvad gfx du kopler sammen med din AMD eller Intel CPU/APU. Ydelsen er den samme om du bruger et HD6950 eller GTX560TI på begge platforme.
Det kan godt være, at jeg virker uviddende.. men det er derfor jeg stiller spørgsmål. Hvis ikke jeg gjorde deet, ville jeg ikke lære noget.#7 undskyld mig men du virker godt nok utroligt uvidende.
Ku ha brugt et værrer ord end det men vi la nøjes.
1: Intene gpu´er i cpu/APU´erne, slår fra når du smider et dedicated gfx i (lige meget mærket).
Dog kan de så med nogle bundkort (Z68)med virzu chips(mener jeg de hedder). Faktisk benytte begge gfx på samme tid, men hvor virzu/virtu systemet så slår din indbyggede GPU/APU fra når workloaden bliver for hård/vanskelig for denne, og derved åbner op for ekstra hestekræfter til når der skal arbejdes med grafik og eller spilles computer.
og Modsat lukkes det dedicerede gfx når maskinen id´ler eller du kun surfer/officer eller ser en film/HD film osv på din pc.
Altså har det INTET what so ever at sige, hvad gfx du kopler sammen med din AMD eller Intel CPU/APU. Ydelsen er den samme om du bruger et HD6950 eller GTX560TI på begge platforme.