Nej tak til betalingsring!

Hyggehjørnet d.  31. august. 2011, skrevet af E2X
Vist: 2430 gange.

E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2011 10:16:14
Svar/Indlæg:
4018/217
Det kan godt være at det fungere i andre lande. Men betaler disse andre lande som sverige og england også en afgift på 180% plus moms på 25% eller populært sagt betaler de for 3 biler når de køber en bil?

Ud over det så betaler de danske bilister en halvårlig "grøn" afgift, benzin/disel afgift (en liter benzin ville koste 3-4kr uden afgift), diselfilter afgift på 5000kr og p-afgifter.

Det SF og S har gang i er at gøre sådan at det kun er de rige der har råd til at bruge bilen, hvilket i mine øjne ikke følger deres generelle politik.

Dem der ikke bor tæt på kbh skal heller ikke føle sig sikre. Hvis der sker det samme med betalingsringen som det skete med betalingspakering som først kom i kbh engang i 90´erne som nu findes alle steder, så vil der om 10 år være betalingsringe rundt om alle byer. Til den tid er størstedelen af solgte nye biler elbiler som intet udleder til sine næromgivelser. Og om 10 år vil andelen af fx vindmøller i elproduktionen også være større end den er idag hvilket betyder at elbilen vil udlede langt mindre co2 per kørt km end den gør idag.

Imens skal alle os andre stå som sild i en tønde i den offentlige transport hvor det tager 2-3 gange så lang tid at komme frem og som køre en omvej hvilket betyder at man skal transportere sig 50-100% længere. Nu da de fleste skal bruge offentligt transport skal busserne også køre i pendulfart om natten hvilket betyder tomme busser som køre rundt. Lig det sammen med at skulle transportere sig 50-100% længere end man skal gøre i elbiler der har en energieffektivitet på 85% og vupti den samlede miljø gevinst ved offenligt transport er forsvundet.
Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
31-08-2011 10:23:35
Svar/Indlæg:
15982/637
Dansk vindenergi er ca 10% af den samlede elkraft og 2% af den Nordiske. Men det koster stadig for meget CO2 at prodcuere strøm.
Afgifterne skal nok komme et sted fra. Hvis ikke benzin/diesel så bliver det elprisen.

Det SF og S har gang i er at gøre sådan at det kun er de rige der har råd til at bruge bilen, hvilket i mine øjne ikke følger deres generelle politik.

Hvordan præcis det ?... det blev jo heller ikke bedre under nuværende regering.

Jeg har en løn der kun lige er 10kr over dagpengeunderstøttelsen og har bil - så rig er vist en overdrivelse. Jeg kender godt udgifterne, men hvis jeg kun skulle stole på offentlig trafik, så kom jeg aldrig rettidigt på arbejde. Der ville minimum være 3½timers transport pr dag på en sammenlagt 2x32km bustur, der i bil tager 25min hver vej.


Svaret blev redigeret 4 gange, sidst af Gripen90 d. 31-08-2011 10:32:23.


colombodk
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2011 10:29:46
Svar/Indlæg:
826/60
Hm, når bilpriserne i EU skal harmoniseres, og de danske priser dermed sættes ned, så skal der kræves penge ind et andet sted, f.eks. via road pricing betalingsanlæg.

I øvrigt kan pengene fra road pricing til dels også gå til reduktion af prisen på offentlig transport, som er steget uforholdsmæssigt meget de sidste 15 år ifht den generelle prisudvikling.


E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2011 10:31:04
Svar/Indlæg:
4018/217
#1 Tror du tager fejl. Vindenergien udgør ca 20% af den samlede el-produktion og om 10 år vil dette tal være langt højere.
"Hvordan præcis det ?... det blev jo heller ikke bedre under nuværende regering."
Bedre? Jamen det blev heller ikke dårligere hvis man altså ikke lige tænker på diselfilter afgiften.


p1ngo
 
Enthusiast
Tilføjet:
31-08-2011 10:34:27
Svar/Indlæg:
10/0
el biler er til grin. den dag vi ikke bruger kul som hovede part i vores el produktion så kan man bruge el biler. synes det er fint med en betalings ring i stører byer. synes det fungere rigtig godt i oslo.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
31-08-2011 10:41:29
Svar/Indlæg:
15982/637

#1 Tror du tager fejl. Vindenergien udgør ca 20% af den samlede el-produktion og om 10 år vil dette tal være langt højere.
"Hvordan præcis det ?... det blev jo heller ikke bedre under nuværende regering."
Bedre? Jamen det blev heller ikke dårligere hvis man altså ikke lige tænker på diselfilter afgiften.

E2X skrev d. 31-08-2011 10:31:04


Jo men igen elproduktion tager også uforholdsmæssigt meget CO2 og med de kvoter der er, så skal vi nok se en øget afgiftskilde i takt med vindenergiproduktionen. Altså vi er stadig i en form for catch 22 situation.

Bedre? Jamen det blev heller ikke dårligere hvis man altså ikke lige tænker på diselfilter afgiften.
Nej men det blev heller ikke bedre igen igen.

Bilerne er en uundværlig statslig indtægtskilde der skal malkes så meget de kan uanset "farve".


E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2011 10:42:40
Svar/Indlæg:
4018/217
#4 Det fungere nemlig godt i oslo, men betaler de en lige så høj registreringsafgift som i danmark? Nej det gør de ikke.
Det er forskellen, hvis der skal være betalings ringe i danmark så skal registreringsafgiften ned!


Tror ikke du har prøvet at køre i en rigtig elbil, den fungere stort set lige så godt som en alm bil. Faktisk er den mere behagelig at køre i pga motorens ydelse er fuldkommen trinløs uden gear osv.
Prøv at tjek disse to elbiler. http://www.teslamotors.com/
Model S kan køre 480km før den skal lades op og som kan oplades på 45 minutter. Om ti år kan en elbil oplades på 3-5 minutter, altså det samme som det tager at tanke en benzinbil.


#5 Bilerne er en uundværlig statslig indtægtskilde der skal malkes så meget de kan uanset "farve".
Det er din mening ikke min. Man kunne prøve at malke andre steder, for transport brude være noget som alle skulle have råd til.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af E2X d. 31-08-2011 10:45:32.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
31-08-2011 10:48:41
Svar/Indlæg:
15982/637

Hm, når bilpriserne i EU skal harmoniseres, og de danske priser dermed sættes ned, så skal der kræves penge ind et andet sted, f.eks. via road pricing betalingsanlæg.

