Ansøgng vil du hjælpe mig

Diverse d.  15. september. 2011, skrevet af Thomaslje
Vist: 1091 gange.

Thomaslje
 
Overclocker
Tilføjet:
15-09-2011 20:01:27
Svar/Indlæg:
32/10
Hej Hwt. Jeg er i den uheldige situation at jeg skal finde læreplads som it-supporter. jeg har før lagt min ansøgning op på siden her og tænkte så at jeg ville gøre det igen da jeg sidt fik så god konstruktiv kritik. hvis i vil have den rigtige opsætning osv så kan i også downloade min ansøgning her http://gupl.dk/65621/ Mvh Thomas





Ansøgning som IT-supporter-elev hos xxxxx

Jeg søger hermed læreplads hos xxxxx, da I er en virksomhed inden for mit interesseområde. Her skriver jeg noget om virksomheden. Fx da I er en virksomhed inden for mit interesseområde men en it afdeling som laver meget outsourcing (burde jeg helt undlad den indledening og bare skippe til den næste så den er det første de læser)


(Hej jeg hedder Thomas.) Jeg er meget engageret og har allerede erfaring som IT supporter via mit engagement i forskellige fora. Jeg vil således kunne levere værdi fra starten. Jeg vil kunne udrette meget set i relation til den relative lave løn, som jeg skal have i praktikperioden. Det er det man kalder en win-win situation. Man kan oven i købet søge tilskud til at have en elev i praktik perioden hvor man kan søge en bonus på op til 70.000 kr. pr. uddannelsesaftale Se www.atp.dk og http://tinyurl.com/Elevpladsbo...

Jeg går på erhvervsskolen CELF i Nykøbing F., hvor jeg uddanner mig til IT-supporter. Jeg er nået til det punkt i uddannelsen, hvor jeg kan gå op til grundforløbsprøven. For at udbygge mine kompetencer har jeg valgt at fortsætte med grundforløbet, indtil jeg har fundet en læreplads.

Jeg syntes, jeg er den helt rette for jeres virksomhed, da jeg er meget udadvendt og har stor interesse for at hjælpe andre mennesker. Jeg har også interesse for at lære nyt inden for IT. Jeg har kompetence inden for installation af styresystemer og opsætning, vejledning i køb af nye computere, samling af computere, support & vejledning samt opsætning af netværk.

Jeg har været i virksomhedsforlagt undervisning (praktik) på Bogø kostskole. Det gav mig et rigtig godt indblik i en IT-supporters hverdag og mange af de opgaver, man bliver stillet overfor. Det lærte mig at se på IT på en mere professionel måde, samt givet mig mere viden om hvordan det er at hjælpe brugere og den daglige vedligeholdelse af IT udstyr.

For at forfølge min interesse for IT har jeg også gået på Osted Fri- og Efterskole i 9. og 10. klasse. Denne efterskole udbyder mediefag som grundlinje, og der var jeg ressourceelev. Det gav mig erfaring med at være "supporter" for andre mennesker. Det var en position, jeg befandt mig godt i, og som de andre elever glædeligt benyttede. Ud over det faglige udbytte af efterskolen har opholdet givet mig en modenhed og god samarbejdsevne på tværs af forskellige grupper.


Med blik på min evne til at lære nyt og lære fra mig, kombineret med min viden om IT, mener jeg, at jeg kan være til stor nytte i alle arbejdsopgaver, som jeg kunne blive stillet overfor hos xxxx.

Jeg håber derfor at have vakt jeres interesse og vil få mulighed for at uddybe yderligere ved en personlig samtale. Jeg ser frem til at høre fra jer.

Venligst
Thomas L. Jespersen




Vedlagt 3 bilag


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Thomaslje d. 15-09-2011 20:03:00.
Riis
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2011 21:45:53
Svar/Indlæg:
4657/53
Nu arbejder jeg ikke inden for IT. Men den er alt for lang den ansøgning, jeg blev træt inden jeg kom halvvejen.

Du må aldrig skrive.
Set i relation til den relative lave løn, som jeg skal have i praktikperioden.

Det er et dødsstød. Skriv aldrig noget om din løn.



ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2011 21:49:56
Svar/Indlæg:
3799/43
Du skal huske at hver ansøgning er forskellig. Du skal appellere til virksomheden, vise at du har læst om dem og deres kerne områder. Så skal du fremhæve dine gode sider som passer ind i deres virksomhedsprofil. Hvis at et firma allerede søger, så skal du analysere deres job beskrivelse og prøvet på at matche deres skjulte krav.
Det kan også være en god ide' at ringe til firmaet og stille spørgsmål, så virker man interesseret i jobbet men hav nogle gode spørgsmål klar.
Her er et link til hvordan man laver en ansøgning. http://bookboon.com/dk/studie/...
Prøv også at læs den som hedder Virksomhedsprofiler.
Hvis at du når til samtalen så er der også en som hedder Jobsamtalen på samme side.


zylichh
 
Superbruger
Tilføjet:
15-09-2011 22:30:59
Svar/Indlæg:
701/7
Jeg synes du lyder lidt for selvglad, du behøver altså ikke fortælle en virksomhed de kan få støtte for at oprette en elevplads, Det ved de skam godt 🤣


Andyboy
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
15-09-2011 22:56:37
Svar/Indlæg:
16/0
Jeg vil give andre ret i at den er for lang. Være mere specifik og to the point. Du vil gerne være elev, da det er den vej du vil i livet. Du har allerede erfaring, er ved at uddanne dig til it-supporter og brænder for både mennesker og it. Jeg synes sagtens du kan bibeholde delen omkring tilskud - det er ikke sikkert en it-chef er klar over dette og visse virksomheder er stadig stærkt afdelingsbudget opdelt. Generelt set synes jeg dog det er en god ansøgning og godt at skrive lidt om den enkelte virksomhed - så lad dig ikke slå ud hvis ikke du får det første job ved første ansøgning / får negative tilbagemeldinger her. Held og lykke fra en tidligere it-supporter.


Thomaslje
 
Overclocker
Tilføjet:
15-09-2011 23:26:41
Svar/Indlæg:
32/10
Hej mange gange tak for den konstruktive kretik altså ansøgninge fylder kun 1 side

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Thomaslje d. 15-09-2011 23:29:58.


Thomaslje
 
Overclocker
Tilføjet:
15-09-2011 23:35:56
Svar/Indlæg:
32/10
og mit cw ser sådan her ud



Curriculum Vitae

Navn Thomas Lundsbjerg Jespersen
Født 1/12 1991
Adresse Vesterskovvej 53, 4793 Bogø By
Mobil nr. 28309891
E-mail Sjgj@lystig.dk


Uddannelse
Sep. 2010 - jun. 2012 Elev på CELF, Kringleborg Allé 7, 4800 Nykøbing F
Indgang: Strøm, styring og IT
Grundforløb: IT-supporter
Jeg vil lære følgende på CELF
 Computerteknologi
 IT service Management
 Iværksætteri og innovation
 Produktudvikling, produktion og service
 Netværk
 Operativsystemer
 Scriptprogrammering
 Serverteknologi
 Serverteknologi I - Database-server
 Serverteknologi I - Linux
 Cisco Networking


Aug. 2008 - jun. 2010 Osted Fri- og Efterskole (9 kl. - 10. kl.)
Linje: Multi-medie

Aug. 2007 - jun. 2008 Bogø Dag- og Kostskole (8. kl.)
Aug. 2000 - jun. 2007 Radsted Folkeskole (Bh. kl. - 7. kl.)


Arbejde
Jul. 2008 + jul. 2009 Avisrute
Jun. 2005 - sep. 2010 Landbrugsmedhjælper


Andet
Kørekort Almindelig bil og trailer.
Sprog Gode mundtlige og skriftlige engelskkundskaber
Ressource-person Osted Efterskole. Fungerede som hjælpelærer for andre elever på IT-baserede fag.



Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
15-09-2011 23:55:32
Svar/Indlæg:
15982/637
Der er ingen formel på en ansøgning. Nogle virksomheder tager længere ansøgninger for at få et mere detaljeret indblik, mens andre foretrækker korte ansøgninger primært relateret til virksomheden men uden persontræk/karakter.



Thomaslje
 
Overclocker
Tilføjet:
16-09-2011 00:03:34
Svar/Indlæg:
32/10
ok men min ansøgning fylder kun 1 side eller faktis mindre


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2011 00:27:42
Svar/Indlæg:
20170/383
#8

FaktisK

Hvor vil du hen med det? Jeg synes også din er lige lovligt lang. Der står meget brugbart, men specielt de øverste par afsnit kunne sagtens skrottes.


Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2011 00:57:49
Svar/Indlæg:
3385/80
Mine råd til dig:

Tag personlig kontakt til virksomheden! Ring til dem og snak lidt med dem, så de får et lille indtryk af hvem du er og hvad du vil. Det virker langt mere seriøst end bare at sende en ansøgning og sit CV.
Fortæl dem hvem du er, hvad du laver og hvorfor netop du har valgt at ringe til dem. Det hjælper hvis du forinden undersøger hvad virksomhedens kernekompetancer er - giv dem det indtryk at du gider gøre dit forarbejde ordenligt.

Når du så har snakket med dem og aftalt at sende dit CV, så kræver det at dit CV er godt og logisk opbygget, og at DET ER FRI FOR STAVEFEJL! Sidste er rigtig vigtigt.

Jeg har bygget mit CV op på følgende måde:

- Personlige data
- Sammendrag
- Ansættelser og beskæftigelse
- Uddannelse
- Sprog

Mine personlige data indeholder navn, adresse, mobil nr., mailadresse, alder (fødselsdato), at jeg er ikke-ryger (vigtigt at have med, hvis du altså er ikke-ryger) og at jeg har kørekort.

Sammedraget fortæller lidt om hvem jeg er rent personligt - hvad mine interesser er, hvad jeg har lavet af større vigtige (rent kompetancemæssigt) beskæftigelser samt nogle nøgleord for mig som person.

"Ansættelser og beskæftigelse" - indeholder hvad jeg har haft af job og hvilke nævneværdige beskæftigelser jeg har haft. Hver der nævnes under dette punkt, uddybes med en kort beskrivelse af jobbet - men kun hvis det er relevant for virksomheden du søger hos! F.eks. er der INGEN grund til at at jeg skriver langt og bredt om at jeg har været ungarbejder i Rema1000, når jeg søger i en ingeniørvirksomhed - det er nok at fortælle at jeg i min fritid har arbejdet som ungarbejder, som supplement til SU'en. Den info fortæller virksomheden at jeg har kunnet tage en uddannelse og arbejde ved siden af - en god detajle.

Uddannelse - siger egentlig sig selv. Det er dog uinteressant at uddybe folkeskolen. Hvis det sidste du har færdiggjort er en ungdomsuddannelse, så beskriv kort hvad du opnåede - og husk at vedhæfte karakterblad. Er du igang med den videregående uddannelse, så skriv/vedhæft de karakterer du indtil nu har opnået.
Er du på en videregående uddannelse (eller færdiggjort denne), er det umiddelbart kun interessant at vide hvordan du har klaret denne - det er derfor ikke nødvendigt at uddybe ungdomsuddannelsen. Folkeskole > ungdomsuddannelse > videregående uddannelse - hvordan de trumfer hinanden, og dermed også hvilke der er relevante at skrive om.

Hvis du har taget specialkurser som retter sig mod det job/praktiksted du søger, så nævn dette.

Sprog - fortæl hvilke sprog du taler/skriver, og på hvilket niveau. F.eks. hedder min "Engelsk - flydende i skrift og tale" - jeg er ikke verdensmester, men jeg kan sagtens føre en samtale flydende på engelsk. dine danskkundskaber bør fremgå tydeligt at CV'et.

Nævn aldrig noget om hvad du forventer af løn. Aldrig. Indtrykket man får af dit CV, skal være at du søger virksomheden netop af interesse, og ikke pga. penge.

Håber at dette hjalp dig. Ved brug af ovenstående teknik fandt jeg et sted til min ingeniørpraktik i første hug. Personlig kontakt er virkelig vigtigt!


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Die_Happy d. 16-09-2011 01:00:43.


Thomaslje
 
Overclocker
Tilføjet:
16-09-2011 18:37:40
Svar/Indlæg:
32/10
Jeg vil sige mange gange tak til alle for en fed konstruktiv kritik


Miccim
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2011 20:20:14
Svar/Indlæg:
3233/128
Nu har jeg skrevet ansøgninger til større stillinger og derfor kan min dom være for hård. Jeg synes det er meget rodet det du skriver. Intet konkret og en masse klicheer. Der er mange guides på nettet til at skrive en god ansøgning. Dem bør du se på. At du får hjælp herinde gør at du fremstår på et andet niveau end du er. Derfor afviger du markant fra din ansøgning til en samtale og bliver sorteret fra.

Du skal selv lave ansøgningen. Det giver dig de bedste muligheder for at få jobbet.