min pc tager godt 30 sek. at boote det er i sig selv til at leve med. det der undre mig er at fra man trygger på power knappen der genstarter den 3 gange før jeg kan komme videre til windows. ??
ASUS p8z68-v pro 2500k 1 tb wd black sata600
resten kan ses i min profil.
hvad kan årsagen til at den vil boote 3 gange?. det skal siges at det har været sådan lige siden jeg byggede pcen.
uden oc gjorde den også ja :) 1# batteri ud? på en stationær
det er den nyeste bios måske jeg skulle tjekke med de kabler da det hele er stripset pænt bagpå og nogle enkelte kabler måske sidder lige stramt nok...
jeg prøvede også at google problemet, der er der lidt snak om at det skyldes marvel controlleren for sata3 og nogle mener det har noget med usb at gøre :S
det jeg helt præcis mener er at når jeg trygger på power knappen så kommer post skærm og derefter genstart, så kommer der post skærm og derefter et billede hvor jeg kan se info på mine sata3 enheder og så genstarter den igen. denne gang kommer post skærm og så går den ind i windows.
tiden er blevet forkortet væsentligt. den genstarter nu kun en gang. starter op og viser mig "marvel controller status check" her kan man se min harddisk og mit dvd drev derefter starter den op og går til windows.
hvis jeg disabler denne marvel controller går pc i bios fordi den ikke kan finde en harddisk?
hardisken er en sata3 og sidder i en sata3 port... ville jeg kunne slippe uden om den kontrol hvis disken kom i en sata 2 port?