Hvordan er 120hz 2D gaming?
- Suverænt. Jeg har testet med Crysis 2, BC2, Starcraft 2 og Warhammer 40K Space Marine. Alle spillene er virkeligt en fryd for øjet med de 120Hz aktiveret. Jeg kan aldrig gå tilbage til 60Hz nu.
Hvordan er ghosting på skærmen?
- Jeg har ikke spottet et eneste spor fra ghosting endnu, og jeg har haft flere skærme hvor det var ganske tydeligt. Der er måske en anelse, men det er ikke noget jeg ser.
Hvordan er crosstalk i 3D?
- Det kommer an på hvilke spil du spiller. Nogle er mere optimeret til 3D end andre. BC2 er ikke 100% optimeret til 3D, så derfor kan der godt opstå en del Crosstalk nogle steder. Crysis 2 derimod, det ser bare lækkert ud. Ingen Crosstalk. Generelt er 3D på den her skærm virkeligt fuldført.
Hvordan er contrast, brightness, lysstyrke og farver?
- Skærmen havde en voldsom brightness da jeg tændte for den første gang. Jeg fik fundet til guider på nettet og nu ser det lækkert ud. Farverne er gode og fyldige, uden at have præget af overdrevet kontrast. Lysstyrken er en lille smule hidsig.
Skifter den selv til 3D mode?
Ja, den skifter selv. Hver gang du åbner en 3D applikation kommer der et lille logo i højre hjørne af skærmen, for at vise at 3D nu er aktivt. Det er noget man selv kan slå fra hvis man ønsker det.
Tror du man bliver træt af 3D?
Jeg tror ikke man bliver direkte træt af 3D, jeg tror bare at man skal lære at skifte mellem 2D og 3D. Efter at have set 3D i Starcraft 2 og de andre spil, tror jeg aldrig jeg vil blive træt af 3D. Det ser simpelthen så uvirkeligt fedt ud. Hvis man zoomer ind på units (SC2), så føler man virkeligt at man sidder og ser sine Marines rende rundt på skrivebordet, og man har lyst til at samle dem op og give dem et smølfespark. Det er svært at forklare, men jeg sad og grinte så meget at min kæreste kom ind og spurgte mig hvad der foregik. Så jeg smed brillerne på hende selv, og hun var ikke mindre begejstret end jeg var, og det skal lige siges at hun er ikke en elektronik-tøs.
Dur 3D til online FPS med krav om høj præcision?
- Det var også et af mine grubler, men til min store glæde, så dur det faktisk. Jeg spillede 1 times BC2 med 3D aktiveret, og det gik ganske godt. Jeg skulle dog liiiige vænne mig til det. Og ikke mindst vænne mig til at få kastet murbrokker ud i ansigtet 🤣
Hvordan er byg-kvalitet og design?
- Det er ok. Det er ikke B&O, men det er helt acceptabelt for mig. Skærmen virker stabil, og foden ligeså. Skærmen vejer ikke ret meget, hvilket jeg ikke har noget imod.
Hvordan lader man brillerne?
- Ganske simpelt, mini-usb i brillerne og USB i computeren. Så lader de selv. Man kan selvfølgelig også spille imens den lader, og det var faktisk mindre irriterende end jeg havde frygtet 🙂
Er skærmfladen mat eller gloss?
- Den er MAT heldigvis! Glossy skærm er fuldstændigt udelukket for mit vedkomne.