I øvrigt kan pengene fra road pricing til dels også gå til reduktion af prisen på offentlig transport, som er steget uforholdsmæssigt meget de sidste 15 år ifht den generelle prisudvikling.

colombodk skrev d. 31-08-2011 10:29:46
road pricing
Forbrugsafregnet road pricing 🙂 inkl. dækning af slidtage mv. 😀

#6: Om ti år kan en elbil oplades på 3-5 minutter, altså det samme som det tager at tanke en benzinbil.

Så vil debatten nok være relevant til den tid. Så har de måske løst problemet med at batterier aflader over tid, hvor brint/fossilebrændstoffer ikke lige fordamper sådan i tanken.

Det er da statens (alle tidligere siddende regeringers) syn på bilparken som indtægtskilde - ikke min. Ligesom afgifter på tobak/rygning etc.



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 31-08-2011 10:52:52.


MazdaMadsen
 
Moderator
Tilføjet:
31-08-2011 10:50:46
Svar/Indlæg:
5039/109
Hvis de skal til at tage ekstra penge for at vi kører på vejene, så skal de s*tme også være i orden uden huller!


Ciric
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2011 10:59:02
Svar/Indlæg:
1881/22
Hvor er Ja tak???

Med nogle små justeringer i forhold til det nuværende forslag, synes jeg at en betalingsring er en fremragende idé. Kan dog ikke se hvorfor f.eks erhversdrivende skal rammes på den måde. Giv dem en chip i stil med brobiz, og så f.eks 4 passager om dagen gratis, og de ekstra til en meget fordelagtig pris. Det samme med folk som bor indenfor betalingsringen, de skal jo heller ikke rammes unødigt. Men ellers så skal de bare sørge for at hele overskudet for driften af ringen, går direkte til forbedring af den offentlige transport, anlægsudgifter til parkeringsanlæg ved stationer, og nedsættelse af de taksterne til offentlig transport.

Det er utroligt så mange som bare ser betalingsringen, og tænker FUCK, nu er det en ekstra skat til mig. Tænk nu i muligheder, i stedet for begrænsninger! Det er jo utopi at tro, at der nogensinde bliver plads til den biltrafik hovedstadsområdet vil bliver belastet af i årene fremover, hvis ikke der gøres noget. Vi er nødt til at acceptere, at vil man bo eller arbejde i en by som københavn, må man bruge offentlig transport, som primær transportform. Ellers er der ikke plads til os alle sammen! Derfor skal denne selvfølgelig også være i orden, og til en pris som er til at betale for almindelige mennesker. På ti år er priserne for månnedskort til alle zoner steget med 540,- mens en 2-zoners billet er steget fra 11,- til 24,-! Samtidig er den offentlige transport blevet MEGET ringere, for alle som ikke bor i umiddelbar nærhed af en s-togs station! SÅ ER DET SKU DA KLART AT FOLK TAGER BILEN, og dermed overbelaster vores vejnet endnu mere!

Det holder ikke længere. Indtil jeg ser et bedre forslag, bliver jeg ved med at varm tilhænger af en betalingsring. ...the lesser of two evils 😉


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Ciric d. 31-08-2011 11:00:44.


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2011 11:07:12
Svar/Indlæg:
6181/270
Hvis vi skal have en betalingsring i København kræves der efter min mening bedre offentlig transport, ellers duer det ikke til noget.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
31-08-2011 11:10:27
Svar/Indlæg:
15982/637

Hvor er Ja tak???

Med nogle små justeringer i forhold til det nuværende forslag, synes jeg at en betalingsring er en fremragende idé. Kan dog ikke se hvorfor f.eks erhversdrivende skal rammes på den måde. Giv dem en chip i stil med brobiz, og så f.eks 4 passager om dagen gratis, og de ekstra til en meget fordelagtig pris. Det samme med folk som bor indenfor betalingsringen, de skal jo heller ikke rammes unødigt. Men ellers så skal de bare sørge for at hele overskudet for driften af ringen, går direkte til forbedring af den offentlige transport, anlægsudgifter til parkeringsanlæg ved stationer, og nedsættelse af de taksterne til offentlig transport.

Det er utroligt så mange som bare ser betalingsringen, og tænker FUCK, nu er det en ekstra skat til mig. Tænk nu i muligheder, i stedet for begrænsninger! Det er jo utopi at tro, at der nogensinde bliver plads til den biltrafik hovedstadsområdet vil bliver belastet af i årene fremover, hvis ikke der gøres noget. Vi er nødt til at acceptere, at vil man bo eller arbejde i en by som københavn, må man bruge offentlig transport, som primær transportform. Ellers er der ikke plads til os alle sammen! Derfor skal denne selvfølgelig også være i orden, og til en pris som er til at betale for almindelige mennesker. På ti år er priserne for månnedskort til alle zoner steget med 540,- mens en 2-zoners billet er steget fra 11,- til 24,-! Samtidig er den offentlige transport blevet MEGET ringere, for alle som ikke bor i umiddelbar nærhed af en s-togs station! SÅ ER DET SKU DA KLART AT FOLK TAGER BILEN, og dermed overbelaster vores vejnet endnu mere!

Det holder ikke længere. Indtil jeg ser et bedre forslag, bliver jeg ved med at varm tilhænger af en betalingsring. ...the lesser of two evils 😉

Ciric skrev d. 31-08-2011 10:59:02


Dvs alle dem der bor uden for betalingsringen skal betale ?
Jeg bor i Glamsbjerg - arbejder i Odense. Alle mine kolleger bor i Odense, dvs jeg kan ikke lige samle 4 kolleger op lade dem køre med. Skal jeg finde 4 tilfældige borgere i mit eget område og agere "privat-taxa"?.
Skal jeg så betale for at køre ind og ud af odense hver dag ?. Skal jeg så have mere i løn ? ellers skal jeg kunne trække dette fra i skat ?
Skal vi ikke hellere kræve at storbyboer skal betale for at køre ud af byzonen til grønne områder ?
Skal de betalte afgifter gælde for lokalområdets indvestering eller hele Danmark ?
Jeg synes bare, at der stadig er mange spørgsmålstegn som kan vendes i alle retninger.


#12
E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2011 11:11:56
Svar/Indlæg:
4018/217
#9 Lav du en Ja tak tråd hvis du syntes den mangler.


Ciric
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2011 11:17:55
Svar/Indlæg:
1881/22

Hvor er Ja tak???

