#4, Som Cocio21 siger, så er det controlleren der ikke er hurtig nok.
Du ville garanteret få mere ud af dem, hvis du smed dem på din ICH10R controller i stedet..
En anden ting. Jeg har også selv købt en Force 3 for 3 ugers tid siden og den har kørt upåklageligt lige siden. Har ikke haft en eneste BSOD eller deslige.
Moderator
Tilføjet: 16-09-2011 13:12:15
Svar/Indlæg:
4983/48
Til raid eller ?
For til raid ved jeg at du skal holde dig fra de biliige kort/kort uden en IO Cpu, da de billig/dem uden IO Cpu netop belaster din alm Cpu med software raid.
Jeg vil faktisk næsten påstå at windows 7´s egen software raid er bedre, end den der bruges på de billige kontrollers 😛
Jeg har siddet og kikket lidt rundt og kan se man skal op over 2500 for at få en god raid controller der kan håndtere 2 af disse diske i raid 0, altså 1000mb/s..
Men så ville det næsten være bedre bare at skifte mit bundkort og cpu ud med noget nyere.. Såfrem de nye bundkort self kan håndtere sata3 bedre.??
Moderator
Tilføjet: 16-09-2011 13:32:16
Svar/Indlæg:
4983/48
Onboard raid, er stadig software raid desværre 😛 Det har næsten intet at sige med 2 alm HDD´s, men 2 stærke SSD´er trækker selvfølgelig mange flere IOPS.
Jeg ville prøve med dit sata 2 onboard raid som et forsøg engang inden jeg ville overveje at skifte mobo ud, ydelsen er trods alt pr port, og ICH10R chipsættet er et af de bedste til raid (onboard self)
Ellers er der vist et par raid kontrollers til salg for tiden herinde mener jeg.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Cocio21 d. 16-09-2011 13:54:37.
Prøv at kig herinde, det kan være det hjælper at hente de ordenlige driver.. havde problemer med mine 2 intel diske på mit asus x57 board, efter jeg bare havde hentet driverne fra asus hjemmeside..
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Mitsu d. 23-09-2011 10:25:32.