Overclocker
Tilføjet:
27-08-2011 17:18:15
Svar/Indlæg:
31/10
Hej HwT,
Håber dælme nogle af jer gavede hardware guruer kan hjælpe mig!
For godt 4 måneder siden rodede jeg rundt med noget simpel overclocking af mit system, nærmere betegnet min i7 975x og Corsair ram. Det var ikke det vilde overclockning, blot noget standard gøgl, helt uden at involvere voltmodding. Det afholdt dog ikke min computer fra at gå i sort efter en reboot. Mit EVGA classified meldte blot FF på kortet, og ellers stod alt og kørte, men uden skærmbillede.
Lavede dengang en lang post herinde for at troubleshoote, men grundet ferie og manglende hardware at fejlfinde med, fik jeg aldrig fundet frem til problemet.
I går fik jeg dog nok, og kørte til Århus for at købe en hvilken som helst LGA1366 CPU jeg ku' finde. Det blev så til en i7 960, i mangel af bedre...
Og voila! Da jeg fik den smidt i maskinen i går aftes, så bootede den helt som den plejede, og alt var okay. (Fryd og gammen!)
Nu er jeg så lige kommet hjem fra arbejde, og lagde mærke til at mine ram dog kun kørte med 1000 mhz (De er sat til 2000 mhz fra Corsairs side), så jeg tænkte jeg lige ville loade XMT settings i Memory settings i Bios. Det ændrede dog ikke på MHZ, så jeg satte dem op til 1800 Mhz. Dette var alt hvad jeg gjorde, dernæst genstartede jeg computeren......
!#_/&!/#%!#&%=)!#/%)!( DØD OG F*CKING PINE!!! #Y!_)!T#%)%)!#)(#!_()#!_
Fandme om det skrammel til en skrotdynge så ikke gør præcis det samme lort som den gjorde godt 4 måneder siden!!!
Melder "FF" på bundkortet og står bare og kører "normalt", men uden skærmbillede.
Har jeg lige ristet en 1 dag gammel CPU til 1800 kr., ved at ændre på mine f*cking ram settings?!?!?!
Damn, jeg håber der er en eller anden hardware freak der kan hjælpe!
Mvh
MDahlmann.