Overclocker
Tilføjet:
26-08-2011 22:58:35
Svar/Indlæg:
83/12
Godaften allesammen! 😉
Jeg har lige skiftet standard køleren til en i7 950 ud med et CoolIT Vantage "Vandkølet" system.
Jeg har oveni købet fjernet standard kølepasten på A.L.C'en inkl det gamle som var på CPU'en og smidt noget Noctua NT-H1 på svinet.
Nu er temperaturen på processoren så bare steget, i forhold til før. Men jeg vil da mene jeg har brugt nok snask, jeg fulgte vejledningen, ikke for meget, men bestemt heller ikke for lidt!
Har endda også monteret 2x120mm blæsere i bunden nu.
Hele maskineriet er samlet, så vil da være lidt øv over at skulle til at pille det meste af det fra igen.
Det var skam også lidt en nedtur at finde ud af at mine 4x120 blæsere som sidder i en ramme på siden, der blev jeg nød til at afmontere den øverste til venstre, eftersom CoolIT køleren fylder af H til! Men den passede heldigvis perfekt lige foran harddiskene 🤣
Desuden er der plastik på rammen der går imod coolit køleren og blæserne i bunden :no:
Men forstår det ikke helt pga kabinettet burde være bygget til at have de skiderikker forneden.
Så der skal jeg have gang i en fil.
Men mit spørgsmål var sådan set hvorfor Faaaen den bliver så varm denne intel processor? 50c idle sådan ca.
Vantage displayet viser dog kun 35 grader.
Kan bundkortet have en indflydelse på sådan noget møg?
(Jeg har nemlig mit døj med mit nuværende bundkort, Q-Leds lyser rødt ved opstart, indtil enten Bios eller Windows begynder at loade)