Jeg er på udkig efter en NAS server, med en rimelig stor datakapacitet, som jeg skal bruge herhjemme. Jeg har dog ingen erfaring med skidtet, dog har jeg læst om deres funktion og syntes det virker noget smartere end eksterne harddiske.
- Er de svære at sætte op og få til at arbejde med Win7?
- Hvordan fungere driften? Er det blot som at klikke sig ind på et almindeligt drev, eller er det igennem sin browser?
- Hvilken skal jeg vælge?
Krav: - Trådløs - Min. 4GB kapacitet (diske behøver ikke være med) - Meget gerne kompakt - Brugervenlig
Altså den Synology DS710+ jeg har er slet ikke besværlig at sætte op. Jeg har ikke prøvet dem fra Qnap, men tror det er samme princip. De kører fint med Win 7. Driften på min kører ubeklageligt og har kørt i flere måneder siden jeg fik den. Tror bare du skal vælge de rigtige diske at smide i, så de er vandt til at kører 24/7.
Du kan jo, tilknytte et netværksdrev til den, så den bare popper op som en ekstra computer på dit netværk. Simpelt og lige til. Når du skal ind og konfigurere den er det igennem en browser.
Hvad du skal vælge er helt op til dig selv. Der er en masse tests omkring dem.
Det at den skal være trådløs, kan du jo bare smide den i din router. Så er den tilgængelig på dit trådløse netværk og det almindelige.
Mener du ikke 4 TB plads? For så er det en med min. plads til 2 diske i.
Ja, prisen er høj. Men du får også et godt stykke hardware som du kan bruge til rigtig mange ting. Der findes dog andre som er billigere end den jeg har.
Har smidt en masse film op på min og musik, alt dette streames til mine Boxee boxes til stuen og soveværelset. Kan snildt streame BD og gøre andet på samme tid. Derfor valgte jeg en med masser af RAM i.
Jeg har testet (og selv købt) denne ICY BOX 6220 NAS og medieserver.. og jeg er virkelig begejstret og glad for den. Mine kunder og venner bruger den også flittigt til at se /dele vores fælles ting med. Her er linket: http://hwt.dk/Test/21499/Icy-b...