Hvis du ikke har specifikke krav, til eks. programmer o.lign. (altså, noget ud over Word, Excel, etc.), kan langt mindre også gøre det.
Men jeg ville først og fremmest fokusere på: - byggekvalitet - støjniveau
Og dernæst vælge spec.
De fleste vælger desværre noget skrammel, som ser godt ud på papiret (spec.) men larmer mere end en AMD-fanboi i modvind - hvilket er generende for de andre studerende.
Vælg også noget, der ikke klaprer, knitrer, klikker eller på anden måde virker som hardware med stanniol og folie omkring.
Tag de der kr. 5-6.000,- sæt det som maks. på eks. EDBpriser, og kig på de dyreste modeller, og vælg dem fra med den vildeste CPU.
Gå efter min. 4 GB RAM (maskinen må gerne kunne klare mere, men det er et plus hvis den er født med 3-4 GB af slagsen).
Jeg skal dog ikke kunne udtale mig om ovenståendes støjniveau.
Skulle jeg ud og købe en laptop i dag, kun til studie, ville jeg klart overveje noget:
12.1" 2-4 GB RAM Fornuftig dual core (ikke AMD) SSD + en ekstern disk derhjemme til backups o.lign. Lavt støjniveau Lækker byggekvalitet
Det nye MacBook Airs er lækre, men ikke noget jeg ville bruge som "desktop replacement". Jeg har selv haft en Toshiba Portégé R500 (min kæreste har stadigvæk sin), som jeg var glad for. Den opfyldte de fleste af kriterierne, med undtagelse af ét: nemlig støj.
Om end ikke for din egen skyld, så for dem der sidder ved siden af dig - eller, deaktivér i det mindste flash-indhold, når du sidder til time/forelæsning 🙂
gå efter en max 13,3 og min 12,1. det blvier du super glad for nå pc'en skal med på rygge eller når der skal laves projekt arbejde og du bare lige kaster din under armen.. :) ville selv gå efter en Acer timeline. men det er vel en smags sag har nemlig kun haft glade af deres produkter, Let, flot og masser af batteri leve tid.. :)
er skam et godt køb, hvis du skal bruge en let gamer bærbar osv.
men til dit forbrug kan det gøres bedrer + billigere.
du skal ha fat i en 12-15,6 tommmers bærbar med onboard HDxxx (intel eller AMD) samt 2-4gb DDR3 og en ok dual core cpu (atom dual cores burde i teorien være gode nok). så imo find en billigt Core I3 (2nd gen) bærbar på 12-15,6tommer med 2-4gb ram og onboard gfx, samt en 320-640gb hdd. så er du sådan set fint sat op til skolebrug.
i Teorien er denne fin til dit forbrug. http://www.komplett.dk/k/ki.as... ved dog ikke hvor længe den kan holde strøm, men den bør godt ku klare 3-4 timer.