#1 Tror du tager fejl. Vindenergien udgør ca 20% af den samlede el-produktion og om 10 år vil dette tal være langt højere.
"Hvordan præcis det ?... det blev jo heller ikke bedre under nuværende regering."
Bedre? Jamen det blev heller ikke dårligere hvis man altså ikke lige tænker på diselfilter afgiften.
road pricingHm, når bilpriserne i EU skal harmoniseres, og de danske priser dermed sættes ned, så skal der kræves penge ind et andet sted, f.eks. via road pricing betalingsanlæg.
I øvrigt kan pengene fra road pricing til dels også gå til reduktion af prisen på offentlig transport, som er steget uforholdsmæssigt meget de sidste 15 år ifht den generelle prisudvikling.
Hvor er Ja tak???
Med nogle små justeringer i forhold til det nuværende forslag, synes jeg at en betalingsring er en fremragende idé. Kan dog ikke se hvorfor f.eks erhversdrivende skal rammes på den måde. Giv dem en chip i stil med brobiz, og så f.eks 4 passager om dagen gratis, og de ekstra til en meget fordelagtig pris. Det samme med folk som bor indenfor betalingsringen, de skal jo heller ikke rammes unødigt. Men ellers så skal de bare sørge for at hele overskudet for driften af ringen, går direkte til forbedring af den offentlige transport, anlægsudgifter til parkeringsanlæg ved stationer, og nedsættelse af de taksterne til offentlig transport.
Det er utroligt så mange som bare ser betalingsringen, og tænker FUCK, nu er det en ekstra skat til mig. Tænk nu i muligheder, i stedet for begrænsninger! Det er jo utopi at tro, at der nogensinde bliver plads til den biltrafik hovedstadsområdet vil bliver belastet af i årene fremover, hvis ikke der gøres noget. Vi er nødt til at acceptere, at vil man bo eller arbejde i en by som københavn, må man bruge offentlig transport, som primær transportform. Ellers er der ikke plads til os alle sammen! Derfor skal denne selvfølgelig også være i orden, og til en pris som er til at betale for almindelige mennesker. På ti år er priserne for månnedskort til alle zoner steget med 540,- mens en 2-zoners billet er steget fra 11,- til 24,-! Samtidig er den offentlige transport blevet MEGET ringere, for alle som ikke bor i umiddelbar nærhed af en s-togs station! SÅ ER DET SKU DA KLART AT FOLK TAGER BILEN, og dermed overbelaster vores vejnet endnu mere!
Det holder ikke længere. Indtil jeg ser et bedre forslag, bliver jeg ved med at varm tilhænger af en betalingsring. ...the lesser of two evils 😉
Hvor er Ja tak???
Med nogle små justeringer i forhold til det nuværende forslag, synes jeg at en betalingsring er en fremragende idé. Kan dog ikke se hvorfor f.eks erhversdrivende skal rammes på den måde. Giv dem en chip i stil med brobiz, og så f.eks 4 passager om dagen gratis, og de ekstra til en meget fordelagtig pris. Det samme med folk som bor indenfor betalingsringen, de skal jo heller ikke rammes unødigt. Men ellers så skal de bare sørge for at hele overskudet for driften af ringen, går direkte til forbedring af den offentlige transport, anlægsudgifter til parkeringsanlæg ved stationer, og nedsættelse af de taksterne til offentlig transport.
Det er utroligt så mange som bare ser betalingsringen, og tænker FUCK, nu er det en ekstra skat til mig. Tænk nu i muligheder, i stedet for begrænsninger! Det er jo utopi at tro, at der nogensinde bliver plads til den biltrafik hovedstadsområdet vil bliver belastet af i årene fremover, hvis ikke der gøres noget. Vi er nødt til at acceptere, at vil man bo eller arbejde i en by som københavn, må man bruge offentlig transport, som primær transportform. Ellers er der ikke plads til os alle sammen! Derfor skal denne selvfølgelig også være i orden, og til en pris som er til at betale for almindelige mennesker. På ti år er priserne for månnedskort til alle zoner steget med 540,- mens en 2-zoners billet er steget fra 11,- til 24,-! Samtidig er den offentlige transport blevet MEGET ringere, for alle som ikke bor i umiddelbar nærhed af en s-togs station! SÅ ER DET SKU DA KLART AT FOLK TAGER BILEN, og dermed overbelaster vores vejnet endnu mere!