Med nogle små justeringer i forhold til det nuværende forslag, synes jeg at en betalingsring er en fremragende idé. Kan dog ikke se hvorfor f.eks erhversdrivende skal rammes på den måde. Giv dem en chip i stil med brobiz, og så f.eks 4 passager om dagen gratis, og de ekstra til en meget fordelagtig pris. Det samme med folk som bor indenfor betalingsringen, de skal jo heller ikke rammes unødigt. Men ellers så skal de bare sørge for at hele overskudet for driften af ringen, går direkte til forbedring af den offentlige transport, anlægsudgifter til parkeringsanlæg ved stationer, og nedsættelse af de taksterne til offentlig transport.

Det er utroligt så mange som bare ser betalingsringen, og tænker FUCK, nu er det en ekstra skat til mig. Tænk nu i muligheder, i stedet for begrænsninger! Det er jo utopi at tro, at der nogensinde bliver plads til den biltrafik hovedstadsområdet vil bliver belastet af i årene fremover, hvis ikke der gøres noget. Vi er nødt til at acceptere, at vil man bo eller arbejde i en by som københavn, må man bruge offentlig transport, som primær transportform. Ellers er der ikke plads til os alle sammen! Derfor skal denne selvfølgelig også være i orden, og til en pris som er til at betale for almindelige mennesker. På ti år er priserne for månnedskort til alle zoner steget med 540,- mens en 2-zoners billet er steget fra 11,- til 24,-! Samtidig er den offentlige transport blevet MEGET ringere, for alle som ikke bor i umiddelbar nærhed af en s-togs station! SÅ ER DET SKU DA KLART AT FOLK TAGER BILEN, og dermed overbelaster vores vejnet endnu mere!

Det holder ikke længere. Indtil jeg ser et bedre forslag, bliver jeg ved med at varm tilhænger af en betalingsring. ...the lesser of two evils 😉

Ciric skrev d. 31-08-2011 10:59:02


Dvs alle dem der bor uden for betalingsringen skal betale ?
Jeg bor i Glamsbjerg - arbejder i Odense. Alle mine kolleger bor i Odense, dvs jeg kan ikke lige samle 4 kolleger op lade dem køre med. Skal jeg finde 4 tilfældige borgere i mit eget område og agere "privat-taxa"?.
Skal jeg så betale for at køre ind og ud af odense hver dag ?. Skal jeg så have mere i løn ? ellers skal jeg kunne trække dette fra i skat ?
Skal vi ikke hellere kræve at storbyboer skal betale for at køre ud af byzonen til grønne områder ?
Skal de betalte afgifter gælde for lokalområdets indvestering eller hele Danmark ?
Jeg synes bare, at der stadig er mange spørgsmålstegn som kan vendes i alle retninger.

Gripen90 skrev d. 31-08-2011 11:10:27

Nu kender jeg ikke de praktiske forhold i Odense og omegn, og var sådanset heller ikke det jeg kommenterede på 😉
Men nej, jeg vil ikke have at du skal samle nogle tilfældige borgere op, (hvilket man så godt kan finde ud af i andre lande). Jeg vil have der skal være ordentlige parkeringsmuligheder, ved de store busterminaler og stationer, i området udenfor Odense, og så skal du tage det offentlige resten af vejen!


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Ciric d. 31-08-2011 11:18:26.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
31-08-2011 11:25:15
Svar/Indlæg:
15982/637

Hvor er Ja tak???

Med nogle små justeringer i forhold til det nuværende forslag, synes jeg at en betalingsring er en fremragende idé. Kan dog ikke se hvorfor f.eks erhversdrivende skal rammes på den måde. Giv dem en chip i stil med brobiz, og så f.eks 4 passager om dagen gratis, og de ekstra til en meget fordelagtig pris. Det samme med folk som bor indenfor betalingsringen, de skal jo heller ikke rammes unødigt. Men ellers så skal de bare sørge for at hele overskudet for driften af ringen, går direkte til forbedring af den offentlige transport, anlægsudgifter til parkeringsanlæg ved stationer, og nedsættelse af de taksterne til offentlig transport.

Det er utroligt så mange som bare ser betalingsringen, og tænker FUCK, nu er det en ekstra skat til mig. Tænk nu i muligheder, i stedet for begrænsninger! Det er jo utopi at tro, at der nogensinde bliver plads til den biltrafik hovedstadsområdet vil bliver belastet af i årene fremover, hvis ikke der gøres noget. Vi er nødt til at acceptere, at vil man bo eller arbejde i en by som københavn, må man bruge offentlig transport, som primær transportform. Ellers er der ikke plads til os alle sammen! Derfor skal denne selvfølgelig også være i orden, og til en pris som er til at betale for almindelige mennesker. På ti år er priserne for månnedskort til alle zoner steget med 540,- mens en 2-zoners billet er steget fra 11,- til 24,-! Samtidig er den offentlige transport blevet MEGET ringere, for alle som ikke bor i umiddelbar nærhed af en s-togs station! SÅ ER DET SKU DA KLART AT FOLK TAGER BILEN, og dermed overbelaster vores vejnet endnu mere!

Det holder ikke længere. Indtil jeg ser et bedre forslag, bliver jeg ved med at varm tilhænger af en betalingsring. ...the lesser of two evils 😉

Ciric skrev d. 31-08-2011 10:59:02


Dvs alle dem der bor uden for betalingsringen skal betale ?
Jeg bor i Glamsbjerg - arbejder i Odense. Alle mine kolleger bor i Odense, dvs jeg kan ikke lige samle 4 kolleger op lade dem køre med. Skal jeg finde 4 tilfældige borgere i mit eget område og agere "privat-taxa"?.
Skal jeg så betale for at køre ind og ud af odense hver dag ?. Skal jeg så have mere i løn ? ellers skal jeg kunne trække dette fra i skat ?
Skal vi ikke hellere kræve at storbyboer skal betale for at køre ud af byzonen til grønne områder ?
Skal de betalte afgifter gælde for lokalområdets indvestering eller hele Danmark ?
Jeg synes bare, at der stadig er mange spørgsmålstegn som kan vendes i alle retninger.

Gripen90 skrev d. 31-08-2011 11:10:27

Nu kender jeg ikke de praktiske forhold i Odense og omegn, og var sådanset heller ikke det jeg kommenterede på 😉
Men nej, jeg vil ikke have at du skal samle nogle tilfældige borgere op, (hvilket man så godt kan finde ud af i andre lande). Jeg vil have der skal være ordentlige parkeringsmuligheder, ved de store busterminaler og stationer, i området udenfor Odense, og så skal du tage det offentlige resten af vejen!

