Hehe, 3 måneder, så kommer Intel med Ivy Brigde, så tror jeg at Bulldozer for alvor for kamp til strengen
Inden vi retter blikket mod Ivy Bridge, så burde vi måske først undersøge om Bulldozer i det hele taget kan give Sandy Bridge kamp til stregen?
Der er meget der indikerer, at Bulldozer med nød og næppe kan følge med en Sandy Bridge....og i de fleste tests får den faktisk klø. På den anden side kan det heller ikke udelukkes, at Bulldozer er blevet optimeret og performerer bedre end de første tests/samples viste....så indtil videre så kan man kun håbe på, at AMD giver Intel kamp til stregen så begge chip-producenter kan stramme ballerne og give hinanden hårdere konkurrence, hvilket i sidste ende vil gavne os slutbrugere med udviklingen af bedre og mere højtydende processorer.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Ali d. 08-09-2011 18:35:00.
Så ved vi altså, at Bulldozer vil konkurrere direkte med Sandy Bridge's i5/i7 - i desktop/workstation segmentet. Det bliver virkeligt spændende at se hvilke serier af processorer de sender ud på markedet. Sikkert er det i hvert fald, at AMD har rigtig mange nye chips i støbeskeen og at vi få dem at se efterhånden som udfasningen af de gamle chips gennemføres.
@8 Det ville være mere korrekt at sige at Zambezi eller AMD FX serien skal konkurrere med i5 og i7. Bulldozer er trods alt kun CPU arkitekturen, hvor de andre er navnene på hele processoren i forbrugerversionen.
Ved ikke om det har været postet før, men tankguys fra overclock.net, der har sin egen hardware butik, har smidt lidt pre-order priser op for en række bulldozer CPU'er :D
@8 Det ville være mere korrekt at sige at Zambezi eller AMD FX serien skal konkurrere med i5 og i7. Bulldozer er trods alt kun CPU arkitekturen, hvor de andre er navnene på hele processoren i forbrugerversionen.
Enig...det var faktisk også det jeg mente med desktop/workstation modellerne. 🙂
#10 Priserne ser da meget fornuftige ud, men tror priserne til, at starte med vil ligge 30-50 % over de nævnte priser og vil på sigt senere sandsynligvis stabilisere sig 20-25 % over de amerikanske priser når told/moms bliver lagt til.
#7 det var mest for ikke at hælde benzin på til en flamewar, at jeg ikke skrev at bulldozer ville være håbsløst bagud. Men ja, bliver spændende at se om, den kan komme på højde med sandy brigde. Man kan håbe at den gør det, så kan vi få nogle vildere cpu'er 😀
alt det det med bulldozer, ikke kan følge med sandy bridge skal man tage med gran salt. alle de benchmark som er lavet, er fake læste jeg i notat. amd tager afstand, med påstande om der lavet bencmark på bulldozer. jeg kan kun tolke at amd holder mund indtil udgivelse af bulldozer. det kan også tolkes det bliver meget krafigt cpu.