Jeg skal have en ny arbejdscomputer på arbejdet og jeg har fået et maks beløb på 8000 kr, ikke en krone over!
Vi har allerede et GTX 470 AMP grafikkort til den.
Så er der en venlig sjæl herinde der kan hjælpe mig med at samle en super pc, som skal kunne administrere foto og video redigering, og små 3D renderinger.
Bundkort Asus P8Z68-V PRO DDR3 SLI/CFX DVI VGA HDMI
Tower Define R3, No PSU - Black Pearl
Ram Corsair DDR3 PC1600 16GB CL9 kit VENGEANCE
PSU Corsair TX Series V2 750W 750TX 80+ Bronze
cpu køler Arctic Freezer 13 Limited Edition CPU-Kühler - 92mm
7900 kr
... jeg kan ikke blive enig med mig selv om jeg skal have mig en SSD eller Sata HDD... Jeg skal faktisk ikke bruge en stor HDD da vi gemmer alt færdigt på en server.
Så kan du vel lige så godt nuppe en SSD på ca. 250GB som det eneste lager. Jeg synes det virker som et lidt overkill bundkort og PSU, men det styrer du naturligvis selv.
et z68 transcoder mange gange hurtigere hvis du får brug for det... (en 2-4 gange hurtigere) jeg havde taget en ssd istedet for en raptor... drop arctic cooling køleren, stock er næsten lige så god... ellers er en 212 god : http://www.edbpriser.dk/Produc...
det her "ASRock Z68 Extreme3 Gen3" som i foreslår, det dækker alle mine behov? og det holder 100% ? Så kunne jeg da evt snuppe sådan et istedet, hvis ikke i har andre forslag
Det er virkelig en dødssynd idag at bygge high-end UDEN ssd, det skal der altså bare i. Jeg kan forstå du så ikke selv har haft en ssd, for hvis du havde ville du ikke undvære 😛 Jeg garanterer du bliver glad for en ssd. Jeg ville så tage en M4 fra crucial, den fejler ikke og er hurtig alle de rigtige steder.
Prøv at læse en af de 100 tråde der er omkring ssd herinde. Der er andre ting der er vigtige end høje read/write tal på en ssd. Og alle dem med sandforce controler (sådan en du har valgt) har meget høj fejlrate, o folk generelt har store problemer med dem, ustabile maskiner, datatab osv osv. Men læs lige lidt om det inden du køber noget du måske fortryder.