Ciric skrev d. 31-08-2011 11:17:55


På den led har jeg en fortrinlig pakerings mulighed, da jeg har busstopskilt lige foran døren og bare kan lade bilen stå. Problemet er blot at busturen med regionalbus + ventetid + skift til bybus giver en transport til på 1time 25min. I bil tager den 25-30min.
Skal jeg tage bilen ind til busterminalen i odense og sætte bilen, tager bybus turen 25min.
Jeg ville hjertens gerne bare kunne gå ud af min dør og så blive fraget til arbejde på ca 45min med offentlig transport, men forholdene er bare ikke dertil desværre...


#15
E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2011 11:34:44
Svar/Indlæg:
4018/217
#14 Det er derfor de fleste tager bilen.
Jeg går i skole på frederiksberg. Det tager 30 minutter at komme fra min dør og der ind fra Hareskovby i den københavnske myldertidstrafik hvor det vil tage 1 time og 15 minutter med offentlig transport. Hvis jeg kunne pakere bilen ved en station ville det tage 45 minutter at komme der ind.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af E2X d. 31-08-2011 11:35:24.


Ciric
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2011 11:40:29
Svar/Indlæg:
1881/22

Hvor er Ja tak???

Med nogle små justeringer i forhold til det nuværende forslag, synes jeg at en betalingsring er en fremragende idé. Kan dog ikke se hvorfor f.eks erhversdrivende skal rammes på den måde. Giv dem en chip i stil med brobiz, og så f.eks 4 passager om dagen gratis, og de ekstra til en meget fordelagtig pris. Det samme med folk som bor indenfor betalingsringen, de skal jo heller ikke rammes unødigt. Men ellers så skal de bare sørge for at hele overskudet for driften af ringen, går direkte til forbedring af den offentlige transport, anlægsudgifter til parkeringsanlæg ved stationer, og nedsættelse af de taksterne til offentlig transport.

Det er utroligt så mange som bare ser betalingsringen, og tænker FUCK, nu er det en ekstra skat til mig. Tænk nu i muligheder, i stedet for begrænsninger! Det er jo utopi at tro, at der nogensinde bliver plads til den biltrafik hovedstadsområdet vil bliver belastet af i årene fremover, hvis ikke der gøres noget. Vi er nødt til at acceptere, at vil man bo eller arbejde i en by som københavn, må man bruge offentlig transport, som primær transportform. Ellers er der ikke plads til os alle sammen! Derfor skal denne selvfølgelig også være i orden, og til en pris som er til at betale for almindelige mennesker. På ti år er priserne for månnedskort til alle zoner steget med 540,- mens en 2-zoners billet er steget fra 11,- til 24,-! Samtidig er den offentlige transport blevet MEGET ringere, for alle som ikke bor i umiddelbar nærhed af en s-togs station! SÅ ER DET SKU DA KLART AT FOLK TAGER BILEN, og dermed overbelaster vores vejnet endnu mere!

Det holder ikke længere. Indtil jeg ser et bedre forslag, bliver jeg ved med at varm tilhænger af en betalingsring. ...the lesser of two evils 😉

Ciric skrev d. 31-08-2011 10:59:02


Dvs alle dem der bor uden for betalingsringen skal betale ?
Jeg bor i Glamsbjerg - arbejder i Odense. Alle mine kolleger bor i Odense, dvs jeg kan ikke lige samle 4 kolleger op lade dem køre med. Skal jeg finde 4 tilfældige borgere i mit eget område og agere "privat-taxa"?.
Skal jeg så betale for at køre ind og ud af odense hver dag ?. Skal jeg så have mere i løn ? ellers skal jeg kunne trække dette fra i skat ?
Skal vi ikke hellere kræve at storbyboer skal betale for at køre ud af byzonen til grønne områder ?
Skal de betalte afgifter gælde for lokalområdets indvestering eller hele Danmark ?
Jeg synes bare, at der stadig er mange spørgsmålstegn som kan vendes i alle retninger.

Gripen90 skrev d. 31-08-2011 11:10:27

Nu kender jeg ikke de praktiske forhold i Odense og omegn, og var sådanset heller ikke det jeg kommenterede på 😉
Men nej, jeg vil ikke have at du skal samle nogle tilfældige borgere op, (hvilket man så godt kan finde ud af i andre lande). Jeg vil have der skal være ordentlige parkeringsmuligheder, ved de store busterminaler og stationer, i området udenfor Odense, og så skal du tage det offentlige resten af vejen!

Ciric skrev d. 31-08-2011 11:17:55


På den led har jeg en fortrinlig pakerings mulighed, da jeg har busstopskilt lige foran døren og bare kan lade bilen stå. Problemet er blot at busturen med regionalbus + ventetid + skift til bybus giver en transport til på 1time 25min. I bil tager den 25-30min.
Skal jeg tage bilen ind til busterminalen i odense og sætte bilen, tager bybus turen 25min.
Jeg ville hjertens gerne bare kunne gå ud af min dør og så blive fraget til arbejde på ca 45min med offentlig transport, men forholdene er bare ikke dertil desværre...

Gripen90 skrev d. 31-08-2011 11:25:15

Derfor den vigtige detalje med "ordentlig offentlig transport" ;)

Kan sagtens følge folk i at de selvfølgelig ikke vil bruge det offentlige når det tager længere tid, er mere besværligt, og samtid for en del, ikke en gang er en nævneværdig besparelse. Men igen, der er vi ude i nogle lokale forhold, som jeg ikke vil gøre mig klog på. Men kan sige, at derfra hvor jeg bor, (udkanten af Ishøj), og ind til hovedbanegården, kan det gøres på 35min + ventetid ved skift fra bus til tog. I bil tager det ca 20-25min uden trafik. Det er primært her jeg kan se fordelene. S-togs stationerne i hovedstadsområdet, ligger så tæt, at hvis man har den POLITISKE VILJE, kan man sagtens gøre det atraktivt at tage bus & tog i stedet for egen bil, (især så længe traffikken er som nu).


Stoffer
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2011 11:47:26
Svar/Indlæg:
227/10
JA TAK til betalingsring!
Så kan vi få alle de fattige/nærrige bilister ud af byen, så der kan blive plads til os, der har råd til at betale for nemmere fremkommelighed. Ligesom i Legoland, det fungere helt perfekt!


Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2011 12:02:27
Svar/Indlæg:
10398/435
For mit vedkommende:

Arbejdet:
60 min med offentlige.
30 min med bil.
Det er kun 100% forskel!

1/24 af mit døgn.
6,25% af min vågne tilstand.
8,75 dage per år!!!

Gå væk med den betalingsring! Ellers vil jeg have betaling for at sidde og glo i det offentlige.
8,75 dage = 19687,5kr tak. Træk selv skatten.


Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2011 12:04:07
Svar/Indlæg:
10398/435
Yeah!
S-togtrafikken brudt sammen.
http://ekstrabladet.dk/nyheder...

