#alle
Takker for de mange gode råd.... Nej jeg har ikke penge som lort, men opdaterer kun skidtet hver 3 år og økonomisk er det måneden at opdatere ovennævnte 3 ting igen.
Selvfølgelig vil jeg ikke "bare" købe, hvis jeg ikke ydelsesmæssigt får mere for pengene. Er dog ret overbevidst om jeg vil have asus maximus bundkortet, trods prisen....
Mht. cpu er jeg så i tvivl, for hvis jeg ikke mærker forskel er i5'eren jo billigere.... Men hvad er nyest og er der helt en ny på trapperne.... også mht. socket???? Jeg er helt forvirret mht. cpu ☹
For mig er det ikke så vigtigt om det bliver 4000, 5000 eller 7000 kr, hvis bare jeg ved det er lækkert kram, som ikke nødvendigvis skal udskiftes de næste 3 år. Det er ikke for at lyde snerbet, men går mere op i at få noget fedt grej til mit øvrige hardware. Udregnet på en 3 årig periode er det 100 kr om måneden....
Bruge pengene på min dame???? Ved sku ikke lige om hun har fortjent det 😉, men måske en asus transformer, hvis jeg ikke rammer oppe ved 7000,-
Jeg vil dog også gerne sikre mig at bundkort passer i nuværende kabinet (atx).
Lige en vigtig ting vedr. asus maximus extreme bundkortet. Ser det er e-atx mod mit nuværende atx. Ifølge asus' hjemmeside er højden det samme men extreme er 26,9cm mod mit nuværende 24,4 cm (bredden). Umiddelbart vil det godt kunne være i mit antec p180 kabinet...... det er mere hvor monteringshullerne er placeret???? Om de er placeret ens uanset om det er e-atx eller atx????