#5: Det er stadig 256mb ram mere, det kan nemt have betydning for teksturlagring og især ved brugen af FSAA.
#7: I min stue pc med 2x GTX 460Ti kort i Crysis 2 DX11 Ultra textures i 1365x768 8xFSAA der kan jeg ligge med vram usage på ca 950-1100MB, og med BF3 enginen bliver det ikke så meget mindre.
Der er stadig en del spil ude som i 1920x1080 kan bruge mere end 1GB vram, men da windows vista/7 jo kan det, vi i gamle dage kendte som AGP Aperture Size, så er performance hit'et ikke så markant før at tekstur mængden ligger noget over vrammene. Systemrammene kan dedikeres til nogle GPU vram data og aflaste i begrænset omfang.
Op til 1600x1200 opløsning vil jeg nok anbefale 1GB kort, men går vi over ja så vil jeg sige 1.2GB minimum i hvert fald når det er nyinvestering som skal holde i nogen tid.
Ja, tror sgu også jeg er ude i en udskiftning af PSU. spørgsmålet er så bare hvilken ? har nogle kammerater som køre med Corsair, så tænkte denne kunne være et bud ? http://www.komplett.dk/k/ki.as... - eller er 700 W nærmest for meget ?
#5: Det er stadig 256mb ram mere, det kan nemt have betydning for teksturlagring og især ved brugen af FSAA.
#7: I min stue pc med 2x GTX 460Ti kort i Crysis 2 DX11 Ultra textures i 1365x768 8xFSAA der kan jeg ligge med vram usage på ca 950-1100MB, og med BF3 enginen bliver det ikke så meget mindre.
Der er stadig en del spil ude som i 1920x1080 kan bruge mere end 1GB vram, men da windows vista/7 jo kan det, vi i gamle dage kendte som AGP Aperture Size, så er performance hit'et ikke så markant før at tekstur mængden ligger noget over vrammene. Systemrammene kan dedikeres til nogle GPU vram data og aflaste i begrænset omfang.
Op til 1600x1200 opløsning vil jeg nok anbefale 1GB kort, men går vi over ja så vil jeg sige 1.2GB minimum i hvert fald når det er nyinvestering som skal holde i nogen tid.
GTX 460Ti ?
freak_master: ja det havde jeg faktisk også tænkt
på efter de første par forslag, men fandt så desværre
ud af mit mother ikke kan have mere end et kort siddende.
ellers tak for forslaget :)
Tror jeg napper en 600W for at være sikker. også i fremtiden.
Hvad mener du med at "unlocke" Kollapse ? OC mulighed ?
Dvs. jeg burde vælge en af disse 9 kort: http://www.komplett.dk/k/searc... ?
Ja det 6990 kort får jeg nok først råd til i nat når jeg drømmer :D så bare se bort fra det.
Hmm Så burde jeg vel også kunne unlocke et 6970 kort og lave det "hurtigere" men det er vel bare OC ? forstår sgu ik det unlocke der..
Kan ikke rigtigt bruge disse syntetiske tests til noget.
Linket med benchmarks siger jo noget helt andet. I nogle spil er der jo endda kæmpe stor forskel.
Det er også af samme grund jeg undrer mig over at hwt's gfx tests ofte kun indholder 3 spiltests og resten er 3dmark halløj. Der burde kun være en enkelt 3dmark test og 5-6 spil tests - minimum.
27-28# Nemlig,lad os få et helt nyt "sæt" med masser af spil, lidt som guru3d , måske endnu flere. HWT kunne vel lave en "benchdisk" med det hele på, så testerne havde nem adgang til det, så kunne den gå på skift til dem der bencher gfx/cpu. Og HWT´s brugere kunne vælge gfx efter hvilke titler de selv spiller.
Jaja, selvfølgelig er det ikke sådan bare lige noget man gør, det var egentlig også bare et ønske fra min side. Men det ville da i den grad højne kvaliteten af review´s til topniveau.
Nogle spil har jo ikke særlig god understøttelse for CF, men det er vel bevist at 3Dmark har fin understøttelse for CF.
Mit system får 48xx point i 3Dmark11, og jeg kan ramme 49xx med oc. Core i5 + HD6950 får 49xx - 53xx, anhængig af bundkort. Der har absolut ingen bremse været for den 2500K.
#Flere banchmarks gutterne
Jeg har før lavet en tråd hvor alle brugere har haft mulighed for at skrive hvilke spil de gerne ville have med i fremtidige test af grafikkort jeg laver. Det var desværre lidt tyndt med forslag, og det var lidt som om ingen rigtig kunne finde nogle links til stand-alone benchmark programmer eller blot benchmark tools.
Jeg er stadig åben for flere forslag, så kan i give links eller forslag, så ville det være lækkert, for når i skriver "HWT skal have flere", er det lidt svært at vide hvad "flere" egentlig er.
Jeg tester allerede i crysis 2 og mafia 2.
Jeg har ikke haft held med at finde hverken stand-alone benchmark eller benchmark tool til Metro 2033.
Er WoW ikke lidt gammelt at benche i?
Fallout: NV vil jeg lige tage en kigger på imorgen.
Nå, så kom HWT op igen :) dejligt.
Har fundet ud af mit kabinet er for småt til det 30 cm. lange kort, så har besluttet mig for at investere i et big tower nu hvor jeg er i gang.
Har kigget på dette kabinet, men ved ikke om det har mangler eller ulemper http://www.komplett.dk/k/ki.as...
eller skal jeg hellere vælge et af de andre fra denne liste http://www.komplett.dk/k/kl.as... ?
ps: hvor meget strøm bruger sådan et moderne kabinet ca. ?