WiFi netværk problem

Diverse d.  08. september. 2011, skrevet af epi^zepto
Vist: 780 gange.

epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-09-2011 22:16:28
Svar/Indlæg:
3329/182
Hej alle

Har kørt med samme udstyr i meget lang tid. Standard Telenor modem efterfulgt af en Zyxel trådløs router.

Dette har altid kørt godt, hvorefter jeg er flyttet til ny adresse i samme by. Abonnement er det samme, udstyret er det samme, men jeg har kun internetadgang på den pc der er koblet til router med netkabel - wifi virker af og til på min bærbar, men har faktisk ikke virket de sidste to dage.

Min ene radio kan ikke hente IP-adresse og melder fejl ved DCHP-serveren. En anden radio virker fint, men mister af og til forbindelsen i en periode af 5-10 sekunder.
Mit mediecenter kan heller ikke forbinde.

I desperation om at det nok var routeren der var gået til har jeg købt mig et nyt modem med indbygget wifi og router, så er jeg fri for to stykker hardware.

Problemet er blot det samme igen? I Windows på de maskiner der ikke kan forbinde ordentlig og få netadgang står der blot at Windows identificere netværket og jeg får kun begrænset adgang. Nogen gange kan jeg slet ikke forbinde overhovedet.

Er der nogen netværkseksperter derude der kan fortælle mig hvilken trolddom jeg er blevet forbandet med? Syntes det virker meget mærkeligt 😕
jønner
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-09-2011 22:54:00
Svar/Indlæg:
1082/13
Lyder som om at der er flere der kører på samme kanal som dig og derfor forstyrrer det hele
tjek evt. med netstumler og vælg en ledig kanal
http://www.netstumbler.com/dow...

nu skriver du ikke hvilken ny router du har købt ?
nogle dual band routere kører mere stabilt ved at slå 40 mhz fra


epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2011 06:21:19
Svar/Indlæg:
3329/182
#1 Jeg vil lige prøve at arbejde med det når jeg kommer hjem fra arbejde.

Det er en Zyxel ADSL2+ N Router

Jeg glemte måske også lige at nævne i min tråd at hvis jeg opretter et hotspot med min mobil, så er der absolut ingen problemer overhovedet med hverken radioer eller pc'er.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af epi^zepto d. 09-09-2011 06:22:41.


epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-09-2011 12:46:51
Svar/Indlæg:
3329/182
#1 Det hjalp at skifte kanal, fandt dog også ud af at hvis jeg blot var tæt nok på routeren havde jeg ikke problemer med at connecte til netværket med de andre systemer.

Men nu er problemet altså væk, ved at have skiftet kanal.

Tak for hjælpen 🙂


jønner
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-09-2011 16:32:02
Svar/Indlæg:
1082/13
Godt at du fik det til at køre :yes: