Jeg har så lige fået mig en H80 og har så smidt den i. Er det så bare mig, eller når man lige kommer til at "ryste" kabinettet lidt sådan fra side til side, så begynder pumpen at hyle i ca. 30 sek, det er vel ikke normalt?
da jeg først satte den til, der startede pumpen sku ikke, min cpu røg op på 95 grader ifølger hwmonitor hvor efter jeg skyndte mig at slukke den (god bless you ssd).
jeg gav den så lige et par forsøg og nu virker det som om at den er tændt. da den nu køre, så begyndte den at lyde som hvis man selv havde samlet custom vand, der hvor der er luft i slanger og sådan, og så vipper man jo lige kabinettet fra side til side for at få luften ud. er dette normalt?
jeg ved godt at det er forvirende det her, så i får lige et resume med spørgsmål.
1: er det normalt at lortet ikke starter når man sætte strøm til det? der var lys i pumpen, man kunne skifte instillinger og blæseren kørte hvis man pluggede den i hovedet. efter lidt med at tage den af og på virkede det.
2: er det normalt at man på et lukket vandkølings system skal vente på at der er kommet luft ud, eller hvad det er der foresager den lyd.
3: er det normalt at når man lige vipper/ryste kabinettet at pumpen så laver sådan en lille irriterende lyd, lidt som hvis der var et papir der ramte en blæser?
Jeg tror og mener ikke helt at dette skulle være normalt, og tror derfor at der er en defekt i hardwaren, men vil jo ikke sende den til rma/få penge tilbage for den allerede efter 5-10 min brug hvis dette er normalt.
håber nogen af jer har erfaringer, hørt noget, eller noget helt tredje.
Hvis den bliver ved med at opføre sig underligt, som den gør, ville jeg RMA den.
Min egen H50 laver en lille "rislende" lyd hvis man støder imod slangerne eller lign. Det varer dog kun i 3 sekunder og er på ingen måde noget der irriterer mig, da den sjældent gør det.
ja jeg ved sku ikke lige. tror bare at jeg lige vil gå i seng nu, og så lade den stå til jeg kommer hjem imorgen, og så kigger jeg på det der. men det jeg er bange for er at den lige pludselig stopper med at virke og cpuen så siger puff. Nu kan jeg jo ikke høre den, med mindre at jeg lige vipper/ryster mit kabi
Moderator
Tilføjet: 30-08-2011 23:59:59
Svar/Indlæg:
4983/48
Der er lavet plads til den smule luft som er i det lukkede system, i radiatoren.
Pumpen og resten af det lukkede system, bør efter kortere tids brug, holde op med at sende luften med rundt i systemet, og hvis ikke så er det noget galt med den.
Luften er også stoppet med at ryge med rundt, så det er normalt kan jeg høre. Men det er mere hvor vidt det er normalt at den for det første ikke bare starter med det sammen, men at jeg i stedet skal lege med andre kølere for at sikre mig at det ikke er min cpu den er gal med, og at når den vippes, at den så laver denne irriterende lyd
Moderator
Tilføjet: 31-08-2011 00:13:02
Svar/Indlæg:
4983/48
Er det en ny eller brugt forresten ?
Jeg har nemlig også det "problem" med at når jeg vipper kabinettet, med en Coolit Eco, så laver den det "samme" som du nævner her.
Men jeg er dog klar over hvorfor min gør det, det er fordi den har været for varm (pumpestop, tidligere ejer) og der var plast der var blevet crystaliseret, samt opstået rust ved turbine/lejeret. Selvom jeg har pudset den godt op og fjernet alt rust, er den stadig ikke helt i orden, men virker nu uden mislyde (så længe kabinettet står oprejst)
Jeg har en brugt H50 købt for et stykke tid siden der lyder som om der ikke er nok vand i. 😲 Når man ryster den, så plasker og pjasker det som om den kun er 2/3 fyldt. Jeg har ikke turdet montere den. Er der nogle der har prøvet at "efterfylde" sådan et "lukket" system.? Og i så fald hvordan.??
Moderator
Tilføjet: 31-08-2011 11:44:08
Svar/Indlæg:
4983/48
Jeg forsøgte det på den Eco, ved at fjerne kontaktfladen til Cpu´en.
Det er dog ikke ligetil, eftersom der ligger en urinal ligende blok, lige under kontaktfladen (og den flyder self ovenpå vandet 😛 ) i sidste ende, købte jeg noget 8/6mm slange og lavede det om med et ress.
Som jeg har forstået det, så skal man jo også vende radiatoren med studserne i bunden, netop for at det restende luft, fanges i toppen af radiatoren og ikke sendes med rundt igen. Selv som jeg har lavet det her, var det meget svært at udlufte radiatoren helt, hvilket bekræfter mig lidt i at radiator toppen er lavet til at fange luften.
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Cocio21 d. 31-08-2011 13:24:20.
Min H70 Stod af i sidste uge, hvor pumpen lige pludselig stoppede med at virke. = 100c varm CPU.
Afmonterede den i arrigskab, og kylede den i storskrald. Aldrig mere en billig vandkølings løsning, hellere en god luftkøler. Så nu sidder jeg med ThermalRight Silver Arrow.
Imo skal man holde sig fra de lukkede systemer nu, hellere lave noget ordentlig vand selv igen senere 🙂
Moderator
Tilføjet: 31-08-2011 13:55:20
Svar/Indlæg:
4983/48
Ej man smider da ikke bare ting ud 😛 Fy 😀
Den pumpe på billedet, samt radiatoren bruger jeg da til damens Xbox hvis jeg kan få fingrene i en vandblok, da den larmer lidt for meget 😎
Men jeg giver dig helt ret, det er ikke gode systemer, pumper eller slanger i de der lukkede setups, men de virker okay i deres levetid, hvilket desværre bare er alt for kort ifh til hvis der tilføres en god del varme over det normale, som ved et okay OC.
Jeg har ellers også en H50 i mit ene primære system, den kører perfekt og holder min i5 quad @ 4Ghz på ca 45-48c i crysis og 55-58 i prime95. Jeg tror jeg modder en 240 rad på den "defekte" h50. Nogen der har en billig 240 rad.?
Ny Skribent
Tilføjet: 31-08-2011 23:23:24
Svar/Indlæg:
5679/460
min H70 laver en Rislene lyd når jeg f.eks har haft kabi lagt ned på siden efter jeg har pillet i den f.eks skiftet HD eller noget andet men det holder op kort tid efter ...prøv og smid pumpen direkte til strøm f.eks PSU eller på bundkort