#17, lol 🤣


Pizzadude
 
Redaktør
Tilføjet:
31-08-2011 12:21:35
Svar/Indlæg:
5363/442
Ja tak til betalingsring! - eller i hvert fald til at man undersøger hvad det giver af fordele/ulemper.

Tænkt nu for helvede i det store perspektiv i stedet for at tænke, åååååh nej - det koster mig penge eller også skal jeg bruge tid på offentlig transport. Det koster jo milliarder i tabt produktivitet, at folk hver evigt eneste dag sidder og venter i bilkøer..

Det burde være sund fornuft, at man ikke bare laver en betalingsring, uden samtidig at man forbedrer den offentlige transport og måske også gør det billigere.

#0 Dine slutninger bygger på antagelser, som der reelt ikke er nogen der ved noget om.

Forhold dig f.eks. til en betalingsring i KBH som der er forslaget - i stedet for straks at tro at man vil lave det samme alle andre steder i landet.. Og elbiler?! helt ærligt, det er der ingen i verden der ved noget som helst om - selv forskerne er i tvivl om hvad fremtiden bringer på den front..


krikke
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2011 12:36:31
Svar/Indlæg:
2335/16
#0
Det er da rigtig at man står som sild i en tønde i den offentlige transport,men det kan du da kun takke de blå for. 😲


#20

Enig. :yes:


#22
E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2011 12:38:11
Svar/Indlæg:
4018/217
#16 "Men kan sige, at derfra hvor jeg bor, (udkanten af Ishøj), og ind til hovedbanegården, kan det gøres på 35min + ventetid ved skift fra bus til tog"

Skal ventetiden ikke regnes med? Når jeg regner rejsetider ud så regner jeg med tiden det tager at komme fra dør til dør. Dvs incl pakering og osv, med offentligt transport incl gå/cykle til bus/tog, tog/bus skift, ventetid, gå fra station/bustoppested til distination.
I virkeligheden burde man også regne tiden imellem busserne køre med i regnskabet. Når jeg får en ide om at jeg skal et eller andet sted kan jeg tage bilen med det samme, hvor jeg med bussen først skal finde ud af hvornår den køre og så vente til at den køre.

#20 "Det koster jo milliarder i tabt produktivitet, at folk hver evigt eneste dag sidder og venter i bilkøer..
" Hvad tror du så ikke det koster i tabt produktivitet at bruge 2-3 gange så lang tid på transport med det offentlige?
Nu ved jeg hvad der sker når der kommer ekstra saktter i danmark. De bliver ved med at være der. Fx registreringsafgiften på biler som kom pga en skæv handelsbalance i 1920´erne var i starten en midlertidig afgift som ville blive fjernet igen når handelsbalancen igen var positiv. Men registreringsafgiften er her jo stadig selv om handelsbalancen mange gange har været positiv.


#23
E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2011 12:41:13
Svar/Indlæg:
4018/217
#21 Gjorde man ikke det før de blå kom til magten? Jov det gjorde man faktisk også den gang.

Hvis nogen er i tvivl om hvad jeg stemmer på så kan jeg sige at i så lang tid som jeg har haft stemmeret har stemt på et rødt parti. Til dette valg bliver det den første gang jeg stemmer på et blåt parti. Og det er kun pga betalingsringen.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2011 12:43:08
Svar/Indlæg:
20170/383
#20

Skal vi tænke i det store perspektiv siger du ?

Så skulle vi måske i stedet se hvordan kommunerne i den grad misbruger borgernes penge. Pengene fosser ud af kommunerne fordi en kommunaldirektør skal have væsentlig højere løn end en direktør i et privat firma. Eller alle de designersager der skal være på diverse kontorer. Eller rejser på 1. klasse osv..

Alle de millioner som bliver misbrugt på kommunerne kunne sagtens bruges andetsteds. Som fx på alle de veje rundt i landet som er i voldsomt ringe stand. Eller denne omtalte betalingsring. med så høje afgifter vi har på biler burde alt det vi kører på være gratis og 100% i orden. Det er det bare ikke.


Kasseren
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2011 12:59:11
Svar/Indlæg:
1814/48
@6 + 7 Det er ikke noget der ligger ti år ude i fremtiden, ifølge Better Place er infrastrukturen klar i starten af næste år.

Deres plan er at ligge batteriskifte stationer over hele landet, de har allerede en fungerende i Gladsakse, som har dig kørende igen indenfor 2 minutter demonstreret på http://www.youtube.com/watch?v... og det kan læses på http://danmark.betterplace.com...

Største problem er at den eneste bil i øjeblikket er en Renault Fluence Z.E. som koster 208.680 kr. og at første års abonnement + oprettelse hos Better Place koster mellem 27.935 og 45.935 kr.(dette er dog med egen ladestander, el, ubegrænset batteriskift og et oprettelsesgebyr på 9.995 kr.)

Interesserede kan se mere på http://danmark.betterplace.com... hvor man også kan booke en gratis tur i deres Renault.


Pizzadude
 
Redaktør
Tilføjet:
31-08-2011 13:00:27
Svar/Indlæg:
5363/442
#20 Man må jo holde tingene op mod hinanden, og selvfølgelig er der nogen hvor det kommer til at tage længere tid. Men hvis det offentlige samtidig forbedres, så den er et reelt alternativ, så er der jo potentielt en masse tid sparet.

Hverken du eller jeg ved reelt noget om hvor stor en tidsmæssig gevinst/tab der vil være, men fuldstændig blank at afvise det er efter min mening bare dumt..

Prøv nu at tænke dig om - man kan jo ikke fjerne registreringsafgiften fra den ene dag til den anden! At den ikke er blevet udfaset forlængst kan man diskutere, men den er og bliver et specialtilfælde.. Du tror måske også at multimedieskatten vil bestå for evigt? - for det vil den jo hvis man skal videreføre dit rationale..

#24 Hvorfor forholder du dig ikke til hvad der diskuteres om, i stedet for at drage alt muligt andet ind i diskussionen? Som jeg ser det må man finde ud af hvilke konsekvenser sådan en betalingsring har - hvis det viser sig at der samlet set er en gevinst, hvorfor så ikke indføre det?


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2011 13:08:37
Svar/Indlæg:
20170/383
#26

Det er dig selv der skriver at vi skal se tingene i det store perspektiv - for helvede.

Jeg synes det er interessant at se hvordan der borgernes penge bruges. Ikke mindst set i forhold til de utroligt dårlige veje vi har i landet - og den kæmpe registreringsafgift der pålægges biler.


