Tjah, jeg er efterhånden kunne begynde at mærke at grafikkortet ikke er det nyeste på markedet længere, når nye spil som eksempelvis Witcher 2 og snart BF3 skal køres.
Indtil jeg også får taget mig sammen og købt en ny skærm spiller jeg altid i 1680*1050
Helt enig med #6 .. Ingen grund til at skifte CPU for at følge med det GFX. Det performer nok ikke lige så godt som hvis du sad på en hårdt clocket quad core. Men det er ganske få % du går glip af.
I de spil der bruger quads vil du være lidt bagefter, i de spil der ikke gør, (stadig over 80% af spillene) er din cpu noget af det bedste der findes. I værste fald kan du jo se om du kan finde en Q9650/9550. Så mangler ihvertfald IKKE cpu power. 😉 Har lige læst test, i de fleste spil (i denne test) er Q96xx modellerne den hurtigste cpu clock for clock, inkl de "gamle" i7 http://www.anandtech.com/show/...
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Shutdown d. 26-08-2011 13:56:23.
Et relateret spørgsmål... Har i et bud på om jeg får problemer ved skift til HAWK'en med en corsair 550w strømforsyning, hvis jeg ikke skifter andet end grafikkortet?
#12 .. En 550W kan sagtens trække dit system. Måske kan en opgradering være nødvendig hvis du OC'er din CPU - hvilket nok ville være et fornuftigt træk 😉 Min i7 920'er @ 3.6GHz med et GTX275 bruger ~360W i full load. Det er med 6 blæsere og 3 diske.
Et relateret spørgsmål... Har i et bud på om jeg får problemer ved skift til HAWK'en med en corsair 550w strømforsyning, hvis jeg ikke skifter andet end grafikkortet?
#17 det er vel en joke? xD haha, læste lige videre og kan selv bekræfte at det virkelig var rent fis! Og jeg som har været i lære som elektriker var nærmest hoppet på den :no: lol!
Hold nu kæft en god griner! 🤣
Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Whiner d. 27-08-2011 01:01:16.