Det holder ikke længere. Indtil jeg ser et bedre forslag, bliver jeg ved med at varm tilhænger af en betalingsring. ...the lesser of two evils 😉
Dvs alle dem der bor uden for betalingsringen skal betale ?
Jeg bor i Glamsbjerg - arbejder i Odense. Alle mine kolleger bor i Odense, dvs jeg kan ikke lige samle 4 kolleger op lade dem køre med. Skal jeg finde 4 tilfældige borgere i mit eget område og agere "privat-taxa"?.
Skal jeg så betale for at køre ind og ud af odense hver dag ?. Skal jeg så have mere i løn ? ellers skal jeg kunne trække dette fra i skat ?
Skal vi ikke hellere kræve at storbyboer skal betale for at køre ud af byzonen til grønne områder ?
Skal de betalte afgifter gælde for lokalområdets indvestering eller hele Danmark ?
Jeg synes bare, at der stadig er mange spørgsmålstegn som kan vendes i alle retninger.
Hvor er Ja tak???
Med nogle små justeringer i forhold til det nuværende forslag, synes jeg at en betalingsring er en fremragende idé. Kan dog ikke se hvorfor f.eks erhversdrivende skal rammes på den måde. Giv dem en chip i stil med brobiz, og så f.eks 4 passager om dagen gratis, og de ekstra til en meget fordelagtig pris. Det samme med folk som bor indenfor betalingsringen, de skal jo heller ikke rammes unødigt. Men ellers så skal de bare sørge for at hele overskudet for driften af ringen, går direkte til forbedring af den offentlige transport, anlægsudgifter til parkeringsanlæg ved stationer, og nedsættelse af de taksterne til offentlig transport.
Det er utroligt så mange som bare ser betalingsringen, og tænker FUCK, nu er det en ekstra skat til mig. Tænk nu i muligheder, i stedet for begrænsninger! Det er jo utopi at tro, at der nogensinde bliver plads til den biltrafik hovedstadsområdet vil bliver belastet af i årene fremover, hvis ikke der gøres noget. Vi er nødt til at acceptere, at vil man bo eller arbejde i en by som københavn, må man bruge offentlig transport, som primær transportform. Ellers er der ikke plads til os alle sammen! Derfor skal denne selvfølgelig også være i orden, og til en pris som er til at betale for almindelige mennesker. På ti år er priserne for månnedskort til alle zoner steget med 540,- mens en 2-zoners billet er steget fra 11,- til 24,-! Samtidig er den offentlige transport blevet MEGET ringere, for alle som ikke bor i umiddelbar nærhed af en s-togs station! SÅ ER DET SKU DA KLART AT FOLK TAGER BILEN, og dermed overbelaster vores vejnet endnu mere!
Det holder ikke længere. Indtil jeg ser et bedre forslag, bliver jeg ved med at varm tilhænger af en betalingsring. ...the lesser of two evils 😉
Dvs alle dem der bor uden for betalingsringen skal betale ?
Jeg bor i Glamsbjerg - arbejder i Odense. Alle mine kolleger bor i Odense, dvs jeg kan ikke lige samle 4 kolleger op lade dem køre med. Skal jeg finde 4 tilfældige borgere i mit eget område og agere "privat-taxa"?.
Skal jeg så betale for at køre ind og ud af odense hver dag ?. Skal jeg så have mere i løn ? ellers skal jeg kunne trække dette fra i skat ?
Skal vi ikke hellere kræve at storbyboer skal betale for at køre ud af byzonen til grønne områder ?
Skal de betalte afgifter gælde for lokalområdets indvestering eller hele Danmark ?
Jeg synes bare, at der stadig er mange spørgsmålstegn som kan vendes i alle retninger.
Nu kender jeg ikke de praktiske forhold i Odense og omegn, og var sådanset heller ikke det jeg kommenterede på 😉
Men nej, jeg vil ikke have at du skal samle nogle tilfældige borgere op, (hvilket man så godt kan finde ud af i andre lande). Jeg vil have der skal være ordentlige parkeringsmuligheder, ved de store busterminaler og stationer, i området udenfor Odense, og så skal du tage det offentlige resten af vejen!
Hvor er Ja tak???
Med nogle små justeringer i forhold til det nuværende forslag, synes jeg at en betalingsring er en fremragende idé. Kan dog ikke se hvorfor f.eks erhversdrivende skal rammes på den måde. Giv dem en chip i stil med brobiz, og så f.eks 4 passager om dagen gratis, og de ekstra til en meget fordelagtig pris. Det samme med folk som bor indenfor betalingsringen, de skal jo heller ikke rammes unødigt. Men ellers så skal de bare sørge for at hele overskudet for driften af ringen, går direkte til forbedring af den offentlige transport, anlægsudgifter til parkeringsanlæg ved stationer, og nedsættelse af de taksterne til offentlig transport.
Det er utroligt så mange som bare ser betalingsringen, og tænker FUCK, nu er det en ekstra skat til mig. Tænk nu i muligheder, i stedet for begrænsninger! Det er jo utopi at tro, at der nogensinde bliver plads til den biltrafik hovedstadsområdet vil bliver belastet af i årene fremover, hvis ikke der gøres noget. Vi er nødt til at acceptere, at vil man bo eller arbejde i en by som københavn, må man bruge offentlig transport, som primær transportform. Ellers er der ikke plads til os alle sammen! Derfor skal denne selvfølgelig også være i orden, og til en pris som er til at betale for almindelige mennesker. På ti år er priserne for månnedskort til alle zoner steget med 540,- mens en 2-zoners billet er steget fra 11,- til 24,-! Samtidig er den offentlige transport blevet MEGET ringere, for alle som ikke bor i umiddelbar nærhed af en s-togs station! SÅ ER DET SKU DA KLART AT FOLK TAGER BILEN, og dermed overbelaster vores vejnet endnu mere!
Det holder ikke længere. Indtil jeg ser et bedre forslag, bliver jeg ved med at varm tilhænger af en betalingsring. ...the lesser of two evils 😉
Dvs alle dem der bor uden for betalingsringen skal betale ?
Jeg bor i Glamsbjerg - arbejder i Odense. Alle mine kolleger bor i Odense, dvs jeg kan ikke lige samle 4 kolleger op lade dem køre med. Skal jeg finde 4 tilfældige borgere i mit eget område og agere "privat-taxa"?.
Skal jeg så betale for at køre ind og ud af odense hver dag ?. Skal jeg så have mere i løn ? ellers skal jeg kunne trække dette fra i skat ?
Skal vi ikke hellere kræve at storbyboer skal betale for at køre ud af byzonen til grønne områder ?
Skal de betalte afgifter gælde for lokalområdets indvestering eller hele Danmark ?
Jeg synes bare, at der stadig er mange spørgsmålstegn som kan vendes i alle retninger.
Nu kender jeg ikke de praktiske forhold i Odense og omegn, og var sådanset heller ikke det jeg kommenterede på 😉
Men nej, jeg vil ikke have at du skal samle nogle tilfældige borgere op, (hvilket man så godt kan finde ud af i andre lande). Jeg vil have der skal være ordentlige parkeringsmuligheder, ved de store busterminaler og stationer, i området udenfor Odense, og så skal du tage det offentlige resten af vejen!
På den led har jeg en fortrinlig pakerings mulighed, da jeg har busstopskilt lige foran døren og bare kan lade bilen stå. Problemet er blot at busturen med regionalbus + ventetid + skift til bybus giver en transport til på 1time 25min. I bil tager den 25-30min.
Skal jeg tage bilen ind til busterminalen i odense og sætte bilen, tager bybus turen 25min.
Jeg ville hjertens gerne bare kunne gå ud af min dør og så blive fraget til arbejde på ca 45min med offentlig transport, men forholdene er bare ikke dertil desværre...