#28
E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2011 13:21:21
Svar/Indlæg:
4018/217
#27 Det er også interressant at se hvordan DSB bruger pengene. Først på IC4 tog hvor de ikke vil annullere kontrakten og så på DSB First som bruger 1.000.000.000kr i ud landet på dårlige investeringer. Når det så går konkurs mister DSB så yderligere 700.000.000kr.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2011 13:29:25
Svar/Indlæg:
20170/383
#28

Jeps.. De snakker om velfærdssamfund. Jeg synes efterhånden det lugter mere af et bundråddent system, hvor ethvert tiltag i større eller mindre grad mere handler om at skrabe penge ind end at servicere borgerne.


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2011 13:36:14
Svar/Indlæg:
5474/39
Ja til betalingsring omkring kbh, men byg den lidt udenfor byen. Det har alle andre storbyer med million indbygger.


Pizzadude
 
Redaktør
Tilføjet:
31-08-2011 14:34:15
Svar/Indlæg:
5363/442
#28 Slap af eller sæt dig lidt ind i tingene, at annullere IC4 kontrakten er ikke bare lige sådan til. Det er praktisk talt umuligt at skaffe hyldevare dieseltog, og en hurtigt elektrificering vil betyde en masse spildte penge da togsignalerne skal immuniseres (Noget som alligevel sker når signalerne snart skiftes ud).

Er da helt enig i, at IC4 er en skandale og at det klart kunne være håndteret meget bedre, men verden er slet ikke så sort/hvid hvis som du og tom81 gør det til..


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Pizzadude d. 31-08-2011 14:59:13.


tatoo1956
 
Overclocker
Tilføjet:
31-08-2011 14:35:04
Svar/Indlæg:
1630/101
Hmm, jeg er seriøst gangbesværet så jeg kan ikke bruge offentlige transportmidler, hvad med os i den gruppe?? Hvad med håndværkere og folk med skiftende arbejdssteder mm.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2011 14:44:44
Svar/Indlæg:
20170/383
#31

Sortseer?
Prøv at tænk på hvis man privatiserede kommunerne?

Tænk lige på alle de penge man kunne spare. Man skulle jo pludselig til at tænke lidt over hvad man brugte pengene på.



#34
sail
 
Overclocker
Tilføjet:
31-08-2011 14:51:29
Svar/Indlæg:
306/21
puha, det lugter nok engang af skjulte motiver. Det handler jo netop ikke om at få færre biler i byerne, men om at skrabe flere penge sammen til det offentlige debile cirkus.

Helt analog til den geniale ide med at sætte partikelfiltre på gamle biler, hvor det er dokumenteret fra tyskland at eftermonteret partikelfilter ikke har nogen effekt. Så kan vi lige trække 1000kr ekstra ud af folk fordi det alligevel er for dyrt at få monteret i forhold til bilens levetid.

Eller ideen med el-biler, hvor smart er det at køre i el-bil, hvor strømmen kommer fra et kulkraftværk?

Cigaretter skal være dyrer, men ikke så dyre at folk køber dem i tyskland. Det er åbenbart skide ligegyldigt om folk dør af at ryge, måske skal folk faktisk helst dø lige når de skal på pension og belaste den offentlige kasse?

Det handler 100% om skatteprovenu og ikke en skid om miljø og folks helbred. Hvis man ville kunne man jo let opsætte et kørselsforbud i indre kbh, men det får man jo ikke flere penge i kassen af.


Pizzadude
 
Redaktør
Tilføjet:
31-08-2011 15:01:14
Svar/Indlæg:
5363/442
#33 Hovsa, der manglede lige et "/hvid" - mente ikke at I er sortseere 😳

Selvfølgelig kan der effektiviseres, men at privatisere alting er IMO ikke nødvendigvis vejen frem / måden at gøre det på..


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2011 15:08:47
Svar/Indlæg:
20170/383
#35

Det var skam også bare et tænkt eksempel.
Jeg er godt klar over verden slet ikke er sort og hvid. Men blot at det er skræmmende så mange af borgernes penge der bliver brugt på alt muligt andet end det de egentlg skal bruges til - Nemlig service.


tatoo1956
 
Overclocker
Tilføjet:
31-08-2011 15:13:36
Svar/Indlæg:
1630/101
#34 - hvis du så TV med ham X'en, så er luften (udstødningen) ud af køretøjer med "rigtige" partikelfiltre renere end da den kom ind i luftfilteret 😲 . Bare til info, de ér noget værd hvis det er de rigtige filtre.


Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2011 15:25:38
Svar/Indlæg:
8947/160
34# Ja, en elbil der kører på strøm fra et gammelt kulkraftværk er jo også hul i hovedet. Miljøspørgsmålet er en kompliceret sag. Tag feks en vindmølle, den bliver faktisk ikke grøn før den næsten er blevet for gammel = 20-30 år. Det højkvalitets stål, glasfiber, kobber osv osv, sviner så meget at producere at man kunne have lavet samme mængde strøm med olie eller kul og stadig have svinet det samme eller mindre end en af de kæmpemøller. (set over 20-25 års produktion) 😲 Og en lille smart bil der kører 16-20km/l men kun holder 8-10 år, og desuden skal have skiftet dele tit pga billige materialer. Sådan en bil, som ellers bliver anset som "grøn" og miljørigtig er det jo slet ikke. Så hellere en gammel audi der har kørt fint i 20 år og fået skiftet et minimum af reservedele. Når stykket bliver gjort op er det den lille bil der har svinet mest. Faktisk er en af de mest "miljørigtige biler en US bil, en willys jeep, en mindre model der har været produceret i rigtig mange år, og som er meget enkel, har få dele osv. Selvom den kører med v6 motor er den blandt de mest miljørigtige biler der findes når man tæller det hele med. Så JA,. Miljø er mange ting.


#39
sail
 
Overclocker
Tilføjet:
31-08-2011 15:26:32
Svar/Indlæg:
306/21
#37 prøver såvidt muligt at undgå den slags programmer, det er ikke sundt for mit blodtryk. Men det sidste jeg hørte var at man kun monterede virksomme filtre på busser før de skulle til syn, og så eftermonterede defekte filtre når de var gået gennem syn.


#40
sail
 
Overclocker
Tilføjet:
31-08-2011 15:30:03
Svar/Indlæg:
306/21
#38 Der er bestemt mange ting der skal tages i betragtning, men dansk strøm er jo stadig primært fra kul.


tatoo1956
 
Overclocker
Tilføjet:
31-08-2011 15:34:29
Svar/Indlæg:
1630/101
#38.. enig, husk at vi liige skal have slukket vulkanerne også - de sviner mere i minuttet end vi mennesker i mange århundreder.

