jeg vil til at lave sli og i samme omgang vil jeg forbedre air-flow i kabinettet :)
jeg har en coolermaster 690 white :D lige nu sidder der i front en 140mm blæser (inlet) en 140mm blæser i top (outlet) en coolermaster hyper 212+ der køre push pull. psu suger fra undersiden at kabinettet.
der er i alt plads til følgene 2 x 140mm i top 1 x 120 i bag 1 x 140mm front 2 x 120 i bund 1 x 80mm i gfx holder.
hvordan ville i gøre det for at få det bedste airflow?
Til din sli kan du bruge den "blæserholder" til at montere 80-90mm blæsere i ud for gfx. Se denne video, ved 11.30ca beskriver han den, selvom han disser den tror jeg det er godt at få lidt frisk luft ind mellem dine gfx. Men se selv. http://www.overclock3d.net/rev...
Nej PSU'en skal vende nedaf så PSU'en selv tager kold luft ind og selv blæser varm luft ud. Lad kabinetblæsere stå for airflow. Ellers får det virkelig negativ indflydelse (især i SLi) på kølingen af dine GFX kort som prøver at få kold luft fra bunden men som straks suges væk fra PSU'en hvis den vendes "om". Tjek f.eks min profil for billeder og se min airflow opsætning (8x120mm, 2x80mm blæsere). Bruger Jeg har så selv stripset et par 120mm fans på HDD bay og drive cage for endnu mere pull-through airflow.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 25-08-2011 01:17:38.
Jeg kan anbefale det som Gripen90 gør, ved at sætte 1-2 fans lige efter HD holderen så de blæser ind på bagsiden af grafikkortet, det giver en god chill effect + så holder de ens HDer kolde. Jeg har selv gjordt det i mit fractal design define r3 og det fungere squ godt :) jeg brugte strips til at holde dem fast.
gripen hvordan køre den foreste blæser i toppen ? fordi jeg tænkte at hvis den suger så "stjæler" den luften fra cpu blæseren ?. pope det skal jeg huske når jeg skal købe dem :)
#9 Godt spørgsmål. I skal passe meget på hvordan airflow indvirker i kabinettet. En forkert placeret blæser kan ødelægge alt. Den kan få flowet til at rotere, så kølingen går udenom det der skal køles. Luftindtag forneden på forsiden af kabinettet, luftudtag foroven på bagsiden af kabinettet. Få kabler og ledninger samlet, så de ikke indvirker på flowet. Pas så på med luftindtag på kabinettets side. Det ser smart ud, men kan virkelig ødelægge meget.