Hej drenge, jeg har bestilt en Corsair Force GT 120 disk - men det er grundet den høje IOPS (85.000) da jeg skal have et Grafikkort mere i, er der ikke længere plads til mit Revodrive.
Den høje read write speed som er specificeret, kan man sjældent bruge til noget alligevel.
Så nu kommer spørgsmålet, hvis den nye SSD er DOA, hvad skal man så erhverve sig istedet? Crucial M4 virker til at være en noget outdated model?
Og Intels 510 model er først hurtig når man rammer de 250GB. Og synes ikk lige jeg kan finde 3500 til en SSD i mit budget lige pt.
Og den er netop god til alle de vigtige ting, der ER netop andet end max read/write. i opstart af div programmer, windows osv slår den faktisk de "hurtige" ssd med sandforce ctrl. 😉 og det gør den "gamle" crucial C300 også. Og den meget solgte vertex 2 er også bedre i mange af de discipliner end de nye.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shutdown d. 10-09-2011 23:32:37.
Der er nu en Crucial C4 på vej til mig Mandag. Så jeg satser på at være kørende tirsdag/onsdag næste uge. Er glad for der var nogen der råbte vagt i gevær, for jeg havde set M4 som en gammel generation Disk 🙂
#5 Jeg ved godt der er andet i livet end 550mb/s read/write - for hvor tit har man egentlig brug for det? Det jeg er mest interesseret i er bare at det går lynende hurtig når jeg browser rundt på min computer.
#6 Problemet ved Kingston er bare deres controller er fuldstændig den samme som er skyld i problemerne med alle de andre nye SSD'er. Så det tør jeg sgu ikke løbe an på 🙂
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af myrizzle d. 11-09-2011 10:02:57.
Jeg kan garantere at din nye crucial m4 er hurtig når du ryger rundt i dit windows miljø. Lige nu er min "primære" maskine (den med c300 i) på standby imens jeg venter på et ekstra 480gtx. Min s1366 "legemaskine" med alm disk er næsten ikke til at holde ud at sidde ved. Når man først er vant til en hurtig ssd er det virkelig svært at gå tilbage til alm pladedisk, også selvom det er en hurtig 1tb med 64mb cache. gaaaaab 😳 :no: Ønskes: ekstra ssd til bench/legemaskine.!!