#4/#5
Den disk-tunge del vedrører en temmelig stor MySQL 5 base og CPU loadet kommer fra webserveren hvor der jævnligt kører et par temmelig heftige PHP scripts. Under normalt brug er serveren absolut ikke belastet men i disse spidssituationer skal maskinen levere hurtigere, og gerne så hurtigt som muligt.
Når jeg bevidst ikke går efter et c206 board er det fordi jeg ikke ved hvor længe denne hardware skal tage sig af dette job, og skulle det ske - indfor rimelig tid - database og webserver flytter andetsteds hen, vil jeg stå tilbage med en "normal" pc, som jeg så kan smide et par grafikkort i.
På det jeg kan læse mig til vil det derfor ikke kunne betale sig, hverken på pengepungen, eller på støjniveauet at gå Xeon vejen.
#6 - Selvom jeg skriver at CPUens ydeevne er vigtig, er det først og fremmest disksystemet der i dag er den store flaskehals. Når jeg vælger i7 til at begynde med er det for at være på den sikre side. I5 kunne sikkert være et glimrende alternativ, men så stor er prisforskellen heller ikke at det vælger budgettet. Extreme versionen af den gamle i7 serie koster stadig en bondegård og så slipper jeg vist ikke for det store vandkøler kit, hvis jeg skal holde støjniveauet nede =)
Foreløbig tak til alle for feedback. Kommentarer til mit setup, og andre forslag modtages selvfølgelig gerne, men for nu, tror jeg bliver ved min første indskydelse, I7-2600K.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Alminox d. 07-09-2011 22:16:09.