De kræver et lydkort der er bedre end det der er i min asus bærbar. Har set og læst lidt om følgende lydkort.
http://www.4sound.dk/shop/dj-c... Kender ikke noget til lyden, men det er ikke for stort, godt nok er det lidt dyrt,men meget enkelt kort så vidt jeg kan læse mig frem til,men er der for meget club sound over det ?
Jeg skal bare have et enkelt lydkort som bare fungere rigtig godt med vægten lagt på god og neutral lyd, hvor der gerne må være mulighed via software (win 7 64bit) at kunne justere bassen og diskanten, så frem der ikke er mulighed for at justere lyden via højtalerne, så de høje toner ikke er for høje og bassen ikke buldre. Alle de smart funktioner nogen lydkort har kan jeg ikke bruge til noget, max pris ca 500kr og gerne under.
Lydmæssigt skal kortet selvfølgelig passe med højtalerne. Musik jeg lytter meget til er pink floyd, The ventures (alternativ til the shadows), U2, dire straits,thomas helmig,kim larsen,ibrahim electric (jazz genren),tv-2,italo brothers joey moe, masser af musik fra 80'erne, youtube videoer og meget andet. Ofte musik jeg synes har en god lyd.
Men hvad vil i anbefale mig ?
Jeg synes det er sværer at vælge lydkort end højtaler, b.la til bærbar koster et godt lydkort ca det dobbelte af hvad et godt lydkort til en stationær koster.
. nu er man jo ikke tvunget til at sætte 5-6 højttalere til. Og det du efterlyser koster nok mere end du er villig til at betale. Så acceptér at du ikke får prof. lyd for under kr. 2000,- eller vær realistisk og tjek de produkter du bliver foreslået og ikke kun deres modelnavn.