-> #0
Som udgangspunkt har de ikke lov (ret til) at nægte dig forsikringsdækning - med mindre de kan "bevise", at dit indgreb er direkte årsag til en defekt.
Eks.: Du taber den i en spand kaffe.
Skyldtes det, at du havde skiftet harddisken ud med en SSD?
Nej (med mindre du tabte den i en spand kaffe, mens du skiftede til SSD, eller noget i den retning).
Det gælder også fabriksgarantien, som dækker de individuelle komponenter og reklamationsretten (6 mdrs. formodning + 18 mdrs. reklamation over eventuelle defekter inden for formodningsperioden). Så hvis du skifter en SSD, bortfalder "fabrikationsgarantien" rigtigt nok. Men den dlkker, som sagt, kun de individuelle komponenter.
Reklamationsretten dækker resten, også selvom harddisken ligger i en skuffe mens computeren skulle lande i en spand kaffe.
- med mindre loven er blevet ændret siden jeg stod i butik, kan intet servicecenter eller butik (med rette) påstå andet.