#39 - jeg ææælsker at få mit blodtryk højt op, så nyder jeg antiklimakset mere, når Gucci-Helle med vovsen Willy kommer frem på skærmen 😛


#42
sino
 
Enthusiast
Tilføjet:
31-08-2011 15:35:50
Svar/Indlæg:
502/4
Jeg tror ikke, i skal være så bange for betalingsring foreløblig.
Det er en "stemmesøger" og et flop fra søvnige Villy. 😴


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2011 15:50:44
Svar/Indlæg:
5474/39
#38

tror ikke på V6 motor bil er verdens mest grønnebil. Jeg tror mere på Svensk produceret bil, da de for meget strøm igennem deres vandværker.

Angående holdbarheden på ting, så er mange ting bygget til kunne holde max 2-3 år. Hvor man før i tiden byggede ting til at skulle holde evigt. Dette skyldes, at man fra produktionsomkostningerne kan for mindsks den vej. Hvis du laver et produkt, som holder for godt, så for kunden ikke behov for købe igen.

angående bilen, så er det en luksusvare i Danmark. Dette er nok mange mennesker, som ser det være et normal vare. Det er en luksusvare og derfor er det så dyrt have.

Angående vores gennerale levestandart, så bliver vi nok nødt til snart gå lidt ned, da der bliver flere og flere mennesker i denne verden. Dette sker meget hurtigt indenfor de sidste 200 år. Hvor jordensbefolkning er 7 dobbelt. Folk i Afrika, som har det svært også vidre.
Dette skyldes nok også sex-status idag, men ligger hånden mod hovedet.

Shadowhunter - Hvis man ikke kæmper for sine ting vinder man aldrig noget. Hvis man kun ser problemer er det svært se andet.


tatoo1956
 
Overclocker
Tilføjet:
31-08-2011 15:54:58
Svar/Indlæg:
1630/101
#43 - Rigtigt at hvis man ikke kæmper for sine ønsker.. så får man intet. Jeg kæmper hermed for at der - IKKE bliver en betalings-skattering. Jeg vil ikke kun se problemer.. så slukker for TV når Helle og Willy Vov kommer på skærmen 😀


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2011 15:59:00
Svar/Indlæg:
20170/383
#43

Tror du misser pointen.

Det #38 mener er hvis man tager hele bilen i betragning. Altså produktion af den osv.

Det er egentlig ligemeget hvad du mener. Fakta er fakta. Og det Shutdown snakker om er faktisk fra en stor international undersøgelse der blev lavet over en masse bilmodeller, for at finde ud af hvilke biler der forurener mindst, totalt set.

Nu må du satme holde. En bil er IKKE en luksusvare. Det er en nødvendighed, ikke mindst en nødvendighed for langt over halvdelen af befolkningen.


Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2011 16:17:05
Svar/Indlæg:
10398/435
#20, Ventetiden bliver jo bare flyttet fra bilkø over til det offentlige.

Endvidere..

Forsiden af FDM's Motor, frisk fra postkassen:

Danske bilejere flås i skatter og afgifter -
Fra dig til staten: 20.000 om året.
http://www.fdm.dk/nyheder/nye-...

I en anden artikel skriver de:
"S og SF hævder også i deres oplæg, at "Luftforurening og støjniveau i København vil falde mærkbart som følge af betalingsringen".
Dette er dog ikke korrekt, da kilden til lokal forurening kommer fra sodpartikler fra dieselmotorer uden partikelfilter samt kvælstofoxider (NOx'er) fra de fleste dieselmotorer. En Bil med benzinmotor og katalysator bidrager ikke til disse to luftforureningsproblemer. Da 7 ud af 10 biler i Danmark er benzinbiler med katalysatorer, vil de fleste bilistser dermed kommer til at betale en bomafgift på et faktuelt forkert grundlag. Samtidig skal trafikken halveres, før det opleves som en mærkbar ændring i støjniveauet".


#47
sail
 
Overclocker
Tilføjet:
31-08-2011 16:26:46
Svar/Indlæg:
306/21
#46 Præcis min pointe, miljø og helbred er jo ikke vigtigt det handler alene om skatteprovenu.


Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2011 16:48:07
Svar/Indlæg:
10398/435
Cheap modding forslag: Jord + vand + skovl + nummerplade.
Mid-end mod: Velkro + 51x12cm plastplade.
Alternativ mid-end: http://www.youtube.com/watch?v...
High-end: James Bond style mod.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2011 16:53:32
Svar/Indlæg:
20170/383
#48

Haha.. Det er så fedt det ham Geo gør 🙂


#50
E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2011 17:31:24
Svar/Indlæg:
4018/217
#48 Elsker også bare den video 🤣

#43 "angående bilen, så er det en luksusvare i Danmark" Pff comeone. Jeg må gå ud fra du bor i en by med god offentlig transport og har ikke prøvet at skulle til steder hver dag som ligger et stykke væk fra en togbane.
Der går en bus 100m fra hvor jeg bor men det tager 1 time og 15 minutter at komme til skole med bus og tog. Imens tager det 30 minutter med bilen. Dvs jeg vil spilde 1 time og 30 minutter hver dag hvis jeg tog bus og tog. Eller 13,75 dage om året.


#51
E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2011 20:36:56
Svar/Indlæg:
4018/217
Forstår ikke at der ikke er nogen ny facebook gruppe imod betalingsringen. Hvordan opretter man en facebook gruppe?


Kasseren
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2011 20:52:26
Svar/Indlæg:
1814/48
@51 funktionen Opret Gruppe finder du i venstremenuen Grupper, kommer under dine Favoritter og Applikationer.

Der findes forresten allerede en gruppe imod betalingsringen http://www.facebook.com/pages/...

Ligesom der er en der ønsker en i Aarhus http://www.facebook.com/group....


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Kasseren d. 31-08-2011 20:56:53.


Teresa
 
Moderator
Tilføjet:
31-08-2011 21:04:41
Svar/Indlæg:
2458/91
Hvis der indføres en betalingsring så sparer vi 650 kr på prisen på off transport om måneden. Derudover indsættes der flere toge, så min kæreste sparer min. 20 min transport om dagen...

Vi er FOR en betalingsring.. og vi bor inde i den... Det er vores gade bilerne fjernes fra...

Det er meget let for folk der bor udenfor København at sige at de ikke vil have ringen. Det er ikke dem der bor i larmen og osen døgnet rundt.
De sætter sig ind i deres varme bil om morgenen og kører turen til Kbh, på trods af muligheden for off transport. Det er ikke jer der står frysende og venter på bussen fordi der ikke er penge nok til flere afgange... og samtidig er offer for bilerne der tilsprøjter én med snesjap/mudder når de kører forbi en på en våd vej.

