Elitebruger
Tilføjet:
08-09-2011 22:16:28
Svar/Indlæg:
3329/182
Hej alle
Har kørt med samme udstyr i meget lang tid. Standard Telenor modem efterfulgt af en Zyxel trådløs router.
Dette har altid kørt godt, hvorefter jeg er flyttet til ny adresse i samme by. Abonnement er det samme, udstyret er det samme, men jeg har kun internetadgang på den pc der er koblet til router med netkabel - wifi virker af og til på min bærbar, men har faktisk ikke virket de sidste to dage.
Min ene radio kan ikke hente IP-adresse og melder fejl ved DCHP-serveren. En anden radio virker fint, men mister af og til forbindelsen i en periode af 5-10 sekunder.
Mit mediecenter kan heller ikke forbinde.
I desperation om at det nok var routeren der var gået til har jeg købt mig et nyt modem med indbygget wifi og router, så er jeg fri for to stykker hardware.
Problemet er blot det samme igen? I Windows på de maskiner der ikke kan forbinde ordentlig og få netadgang står der blot at Windows identificere netværket og jeg får kun begrænset adgang. Nogen gange kan jeg slet ikke forbinde overhovedet.
Er der nogen netværkseksperter derude der kan fortælle mig hvilken trolddom jeg er blevet forbandet med? Syntes det virker meget mærkeligt 😕