Sidder her til aften og spiller TF2 (Team Fortress 2) på min mac, men det er på ingen måde sjovt at spille fordi jeg ca. hvert 2 min får random lags så vare kort. Nu har mac'en godt nok ikke det bedste grafikkort (Intel HD 3000) men vil da stadig mene det burde fungere?
Vil jeg få mest ud af at upgradere til 8 GB ram, eller købe en ny HDD? Evt en SDD som jeg længe har overvejet. Eller kan en helt alm HDD gøre det?
Min nuværende HDD er en sløv en på 5400 rpm...
Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af Dreier d. 13-09-2011 19:06:56.
Det lyder som om det er din hdd der går i dvale, så når du oplever lag, så er det når din hdd starter op. Prøv at gå ind at nær-studere dine power settings, og øg tiden før din hdd blier slukket/lagt i dvale.
Nyere Mac's er baseret på pc-hardware, og kan derfor godt opgraderes. Man mister dog deres "nu kommer vi og redder dagen"-support, i samme øjeblik man selv piller i den.
nu har jeg ikke selv en Mac, men de må vel for pokker også opdatere drivere løbende, nu hvor de kører med PC hardware. Så ud at finde nyeste drivere. Alternativt smid de 150kr det koster, og så køb Lion, og opgrader hele OS.
Hvis det er første gang du spiller tf2 på den er jeg ganske sikker på den simpelthen ikke kan trække det. Hjælper det at gå ned i settings, feks det hele på low.?
#9 - Det skulle ifølge flere video'er på youtube sagtens kunne trække TF2 :) Det ville være underligt hvis det var grafikkortet, for så burde det da lagge hele tiden. Det virker som om at det kun sker når den læser data ind.
Har læst og set at ved at upgradere til 8GB ram så tager den automatisk noget mere ram til grafikkortet, så det bliver på 512 MB istedet for de 384 MB som det er nu. Vil det gøre en forskel?