Se dog at komme ud af bilerne og ind i metro/tog/bus... Så svært kan det da ikke være... Det larmer mindre... det er sundere, det forurener mindre og det er BILIGERE...


Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2011 21:17:41
Svar/Indlæg:
10398/435
#53, Jep. Prædk' det til de 200.000 biler som krydser ringen per dag.

Jeg betaler 875kr/mdr eller bruger 1 time mere i transporttid om dagen. Så sparer du 650kr / 20 min.

Bor selv i den.

Anyways. Hvis folk kan spare 650kr/mdr, så er der til en brugt bil om 4 år 🤣

Lækkerier og tabte arbejdsdage.
http://politiken.dk/tjek/sundh...



Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2011 21:31:40
Svar/Indlæg:
5474/39
#50
Jeg er fra 6715. (Esbjerg provinsby området) Så nej jeg har max en 30 min i skole på Cykel. Hvis jeg tager min Sejt livet Mazda 323 LX, 1.3I motor, så tager det måske maks 15 min i "myldretiden". Det er oftes værste omkring klokken 16 ud af byen, men dog kan 30 minutters tid gøre meget ved køen. Diverse små lokale genveje igennem. Alt efter hvor jeg er henne er det muligt tage motorvejen ud af byen. Så køre fra når jeg er udeved provinsområdet.
Esbjerg er en lille by i forhold til Kbh, odense, aalborg, aarhus og Hamborg.


Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Shadowhunter d. 31-08-2011 21:37:34.


Illgor
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2011 21:33:29
Svar/Indlæg:
512/68
#38 - Ved ikke hvor du har din info omkring 20 års levetid før en vindmølle har "tjent" egenproduktion i CO2 ind.
Efter hvad jeg har læst mig til og feks dette link er det nærmere under et år http://avisen.dk/saa-hurtigt-b...
(dog skriver de at havvindmøller er længere tid om det)

Desuden kan nævnes med elbiler at selvom de bruger strøm fra kulkraft så har de den kæmpe fordel at der er nul forurening der hvor den er, hvilket feks kan være i byen. Ofte co2 udslippet også mindre per kilometer for en elbil end benzinbil.

Jeg mener heller ikke at der er nogen vej udenom en betalingsring. Mener dog klart at man så evt skal gøre alt offentlig transport gratis og langt mere tilgængeligt. Flere forsøg viser at gratis offentlig transport slet ikke er sindsygt dyrt (altså set i forhold til mistede indtægter) grundet en kæmpe besparelse i administration/billetter mm.
Så ville antallet af biler falde drastisk og det offentlige ville kunne transportere folk endnu hurtigere rundt. Klart mener jeg også at erhverv skal have lempede udgifter da det jo alligevel bliver os selv der skal betale den ekstra udgift.
Tænk også på ekstra penge til cykelstier kunne give et kæmpe løft på hvor mange der tager cyklen - hvilket igen giver fordel i forhold til folkesundhed osv. Der kan spekuleres i mange fordele.


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2011 22:06:56
Svar/Indlæg:
5474/39
#48
Tja så er der os vestjyder, hvor det er forholdsvis nemt få en pakeringsplads. velcro ikke er nødvendigt, hvis der er mange i byen så er der altid plads i p-huset.
Det er gratis parker i indre by. 🙂


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shadowhunter d. 31-08-2011 22:07:43.


#58
E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-09-2011 12:08:28
Svar/Indlæg:
4018/217
Ingeniører: Nej tak til betalingsring.
http://ing.dk/artikel/122015-i...
læs evt også kommentarene.


#59
E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2011 16:08:57
Svar/Indlæg:
4018/217
Så er det idag vi skal stemme.


Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2011 16:14:31
Svar/Indlæg:
10398/435
http://www.youtube.com/watch?v...

Holdt lige ved dem og kunne ikke lade være med at smile og sende en thumbs up. 😀


#61
E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2011 16:16:08
Svar/Indlæg:
4018/217
#60 Jeg så dem også i morges da jeg kørte ind til kbh. Super fedt gjort 😀


Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2011 16:19:15
Svar/Indlæg:
10398/435


SoundWave
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2011 16:19:27
Svar/Indlæg:
3011/103
#60
Kørte forbi dem på cykel ved Zoo, og overvejede da om jeg skulle give thumbs up 😀


#64
E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2011 18:11:36
Svar/Indlæg:
4018/217
#62 Haha flere af mine venner har omtalt den der video med metroen i japan. Har dog aldrig selv set den før nu.

Det er jo fuldkommen sindsygt hvor tæt folk står. Gad vide hvor mange der dør pga at blive mast om året i disse tog?
Tror også at sygdomme kommer til at ramme langt bredere nu når 50% flere skal køre i offentlige transportmidler.


#65
sino
 
Enthusiast
Tilføjet:
19-09-2011 15:27:26
Svar/Indlæg:
502/4
Jeg må trække mit indlæg #42 tilbage.
I får en ring der koster kroner. Radikale er med på den, ikke at det forbavser mig, men hvad der forbavser mig er, at den lille oversete overborgmester, tidligere justitsminister, nu går ind og vil ha' ringen ændret!
Det er interessant. Hvem tænker han på?


#66
Riis
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2011 17:40:46
Svar/Indlæg:
4657/53
Hvis i vil ha en renere København, så skulle i forbyde de skibe der bruger bunkerfuel/ fuelolie som sejler i Øresund.
Samt alle de diesel busser.

Bare Mærsk og hans skibe forurener lige så meget som 9 milliarder biler og lige så meget CO2, som hele Danmark.
Og fordi 2/3 af luftforureningen i Danmark kommer med vinden udefra.

Hvorfor skal man så straffe Danskerne for noget i ikke er med til.


Ciric
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2011 17:57:56
Svar/Indlæg:
1881/22
Fordi der er en mere akut grund til at indføre betalingsringen ...trængsel på vejene. At betalingsingen måske så ikke er den mest elegante model, er en anden sag.


Rasmus66
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2011 18:08:18
Svar/Indlæg:
8762/174
#67

Det er sku da klart der er trængsel på vejene derover når de flytter alt hvad der hedder virksomheder og alt mulig andet lige inden eller uden for københavn. Det vil jo skabe et trafik kaos uden lige.

Men den diskussion må vi tage en anden dag.

Jeg er dog ikke helt imod en trafikring, men det skal laves på en bedre måde ind den lappe løsning de har kan i nu.