.mkv er vel bare containeren som oftest indeholder netop mp4 eller h264. Men ellers er Sintel tit brugt til den slags. http://ftp.halifax.rwth-aachen...
Der er også Big Buck Bunny, som er i flere forskellige formater - dog ikke .mkv. Men der vil i hvert fald være grundlag for sammenligning af H264, MP4 og Ogg.
Jeg må sige at helt flydende kørte de ikke, men meget tæt på. Gi kørte fint, men den er 720p. Ironman kørte flydende, men den var ikke så kompleks mht lydspor.
Men da mkv ikke er et format, men et container format, så kan en anden firmware (testet med evolution 2.0 r2), og især lyd og video format som understøttes i hardwaren kan gøre en forskel...
Jeg kan dog sige at afspillersoftware også gør en forskel, da mvideoplayer kørte det næsten perfekt.
Da den alligevel ikke kan vise 1080p på skærmen skal det være via hdmi..
Tror den midlertidige konklusion er at med den rigtig video / Audio indstilling på sin mkv, rigtig afspillersoftware og evt en anden firmware så kan man godt afspille 1080p, men der er ikke nok CPUkræfter hvis dette ikke er opfyldt kan det knibe..
#10 firmaet er et firma som jeg kender igennem mit arbejde, da ejerens mand er direktør for en af vores leverandører havde taget et par Dropad med vi sad og legede med. Da jeg havde set en del historier om dårlige tablets og jeg synes at iPad, Galaxy tab er noget dyre, så fik jeg aftalt at jeg kunne låne en til test...og jeg kommer til at savne den når jeg sender den tilbage...
#11 rigtig mange tak for svaret, nu er jeg ikke så mistænkelig for at bestille den da det ikke bare er et "random" firna, men se det fra min side, det ser godt nok mistænkelig ud at eneste hardware de sælger er den dropad. =) derfor jeg spurgte, flere ville nok have gjort samme som jeg.