-> #15
Det siger vi så.
Jeg har bare bedre ting at bruge min tid til, end 30-60 sek. opstartstid, hang-ups grundet opdateringer osv., klikke 15 gange for at ændre en indstilling/setting jeg end ikke burde tage mig af. Generelt, så kan jeg godt lide at min computer fungerer ligesom mit TV eller DVD-afspiller.
Du skal være mere end velkommen til at kalde mig fanboi. Jeg kan til gengæld afsløre, at jeg misunder Windows-brugeres oceaner af fritid til alle de ting de bruger deres computer til, som intet har at sige for deres produktive tid. Og det mener jeg dybt seriøst.
Det kan godt ske at det er noget der er kommet med alderen. Men jeg kan bare godt lide, at der er styr på ting, jeg ikke behøver at tage mig af. Såsom at netværk bare fungerer. At jeg kan åbne min computer og tjekke mail på 30-60 sekunder alt efter hastigheden på internettet. At min computer kan holde strøm en hel dag, uden at skulle gå på kompromis med hverken ydelse, skærmstørrelse eller lysstyrke på skærmen. Jeg kan godt lide, at jeg kan finde det jeg søger, uden at skulle tage særlig hensyn til skjulte og/eller forsvundne mapper.
Generelt, så kan jeg godt lide at være godt og grundig Mac OS X dum, fordi jeg behøver ikke at tænke så meget over tingene. når nu det fungerer. Så jeg kan bruge min tid på så meget andet.
Jeg er misundelig på Windowsbrugeres fritid og legitime undskyldning for hvorfor tingenge ikke fungerer som forventet.
Så du må gerne kalde mig fanboi. Jeg skal bare ikke bruge mindre end 50 % af min tid ved computeren på andet end at skrive et svar på forum.
Microsoft har lang vej igen, og det er ikke engang deres egen skyld. Det er folk som dig (formoder jeg. Jeg kender dig jo ikke), der ikke ved - eller vil kendes ved - at det ikke behøver at være så besværligt.
Bare fordi man hellere vil spille bilspil på sin PS3 end på PC'en, bliver man jo ikke kaldt fanboi. Det vi nørder bliver ved med at misforstå er, at det hele handler om spec. og knapper med muligheder. Hvis det var sandheden, ville den generelle befolkning ikke tage til takke med lavkvalitetsvideoer på Youtube eller blive ved med at finde gamle spil og film frem, til trods for den ringe "kvalitet", nu hvor vi har High Definition, og fede spil som "Crysis".
For det handler ikke om spec. Det handler om at bruge tingene til det der er meningen. Hvis du vil tjekke en mail, er du nok heller ikke så tilfreds med at skulle igennem 12 opdateringer og 4 genstarter inden du kunne logge på din server osv.
Problemet er, og jeg har skam selv været der, at vi har vænnet os til "næste, næste, næste, ok" når vi installerer og afinstallerer programmer. Når det bare kan gøres så meget nemmere ved at hente det hele i en pakke og lige så nemt fjerne det igen, som ville du downloade og slette en ZIP-fil.
Igen. Jeg misunder dit overskud af tid. jeg er bare ikke selv så heldig, og ærlig talt? Jeg gider det ikke længere. Så du kan bare kalde mig fanboi. Men husk at tilføje: ". af ting der bare fungerer. Om så det er en Nokia mobil, et Samsung TV eller NAD reciver" 🙂