Nemt-i-Gang installation af bredbånd (gør det selv).

Diverse d.  11. september. 2011, skrevet af Elitesoldaten
Vist: 1016 gange.

Elitesoldaten
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2011 15:16:34
Svar/Indlæg:
2038/121
Hej.

Jeg flytter i ny lejlighed pr. 1 oktober og Syd-Energi som er min fiber udbyder kan ikke tilbyde fiber på min adresse så derfor skal jeg have bredbånd.
Jeg har valgt dansk kabel TV og har besluttet mig for hastigheden osv, jeg står nu ved valget om hvorvidt jeg vil betale 700kr til en tekniker for at trække kabler osv eller om jeg vil gøre det selv og så er det jeg tænker hvad det helt præcist indebærer at gøre det selv.

Har ringet og snakket med Dansk Kabel TV og de sagde en masse som jeg egentlig ikke forstod ret meget af, noget med delefilter eller hvad ved jeg.

Jeg har arbejdet et år som IT-supporter så jeg har arbejdet i store krydsfelt, patchet osv så jeg har da lidt snilde hvad angår kabeltræk men kunne godt tænke mig at vide, helt konkret sort på hvidt hvad "Nemt-i-Gang installation indebærer.

Er der en venlig sjæl herinde der har kastet sig ud i det før som vil bruge lidt tid på at forklare mig hvad det går ud på.

Mvh
Elitesoldaten
Swayde
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2011 15:26:19
Svar/Indlæg:
2246/14
det plejer at være "sæt stikket der følger med routeren i telefonstikket"...
jeg har altid installeret selv, jeg gjorde det vidst første gang da jeg var 12-13 år.. alle de dele du skal bruge plejer at følge med...
det bedste råd jeg kan give er: gør det selv...

EDIT:
jeg har gjort det med cybercity, tdc og fullrate, der har ikke været nogle problemer... (kun privat for familie)
som regel hvis der er problemer skal tdc ud og ordne det, og så koster det ikke dig noget, hvis du har sat modemet rigtigt op... (sat det i stikket...)


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Swayde d. 11-09-2011 15:28:03.


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
11-09-2011 15:26:34
Svar/Indlæg:
4981/47
Teknikker besøget er vel fra TDC til den pris ?

Du burde ikke have brug for at få en teknikker ud medmindre du skal have sat en ny telefonforbindelse op på addr. 🙂


Jet
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2011 15:46:55
Svar/Indlæg:
129/16
Du kan læse lidt om det på denne side
http://www.danskkabeltv.dk/med...

Det der skal gøres er følgende:
-Der skal sættes et filter på dit antennekabel der går ind i huset/lejligheden
-Fra filteret og ned til modemet bliver der sat et antennekabel på (et der sættes direkte i modemmet = du kan ikke bruge det som er i væggen)

og så skal de bare tildele dig adgangen fra deres boks hvor den nu står.

Det er rimelig simpelt, dog havde vi i sin tid til at sætte filteret på, men det er faktisk bare en form for en fordeler og ikke andet, så det er forholdsvis nemt selv at sætte op.


Teresa
 
Moderator
Tilføjet:
11-09-2011 15:55:25
Svar/Indlæg:
2458/91
For lige at undgå at dette "delefilter" virker for overskueligt... Da jeg var bredbåndssupporter.. det er dog en 4-5 år siden nu... der var "filteret" ikke andet en en form for klods der bare sættes uden på telefonstikket/eller dér hvor signalet kommer fra. Nogle behøver den andre ikke. Dengang kostede de 50 kr eller lign. Og det er lige til at sætte i kontakten og derefter sætte kablet til modemmet i på den anden side...

Ellers let at gøre selv. Alt står i medfølgende brugsforvirring...

keine hexerei nur behändigkeit....


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Teresa d. 11-09-2011 15:56:43.


Swayde
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2011 17:47:24
Svar/Indlæg:
2246/14
#3+4
dammit... jeg læste bredbånd som ADSL... 😴


gandalf18
 
Ny Skribent
Tilføjet:
11-09-2011 18:02:17
Svar/Indlæg:
5678/460
til det med "gør det selv" ka jeg huske da jeg fik cybercity da jeg flytted ud for mig selv ....jeg bestilte gør det selv men de sagde der skulle en tekniker ud og gøre mit stik klar selvom min tidligere beboer havde haft cybercity ..nå ok jeg stilled router op og ledning osv. og fik det hele stillet klar og vented på tekniker ....han kom han så jeg havde tilsluttet det som det skulle og det var det eneste han var blevet hyret til ...så vi stod og snakked i 20 min for mine penge ...flot 800kr tekniker og vi står og snakker i de 20 min han skulle ha brugt på at sætte det op ....så jeg giver ikke en skid for de pengegriske ISP


CerB
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2011 18:33:49
Svar/Indlæg:
392/18
du skal bare trække kabelet fra hvor antennesikket kommer ind i huset til hvor modemet skal stå. ikke andet, ikke noget med at sætte noget op eller andet, bare et løst kabel, så kommer der en tekniker og slutter det til.


Elitesoldaten
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2011 19:10:41
Svar/Indlæg:
2038/121
Men alt det der er nødvendigt følger med i pakken ikke sandt?


CerB
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2011 21:38:17
Svar/Indlæg:
392/18
Kom online med hjælp fra vores montør!

Du modtager det nødvendige udstyr med posten og trækker kablet fra det sted, hvor antennekablet kommer ind i din bolig og frem til det modtagne modem.

Vores montør kommer på det aftalte tidspunkt og tilslutter modemmet og går ikke, før modemmet har forbindelse!

Det tager ca. 2-3 uger fra bestilling til du er online.

citat slut, som sagt skal du bare trække et kabel.


Elitesoldaten
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-09-2011 18:42:12
Svar/Indlæg:
2038/121
Okay.. Så går det nok, jeg siger så mange tak til jer allesammen 🙂